Hehe - ja egentlig har du ret. Ældre er jo ofte grundet alderen ret så fokuserede (og stædige), så det sker vist ret ofte, at de hægtes af i en almindelig debat der ikke specificeret er udlagt til specielle aldersgrupper.
Jeg kan da selv have problemer med, at følge de helt unges "slang" selv om min søn på 23 år har masser af kammerater, der fyrer (i mine ører) ævl/bævl af i stride strømme 🤣
Jeg er forøvrigt selv 55 år og godt slidt, så jeg skal sandelig også være på duppperne for, at følge med de yngres udvikling.
Jeg har selv måttet slås med flere "dumstædige" ældre i min familie gennem livet, og den dag i dag ærgrer det mig stadigvæk, at jeg ikke fik sat dem på plads.
Derfor siger jeg nu min mening så direkte som muligt, uden at ødelægge "forholdet" til den adresserede, da en udelukkelse af kommunikation jo ikke vil forbedre men blot forværre problemet :yes:
Til gengæld kan jeg til enhver tid give de yngre (og de fleste ældre), kamp til stregen, når det f.eks. gælder "verdslig viden" herunder filosofi, samt erfaring/viden på rigtig mange områder.
Jeg er desuden en rigtig god "menneskelæser" - og der er absolut intet ondt i dig - sku så 😀 !.