lukker microsoft for driver til nye pc'ere hvis man indstaller win7 istedet for win8?

Diverse d.  30. maj. 2014, skrevet af guest1
Vist: 3419 gange.

guest1

Ny Bruger
Tilføjet:
30-05-2014 16:36:43
Svar/Indlæg:
25/10
hej. jeg var nede i Elgiganten i dag for at købe en ny computer til min mor.

jeg stod og snakkede med en sælger dernede og jeg sagde at jeg ville installere win7 i stedet for det win8 som lå derpå da det var min mors ønske at få win7 på den, vi havde en licens liggende!

han siger så at det ikke kan lade sig gøre fordi Microsoft lukker for nye drivere til win7 på nye pc'ere?
(så man kun kan få drivere til win8)

kan det nu passe, det har jeg aldrig hørt før og jeg har da installeret win7 på flere maskiner som havde win8 preinstallere!
187man

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2014 17:15:51
Svar/Indlæg:
3340/386
Det er det meste platte jeg nogensinde har hørt.

Har aldrig oplevet at Windows 7 windows update ikke kunne finde drivere til ens hardware.

Tror Microsoft er ligeglad , så længe din Windows licens er ok.

MEN har prøvet at helt nyere laptops er født med Win8 og producenten ikke har Win7 drivere hos dem. Det er noget helt andet. Der kan man ofte finde drivere der passer på nettet :yes:

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2014 17:20:26
Svar/Indlæg:
5874/1287
Enig. Microsoft er ligeglad, så længe licensen er gyldig.
Jeg har i ganske få tilfælde været ude for ikke at kunne finde Windows 7 drivere til onboardfunktioner på bærbare, men ikke noget alvorligt.

Spørg aldrig en sælger i Elgiganten om noget mere kompliceret, end hvad vej 220v stikket skal sidde i stikkontakten, når den skal lades op 🙂

animal-mik

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2014 17:54:29
Svar/Indlæg:
908/160
Som regel findes der drivere til Win 7 , men ikke til ALLE bærbare , har fundet et par Acer / Lenovoer / HP / Packard bell som "officielt" ikke understøtter Windows 7.
At man så kan installere en win 7 i 99 % af alle tilfælde er så en anden sag . der KAN være problemer med få drivers men sjældent :)

guest1

Ny Bruger
Tilføjet:
30-05-2014 18:22:41
Svar/Indlæg:
25/10
okay så er jeg mere rolig. jeg har heller ikke oplevet det før. skulle også være mærkeligt at der ikke findes drivere på nettet når det er en nyere maskine!

slupper

Overclocker
Tilføjet:
30-05-2014 19:29:18
Svar/Indlæg:
124/3
Det er heller ikke microsoft der lukker ned for det. Det er de forskellige Producenter der vælger at fravælge muligheden for windows 7 driver undstøtttelse når de indkøber hardwaren. Men du kan komme ud for rigtig mange PCer der ikke understøtter det. Det kan betyde du ikke kan få onboard dele til at virke, og det afhænger så af PCen hvor mange til det er. LAN, GFX osv.

Hvad pc havde du kigger på?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af slupper d. 30-05-2014 19:33:04.

187man

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2014 19:50:14
Svar/Indlæg:
3340/386
#5, Ja, det kommer helt an på producent.

#0, tog du nota af hvilken computer der er tale om? 😀

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2014 13:18:15
Svar/Indlæg:
5474/39
Windows har ofte en driver til meste hardware. ofte kan du miste nogle ting ved køre med en anden drive end producentens.

Du ikke bruger nye muligheder er lidt ligemeget. Jeg ser det, så er windows 8 fremtiden end 7.

Jeg tror personligt, at hun vil være mere glad for 8 med lidt 3.parts modificering end 7.

Igen, så er det et os er begrænset hvor meget anderledes i forskellige versioner.

Windows 7 er teknisk set forældet lidt i stil med vista og xp.

Du er uheldig, så har windows 7 ikke har en standart driver til netkortet skal ud hente producentensdriver. Det har jeg prøvet med windows 7 ikke altid har driverne. Netværksdriver, så kan ikke opdatere pceren eller hente de nødvendige driver.

Produncenten spare penge på drivers er de ikke muligt få driver til ældre OS. Producenten spare penge på software delen og derved kan høste større profit. De sørger også for, at personen kør med sidste nye software og forbrugeren kan bruge alle nye muligheder med produktet i forhold til ældre modeller.

Det er så nogle gode ting ved linux altid har en nød driver til netkortet altid kan gå på nettet til hente rigtige driver osv.

Jeg idag bare skulle have en pc til suffing på nettet, så havde nok taget tablet i stedet.

Svaret blev redigeret 6 gange, sidst af Shadowhunter d. 31-05-2014 13:28:58.