Pro problemer

Apple d.  01. juni. 2014, skrevet af morcheeba
Vist: 766 gange.

morcheeba

Overclocker
Tilføjet:
01-06-2014 18:54:10
Svar/Indlæg:
216/10
Jeg er en "glade" ejer af en mac pro 13". Da jeg ikke er så glad for OS X er der installere windows på maskinen. Anyway her den anden dag da den havde været lukket sammen åbnede jeg den igen men computeren frøs. Den blev slukket ved at holde knappen nede. Når jeg så prøver at tænde igen kommer den ikke længere end den hvide skærm. Den siger godt nok den klassiske mac lyd men kommer bare ikke videre.
Jeg havde for et halvt år siden problemer med at harddisk kablet røg en tur og forventede egentlig at det nok var samme problem da det vidst er en svaghed på min model. Jeg gik ind for at se om den kunne finde harddisken gennem det boot halløj Apple har men her kunne jeg godt se disken. Jeg har så prøvet at køre den helt store Hardware test man kan køre og her siger den at der ingen problemer er.

Spørgsmålet er så om der er nogle der har en ide om hvad mit problem evt kunne være??

På forhånd tak.
EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2014 19:19:37
Svar/Indlæg:
4337/121
Der er ikke noget der hedder mac pro 13" 🙂

Prøv at smide HDD/SSD i en anden comp og evt tage backup og så formatere og installere på ny. Hvis du ikke har noget der skal tages backup af så er det bare i med installations medie og give den gas 🙂

Hvorfor er det du ikke kan lide OS X?

morcheeba

Overclocker
Tilføjet:
01-06-2014 19:49:40
Svar/Indlæg:
216/10
Så Macbook Pro da :)

Det bliver også løsningen men kommer bare først forbi min stationær om et par dage, så ville da lige spørge om der var nogle med et par ideer :)

Tror bare det er fordi jeg ikke har magtet at sætte mig ordenligt ind i det, må være ren dovenskab :). Har brugt windows i så mange år at det bare virker nemmere at forsætte der :)

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2014 20:01:36
Svar/Indlæg:
4337/121
#2 Ja man skal lige lære at tænke på en anden måde (mere logisk) når det gælder OS X men når det er gjort så er det på stort set alle måder et meget bedre OS 🙂

Har ikke nogen fif desværre til at fikse dit problem.
Jeg har kun hørt om problemer ved at rulle med windows på en mac og jeg tror det skyldes bla drivere som nok ikke er helt tip top 🙂

Da jeg selv havde Macbook oplevede jeg dårlig batteri tid og varme problemer og problemer med at få den ud af hvile tilstand når jeg var bootet op i windåse

morcheeba

Overclocker
Tilføjet:
01-06-2014 20:12:38
Svar/Indlæg:
216/10
Synes windows er logisk :P Men har self også kun 7. De 2 gange jeg har sidder ved en 8er blev jeg lige så forvirret som med os :P

Batteritiden er blevet dårligere. Synes min bliver varm lige meget om det er win eller os. Synes ikke rigtig jeg har oplevet problemer med hvile tilstand.

Men takker for responsen :)