Nu har jeg fået bekræftet at mit Z87 bundkort godt kan køre 4790K, selvom Intel ikke har godkendt det endnu, men Asus har frigivet Bios med support af de nye CPU'er.
Derfor vil jeg have mig sådan en satan. Er der nogle shops som plejer at lave forudbestilling på denne slags?
Ved godt jeg skal vente LIIIDT endnu før de kommer helt ud og til salg, men vil gerne være klar 🙂
Jeg har Asus Maximus VI Formula, og køre allerede 1504 bios, så den skulle være i vinkle her fra. Men som der står, så kan Intel nå at smide en kæp i hjulet.
Det kan stadig tyde på at chippen er den samme, og der derfor kan være stor variation chippene imellem. Desuden kan ES chips godt være forskellige fra de endelige chips.
her er et udpluk fra hwbot . tja 4790k er ikke bedre end 4770k endnu men måske der kommer en lykke batch .
4790k is terrible. its the same as new batches of 4770k, so until there is a nice batch nothing special will happen. The HT off results have an even bigger gap than with 4770k. so i have a feeling the thermal paste is worse on cold lol.
about 100 chips tested at computex, only one 6.45 3D chip from TOP PC. millions of 5.6ghz and 5.9ghz chips on ln2.
de der så var testet på luft kunne max 4.8-5 3dmark stabile . det er jo langt fra 5-5,2 100% spille stabil 😢 😢 så alt i alt ikke pt værd at smide sit system afsted for at få et nyt . eneste + er at ram delen skulle være bedre.