Retur af vare afvist

Diverse d.  02. juni. 2014, skrevet af sesam
Vist: 9175 gange.

sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 12:31:40
Svar/Indlæg:
2516/381
Har købt en skærm hos dustin til firmabrug,
en dell 2913 deres ultrawide.

Men den var slet ikke så høj som vi havde regnet med i skærm billedet.

Er det rigtigt at en skærm der kun har været pakket op, men ikke taget i brug, ikke kan sendes retur??

Er det fordi det er firma eller? er der kommet andre regler?


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af sesam d. 02-06-2014 12:42:51.
187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 12:42:58
Svar/Indlæg:
3340/386
Det kommer an på firmaets (Dustin) regler.

http://www.dustin.dk/page/5401...

Tror den skulle have været uåbnet.

Kontakt dem.


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 12:48:29
Svar/Indlæg:
2516/381
Startede med at ringe til dem, da vi pakkede den op, for kunne allerede der se, det ikke var som vi havde regnet med.

jo lidt svært at forstille sig skærmen i sin helhed, kun ud fra de mål, man har set på nettet.

Over telefonen sagde de ok, til retur, men over email har de nu afvist.


SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 12:51:10
Svar/Indlæg:
812/133
Man har ikke 14 dages returret på erhvervskøb og der er vist også kun 1 års reklamationsret.


teko
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 12:51:57
Svar/Indlæg:
873/19
Som firma har du ikke samme ret til at returnere som hvis du er privatkunde, en del virksomheder vælger dog at alle behandles som privatkunder. Det ser ikke ud til at Dustin gør det, så i det tilfælde har du ikke ret til at returnere den som jeg læser det fra deres betingelser:

http://www.dustin.dk/page/1607...


zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 12:52:48
Svar/Indlæg:
867/18
edit: what #3 said 🤡

der er nok ikke noget at gøre, hvis ikke dustin er venlige har de retten på deres side


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af zubrowka01 d. 02-06-2014 12:54:33.


SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 13:01:12
Svar/Indlæg:
812/133
Vi havde en brugere hos os der havde købt en 10.000 kr. bærbar via en medarbejder ordning. Han fortrød og Dustin ville ikke tage den tilbage, til at starte med! Men efter lidt tid tilbød de at tage maskinen tilbage mod at trække 50% af prisen, hvilket han afslog og beholdte maskinen.

Desuden bliver det også sværere for privatkunder med de nye regler fra EU.

Link: http://www.forbrug.dk/Nyheder/...

Tak EU vi elsker dig ❤ ☹ 😕


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 13:02:22
Svar/Indlæg:
2516/381
Har lige snakket med dem igen.

De må havde taget mig som privat kunde da jeg ringede første gang, er forklaringen, og nej ingen retur-

Ved godt det står på deres hjemmeside, har jeg også selv set, efter afvisning på mail.

Må jo tilstå at jeg ikke helt var klar over deres regler med retur som firma. har handlet der rigtig meget som privat.

Så må jo fremover handle et andet sted, hvor man som firma også må tage fejl af sin bestilte vare.
Der kommer mine privat handler nok også til at ligge.
For det irritere mig da lidt. ville jo også have købt den rigtige skærm hos dem. Men nå...

Nogen der ved hvilke firmaer, der behandler firmaer som privat som der bliver skrevet om.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 13:11:00
Svar/Indlæg:
7765/230
#7
Komplett.... ❤




sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 13:15:14
Svar/Indlæg:
2516/381
#8

Der står også uåbnet. kan da også være alle har det som krav.

Så må vi jo bare til at køre op og se på tingene før vi købe, det kan man vel få lov til hvis man køre op til butikken hos proshop, eller hvad??, det må jeg jo lige høre dem ad inden næste køb, for vi står og skal have skiftet næsten alt it i butikken. i løbet af det næste halve år


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 13:19:08
Svar/Indlæg:
7765/230
#9
Ja men min erfaring med dem, er at hvis der er problemer så er de sgu til at tale med.......
Og især hvis man som dig har ringet ind med problemet allerede imens man åbner sin vare....


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 13:57:15
Svar/Indlæg:
3340/386
Hele balladen er jo, at I har taget fejl af varen.
Det er jo ikke butikkens (Dustin) skyld.

Du siger jo: "Hov , det er ikke det vi leder efter".

I har måske læst forkert om produktet eller ikke læst om den også købt den hjem til jeres firma.

Korrekt?


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
02-06-2014 13:59:24
Svar/Indlæg:
2826/100
#0

Som de andre skriver er sælgeren ikke tvunget til at tage en vare tilbage når det er B2B salg.

Har endda prøvet ved kontorlinien at jeg skrev til dem omkring et specifikt krav, de foreslog mig en model der skulle kunne leve op til disse krav, så den valgte jeg at bestille, da vi modtager den ivser det sig at den ikke levede op til kravet alligevel, men her nægtede de at tage den retur på trods af de jo beviseligt havde løjet direkte.

Så du er på ingen måder sikker nå det er B2B handel.

Hvis jeg var dig ville jeg i stedet invitere nogle af de forskellige forhandlere på besøg, snak med dem og lav en aftale om at hvis i køber alt udstyr ved dem får i x antal procent i rabat, så snart du gør det får du normalt en fast kontakt person, når du så har problemer som dette vil din kontakt person normalt kunne hjælpe og langt hen af vejen holde dig skades fri.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
02-06-2014 14:08:37
Svar/Indlæg:
5363/442

Vi havde en brugere hos os der havde købt en 10.000 kr. bærbar via en medarbejder ordning. Han fortrød og Dustin ville ikke tage den tilbage, til at starte med! Men efter lidt tid tilbød de at tage maskinen tilbage mod at trække 50% af prisen, hvilket han afslog og beholdte maskinen.

Desuden bliver det også sværere for privatkunder med de nye regler fra EU.

Link: http://www.forbrug.dk/Nyheder/...

Tak EU vi elsker dig ❤ ☹ 😕

SBHT skrev d. 02-06-2014 13:01:12


Hvori består det urimelige i de nye regler?


#14
SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 14:14:54
Svar/Indlæg:
812/133
#13 Jeg læser det som om at forbrugeren på nogen områder stilles dårligere, men nok bare mig 😐


"Når forbrugerne fremover fortryder et køb, er de ansvarlige for varen, indtil den er kommet retur til netbutikken. Det betyder, at de risikerer at skulle betale, hvis pakken forsvinder eller bliver skadet under fragten," siger Camilla Hesselby.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SBHT d. 02-06-2014 14:16:47.


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 14:19:09
Svar/Indlæg:
2516/381

Hele balladen er jo, at I har taget fejl af varen.
Det er jo ikke butikkens (Dustin) skyld.

Du siger jo: "Hov , det er ikke det vi leder efter".

I har måske læst forkert om produktet eller ikke læst om den også købt den hjem til jeres firma.

Korrekt?

187man skrev d. 02-06-2014 13:57:15


Ja vi har taget fejl, skriver jeg jo også,
For det er svært at danne sig et indtryk af et skærm format man aldrig har set, ud fra nogle mål på en hjemmeside.

Og de har deres regler, og det kan jeg ikke gøre noget ved, har så også bare taget fejl af reglerne.

Derfor efterlyser jeg jo også en anden butik, længere oppe i tråden, til fremtidige køb


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 14:23:53
Svar/Indlæg:
4337/121
#14 Det er klart for det er jo kunden der sender tilbage og så er det jo også meget fair at det er kunden der skal bøvle med fragt selvskabet 🙂


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 14:26:30
Svar/Indlæg:
4337/121
#0 Er den billigt til salg? 😀



sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 14:40:12
Svar/Indlæg:
2516/381

#0 Er den billigt til salg? 😀

EasterKanin skrev d. 02-06-2014 14:26:30


Det kan man aldrig vide 😉 , det er jo chefen der afgør hvad den skal, men bruges, til det vi regnede med skal den ikke


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sesam d. 02-06-2014 14:40:26.


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 15:02:26
Svar/Indlæg:
3340/386
#0. Når I siger , at I ikke regnet med den ikke var så høj.
Hvad mener I?

- At den ikke har pivot (hæve/sænke fod) ?
- at dens fysiske udsende ?
- at dens opløsning er lavere end I troede?


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 15:19:47
Svar/Indlæg:
2516/381

#0. Når I siger , at I ikke regnet med den ikke var så høj.
Hvad mener I?

- At den ikke har pivot (hæve/sænke fod) ?
- at dens fysiske udsende ?
- at dens opløsning er lavere end I troede?

187man skrev d. 02-06-2014 15:02:26


Højden på skærmenbilledet, er slet ikke så høj i forhold til breden som vi havde regnet med, når man sidder ved.

Vi vidste godt det var en ultrawide. Men når du har højde på en 24" skærm som vi køre med nu, så er den mindre i højden i forhold til, og efter de mål jeg havde set på nettet, var vores vudering at de var lige høje, altså når vi ser på skærmbilledet i centimeter, selvom der er tale om 24 og 29 tommer.

Håber det var ok forklaret 😳


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
02-06-2014 15:58:21
Svar/Indlæg:
5363/442

#13 Jeg læser det som om at forbrugeren på nogen områder stilles dårligere, men nok bare mig 😐


"Når forbrugerne fremover fortryder et køb, er de ansvarlige for varen, indtil den er kommet retur til netbutikken. Det betyder, at de risikerer at skulle betale, hvis pakken forsvinder eller bliver skadet under fragten," siger Camilla Hesselby.

SBHT skrev d. 02-06-2014 14:14:54


Jamen det er jeg da enig i, men synes egentlig det er fair nok, at man er anvarlig for forsendelsen når man sender den tilbage. Det betyder jo egentlig bare, at man man skal sende tingen retur som pakke - da der jo så er forsikring på.


#22
mrn
 
Superbruger
Tilføjet:
02-06-2014 17:30:52
Svar/Indlæg:
197/28
#12

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men hvis du tager købenlovens §42 stk. 2.

Stk. 2. Savnede genstanden ved købets afslutning egenskaber, som må anses >>tilsikrede<<, eller er manglen efter købets indgåelse forårsaget ved sælgerens forsømmelse, eller har sælgeren handlet svigagtigt, kan køberen kræve skadeserstatning.

Tilsikrede må være, hvis du har en mail som bekræfter, at varen har den egenskab I efterspørger.

Ligeledes kunne §43 være en mulighed.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mrn d. 02-06-2014 17:32:54.


eviling
 
Overclocker
Tilføjet:
02-06-2014 19:03:56
Svar/Indlæg:
442/14

Startede med at ringe til dem, da vi pakkede den op, for kunne allerede der se, det ikke var som vi havde regnet med.

jo lidt svært at forstille sig skærmen i sin helhed, kun ud fra de mål, man har set på nettet.

Over telefonen sagde de ok, til retur, men over email har de nu afvist.

sesam skrev d. 02-06-2014 12:48:29


Har firmaet sagt ok til retur, så er det det som gælder.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 19:23:35
Svar/Indlæg:
1334/15
#22 - nææh den går vist ikke, da misforståelse af størrelse ikke er at sammenligne med manglende egenskaber 🙂

Det skulle da være hos køber 😲 (sorry)

EU`s nye regler er desuden blot en præcisering af, hvorledes ansvaret følger varen.

Afsender har skærmyslerne med distributionsfirmaet hvis varen forsvinder på vej til kunden, og vise versa, hvis kunden returnerer til sælger 😀

I begge tilfælde er det distributionsfirmaet der har slutansvaret for en forsvunden vare, hvis alle "papirer (forsikringer)" selvf. er i orden.
Mvh. - kim


mazlink
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 20:24:43
Svar/Indlæg:
743/13
Jeg har kun oplevet at SHG tilbød at sende nye ramklodser, før de gamle var kommet retur i forbindelse med Erhverv. Desværre findes der nok ikke mange firmaer af den type mere, da det sikkert ender med at blive for dyrt, når man løber ind i dårlige kunder.

Jeg mindes i øvrigt at Atea ikke tager åbnede varer retur, til andet end 50 % af nypris. Sådan er det nok ca. alle steder.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mazlink d. 02-06-2014 20:25:12.


storeboss
 
Superbruger
Tilføjet:
02-06-2014 20:53:29
Svar/Indlæg:
38/3
Har prøvet at sende en bærbar som var afprøvet og fik mine penge retur uden bøvl.
Som erhver er man dårligere stillet.


eviling
 
Overclocker
Tilføjet:
02-06-2014 21:35:41
Svar/Indlæg:
442/14
#25

At atea kun tager åbnede varer tilbage for 50% af prisen kan jeg bekræfte.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2014 22:45:04
Svar/Indlæg:
5474/39
#0
nej ingen forstydelseret på erhverskøb.

#22

Den danske købelov er delt i to:
Erhvervhandel er mindre garanti og ombytning ikke muligt,

Forbrugerhandel

Omkring "error" utales Euro-reglerne var central europa pas.
Jeg handler ikke overnettet sydforgrænsen.
Dansk lovligvning, dem stamkunderved på nettet. 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 02-06-2014 22:47:30.


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2014 11:44:55
Svar/Indlæg:
2516/381
Skærm er nu tilsalg, i salgs sektionen, hvis nogen mangler