Så er der nyt fra Apple

Apple d.  03. juni. 2014, skrevet af EasterKanin
Vist: 1294 gange.

EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2014 07:40:08
Svar/Indlæg:
4337/121
Nyt fra Apple WWDC 14 🙂

http://www.apple.com

http://www.apple.com/osx/previ... Gratis

http://www.apple.com/ios/ios8/ Gratis

Nu bliver det blandt andet muligt at foretage telefon opkald og skrive SMS direkte fra ens Mac bare man har sin iPhone i nærheden 🙂




Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af EasterKanin d. 03-06-2014 07:46:40.
Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2014 14:10:35
Svar/Indlæg:
1599/100
Nu må det stoppe! Ej det bare for smart! Hvis dette er det som de snakkede om mht de største produkt nyheder i 25år, så kommer de da til at skuffe.

Jeg ejer ikke engang en mac, men ved da at man har kunne SMS via Mac OS længe.



187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2014 14:26:20
Svar/Indlæg:
3340/386
Weird funktion... (min menig).

Sms fra Iphonen fordi mobilen er tæt på eller på samme trådløs netværk.

Er det fordi de løbet tør for idéer?


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2014 18:23:02
Svar/Indlæg:
5421/53
#2 lol hvad snakker du om?

Min telefon ligger ofte til opladning i soveværelset, hvordan kan det blive en negativ ting, at man pludselig har muligheden for at svare på opkalde/sms ved sin computer?

#1 og nej, måske du skulle sætte dig lidt ind i tingene, iMessage har fungeret over osx i noget tid nu. Det er først nu at ens iPhone vil fungere som relæ, så ens sms'er bliver sendt fra iPhone til computer. I stedet for bare at blive sendt fra Apples iMessage server.


kedde2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2014 18:47:39
Svar/Indlæg:
704/19
#1
Hvis du skal kommentere på en Apple nyhed, get your facts straight 😉
Du har ganske vidst iMessage mellem mac og iOS devices ja. Men at man også får almindelige sms'er med, er en ny ting.
Og de nævner jo netop ikke på noget som helst tidspunkt at dette er et kæmpe stort gennembrud indenfor det her?
Det ved du da også godt.. Det er altså ikke meningen at bare fordi det Apple, skal ALT de laver være total banebrydende og være højdepunktet år efter år.

#2
Det er da PISSE smart?
Hvad nu hvis man ikke hører ens mobil ringe eller lign. Mens man sidder ved sin bærbare eller stationære og arbejder?
Nu kan man modtage opkaldet på sin pc hvis ens iphone er i nærheden, hvis det ikke er smart så ved jeg sku ikke hvad du går og tænker de skal finde på!


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2014 19:10:00
Svar/Indlæg:
7765/230
#4
Kan godt love dig at der ikke sker en skid ved at du ikke hører din telefon ringe.....
Har prøver det mange gange, verden består stadig og samme gør jeg.....

Men kender da mange der "tror" verden og deres liv går under, hvis de ikke med det samme besvarer opkald og sms... 😳 😴 😴


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2014 19:43:04
Svar/Indlæg:
3340/386
#5, well said 🤣


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2014 20:07:13
Svar/Indlæg:
1599/100

#1
Hvis du skal kommentere på en Apple nyhed, get your facts straight 😉
Du har ganske vidst iMessage mellem mac og iOS devices ja. Men at man også får almindelige sms'er med, er en ny ting.
Og de nævner jo netop ikke på noget som helst tidspunkt at dette er et kæmpe stort gennembrud indenfor det her?
Det ved du da også godt.. Det er altså ikke meningen at bare fordi det Apple, skal ALT de laver være total banebrydende og være højdepunktet år efter år.

#2
Det er da PISSE smart?
Hvad nu hvis man ikke hører ens mobil ringe eller lign. Mens man sidder ved sin bærbare eller stationære og arbejder?
Nu kan man modtage opkaldet på sin pc hvis ens iphone er i nærheden, hvis det ikke er smart så ved jeg sku ikke hvad du går og tænker de skal finde på!

kedde2007 skrev d. 03-06-2014 18:47:39


Apple's Eddy Cue touts 'best product pipeline' in 25 years coming this year - Udtalt for få dage siden, og så smider de det her sms/ringe halløj frem.

#2 lol hvad snakker du om?

Min telefon ligger ofte til opladning i soveværelset, hvordan kan det blive en negativ ting, at man pludselig har muligheden for at svare på opkalde/sms ved sin computer?

#1 og nej, måske du skulle sætte dig lidt ind i tingene, iMessage har fungeret over osx i noget tid nu. Det er først nu at ens iPhone vil fungere som relæ, så ens sms'er bliver sendt fra iPhone til computer. I stedet for bare at blive sendt fra Apples iMessage server.

MadsAG skrev d. 03-06-2014 18:23:02


Nåår ja, det jo rgitig, en iphone kan ikke holde strøm så længe af gangen.

Hvis jeg bruger min G2 meget i løbet af dagen, har jeg stadig 30% tilbage når jeg går i seng.

Da jeg havde iphone må jeg dog indrømme at jeg havde et lade kable som sad i min pc, hvis nu mobilen skulle ringe, eller jeg modtog en sms.



MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2014 20:39:07
Svar/Indlæg:
5421/53
#5 Øh, så du mener ikke man kan få relevante opkald oder was? Og hvorfor benytte sig af sin telefon, hvis man kan bruge sin PC?

I er sku lidt fjollede nogle af jer - Fordi én af de mange nye features ikke er noget i mangler/kan få, så er det hele noget lort eller hvad?

Havde Android haft denne funktion i et år før Apple, så havde i råbt "Nøøj, det havde vi for læænge siden"


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MadsAG d. 03-06-2014 20:40:04.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2014 21:42:25
Svar/Indlæg:
2897/83
Virker nu meget smart, men ikke noget der på nogen måde ville få mig til at købe Apple. WP all the way 😎

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Biostud d. 03-06-2014 21:42:57.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2014 21:47:02
Svar/Indlæg:
4337/121
#7 Nu er året jo ikke gået endnu 😉 🤡

Synes det er meget fedt man kan sidde og have et telefonopkald igennem via mac og så fortsætte på mobilen hvis man skal ud eller omvendt 🙂

Når det kommer til hvor længe en mobil holder på batteriet så afhænger det ofte af hvad der er aktiveret på denne af GPS,DATA osv osv 😉 Batteri kapacitet og hvor kraftige specs den har spiller naturligvis også ind 🙂

Jeg er ikke Apple fanatiker men jeg må indrømme at de er ret gode til at tænke sig om til forskel fra andre producenter 🙂


#11
Fyxe
 
Overclocker
Tilføjet:
03-06-2014 23:04:02
Svar/Indlæg:
191/25
en hel anden ting er, har man ikke kunne det via en app eller noget længe? både fra android og apple?

EDIT: https://play.google.com/store/...

yup 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fyxe d. 03-06-2014 23:05:07.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2014 23:48:00
Svar/Indlæg:
4337/121
#11 SMS har man kunnet skrive fra computeren og så sende fra mobilen i mindst 10år nu 🙂

Prøv at hoppe ind på Apple.dk eller com og bliv klogere 😉

Hvis du er mest til video kan jeg anbefale http://www.apple.com/apple-eve...

eller

https://www.youtube.com/watch?...


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af EasterKanin d. 03-06-2014 23:51:22.


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2014 00:22:24
Svar/Indlæg:
1599/100

#5 Øh, så du mener ikke man kan få relevante opkald oder was? Og hvorfor benytte sig af sin telefon, hvis man kan bruge sin PC?

I er sku lidt fjollede nogle af jer - Fordi én af de mange nye features ikke er noget i mangler/kan få, så er det hele noget lort eller hvad?

Havde Android haft denne funktion i et år før Apple, så havde i råbt "Nøøj, det havde vi for læænge siden"

MadsAG skrev d. 03-06-2014 20:39:07


http://recode.net/2014/03/18/n... Ja Android havde det før Apple. Not that i even care. Jeg har aldrig søgt det, da jeg aldrig har fundet det til at være en nødvendighed.

#7 Nu er året jo ikke gået endnu 😉 🤡

Synes det er meget fedt man kan sidde og have et telefonopkald igennem via mac og så fortsætte på mobilen hvis man skal ud eller omvendt 🙂

Når det kommer til hvor længe en mobil holder på batteriet så afhænger det ofte af hvad der er aktiveret på denne af GPS,DATA osv osv 😉 Batteri kapacitet og hvor kraftige specs den har spiller naturligvis også ind 🙂

Jeg er ikke Apple fanatiker men jeg må indrømme at de er ret gode til at tænke sig om til forskel fra andre producenter 🙂

EasterKanin skrev d. 03-06-2014 21:47:02

Min location er tændt 24/7, som vist nok er GPS antennen.
Jeg har data, wifi, osv slået til. Høre musik i bilen via jack, tjekker facebook, og andre ting på mobilen flere gange i løbet af dagen, sms'er, ringer osv osv.

I dag var en let dags forbrug. 73% batteri tilbage efter 12timer. Jeg gik fra iphone til lg g2, har aldrig set tilbage og tænkt, jeg savner den og den feature.

Jeg har bare ondt af folk som blindt følger Apple når de siger de har opfundet hjulet.

Jeg er klar over jeg fremstår som en røv der ser ned på Apple produkter. Jeg har en ipad, er glad for den, jeg har haft iphone, var glad for den, men nu har jeg Android, og fatter ikke hvorfor jeg beholdte min iphone så længe, det var en lettelse af få pillet mine kreative håndjern af.


eviling
 
Overclocker
Tilføjet:
04-06-2014 00:57:16
Svar/Indlæg:
442/14
SMS muligheden er der rent praktisk ikke noget nyt i, det nye er at Apple selv integrerer det fuldt ud.

Som jeg har læst nyhederne igennem er der ikke meget nyt under solen, det meste ser ud til at være mindre GUI justeringer.

Hands-off virker som det eneste rigtigt nye. Det har godt nok været fremme i andre former tidligere, men jeg har endnu ikke set nogen hvor det virkede godt i praksis, det ændrer sig forhåbentligt her.


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2014 01:45:44
Svar/Indlæg:
5421/53
#13 Læser du overhoved det du selv linker til?

Den Android app kan IKKE besvare indkomne opkald, og er ikke anderledes end At benytte sig af Skype til at ringe til et telefonnummer.

Derudover så held og lykke med at benytte dig af den app, da den kun virker i et par begrænsede lande.

Som jeg sagde før, så fungerer Apples metode ved at sende opkaldet videre direkte fra sin telefon og til computeren. Om det er set før eller ej er irrelevant, det er en fed feature og jeg kunne bestemt godt have tænkt mig at kunne bruge den - men der er desværre kun pc spande i hjemmet.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2014 04:53:30
Svar/Indlæg:
4337/121
Ikke fordi jeg holder af at gentage mig selv men til dem der fatter hat så kan i se denne video af hele WWDC 14 😉

http://youtu.be/YLVX6Q3M3lE?t=...

Personligt så er jeg vild med mange af de nye APIer bla den til "smart home" dimser er genial og det nye udvikler værktøj er også ret fedt for ikke at snakke om den nye "metal" teknologi 🙂


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af EasterKanin d. 04-06-2014 05:07:00.


kedde2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2014 08:21:24
Svar/Indlæg:
704/19
#5 hvad nu HVIS, det var et nødopkald fra en random person?? Dengang jeg kørte galt på scooter formåede jeg mens jeg havde fået blackout at ringe til min nabo, hvis nummer jeg ikke engang kendte frem for min mor/far. Hvad nu hvis den nabo som er landmand ikke havde taget sin telefon? Så havde jeg måske fået mén i dag.

#7 "best product pipeline"... Det er hvilke produkter de har i deres sortiment. Ikke en enkelt feature de har fået til at virke i en opdatering til deres OS? Det er jo slet ikke det samme...
En iPhone kan fint holde strøm. Din G2 bliver tydeligvis ikke brugt NOK siden du har 30% tilbage når du går i seng.. 😉 Prøv og hør musik på den og se om den kan holde hele dagen, godt så.

#13 Jeg har ligesom du, også ondt af folk der kun kigger på hvad Apple laver og ikke ser sig om. Men der findes altså os andre som både kan lide windows/OSX. Det samme med iPhone. Jeg har ikke haft andet end iPhone, fordi jeg ikke kan forene mig med android, men jeg sviner/nedgør ikke andre for at de har android. Dermed ikke sagt at du sviner/nedgør. Men jeg kan tydeligt se at du har fordomme overfor Apple...

#16 Ja man bliver sku nødt til at tage hatten af for at Apple har lavet det der Metal og Swift der. Det er helt klart en forbedring.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2014 08:23:14
Svar/Indlæg:
7765/230
#16
Alt jeg så var at det er en video på 2 timerså lukkede jeg igen... 🤣 🤣 🤣 🤣

#17
vigtig og vigtig..... Har skam også fået et ifg. hospitalet vigtigt opkald..... Men vedkommende var allerede bevidstløs og afgik ved døden uden at være klar over jeg var der..... Såååå ikke så vigtig set fra mit synspunkt.....


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 04-06-2014 08:27:42.


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2014 09:36:43
Svar/Indlæg:
1599/100

#5 hvad nu HVIS, det var et nødopkald fra en random person?? Dengang jeg kørte galt på scooter formåede jeg mens jeg havde fået blackout at ringe til min nabo, hvis nummer jeg ikke engang kendte frem for min mor/far. Hvad nu hvis den nabo som er landmand ikke havde taget sin telefon? Så havde jeg måske fået mén i dag.

#7 "best product pipeline"... Det er hvilke produkter de har i deres sortiment. Ikke en enkelt feature de har fået til at virke i en opdatering til deres OS? Det er jo slet ikke det samme...
En iPhone kan fint holde strøm. Din G2 bliver tydeligvis ikke brugt NOK siden du har 30% tilbage når du går i seng.. 😉 Prøv og hør musik på den og se om den kan holde hele dagen, godt så.

#13 Jeg har ligesom du, også ondt af folk der kun kigger på hvad Apple laver og ikke ser sig om. Men der findes altså os andre som både kan lide windows/OSX. Det samme med iPhone. Jeg har ikke haft andet end iPhone, fordi jeg ikke kan forene mig med android, men jeg sviner/nedgør ikke andre for at de har android. Dermed ikke sagt at du sviner/nedgør. Men jeg kan tydeligt se at du har fordomme overfor Apple...

#16 Ja man bliver sku nødt til at tage hatten af for at Apple har lavet det der Metal og Swift der. Det er helt klart en forbedring.

kedde2007 skrev d. 04-06-2014 08:21:24


Du har ret i jeg har fordomme, fordi den IT stupide del af min venne kreds, har alle iPhones og mac, og de ævler ikke om andet.

Nu har du selv iPhone, og det også helt fint, hvis du ikke finder dig hjemme med Android. Gjorde jeg bestemt heller ikke i starten, og har taget mig tid at lære Android systemet. Nu vil jeg ikke væk fra det. Grundet mine frie hænder til at ændre næsten alt, samt fri hænder til at benytte dev apps, UDEN et developer abbo hos Apple. Da jeg havde iphone, var den jailbroken, og jeg har brugt mange timer på at lave små ting, som fx. Evolution of man signal bar, div wifi signal ting, ikoner osv. Men jeg var altid tvunget til Jailbreak for at lave dette. Med android, da gør du det bare, uden du skal smide din garanti af HT.

Apple slogan er/var Think Different, men mht til iOS så er alle tvunget til ting SKAL være ens, og man er frataget sin mulighed for at være indivuduel. Forhelved, vi var oppe i iOS4 næsten, før alle kunne få lov til at bruge deres egen billeder som baggrund.

Så kan vi tag iPad turen, da de først kom frem, så var det bane brydne, og nyt, ingen havde gjort det før..
Bortset fra Microsoft, mange år før.

Det jeg vil frem til er, Apple råber altid om nu kommer der noget nyt, som verden ikke har set før, og det vil ændre dit liv osv osv, det som pisser mig af er at hvergang, så intet andet end småting, eller ting som har en tydelig sammenligning til noget som allerede findes, men Apple fans æder det rådt gang på gang, og suser ned og smider 6/7k efter en ny Iphone, som ikke er meget bedre eller anderledes end den forrig.

Det som også pisser mig af, er at det okay at give 4 gange så meget for dele, bare fordi man har en Mac. Gu det ej, men dette er hvad deres håndjern tvinger dig til. Fordi du vil jo have en Mac, ellers griner dine venner af dig.

En af mine kollega'er hans sønner, vil kun have MacPro's til skole forbrug. Deres grunde, alle har dem, de tynde og vejer ikke noget. Newsflash, Asus Zenbook vejer mindre, er letter og koster mindre, men den er ikke god nok, fordi den er ikke mac, og uden mac er du outkast. Det pisser mig at Apple så har stor en trend betydning, det pisser mig folk blindt følger apple, og det pisser mig når Apple melder ud at nu har det opfundet hjulet, så nu kan alle få sig en hvid cyckle og køre på.


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2014 12:41:41
Svar/Indlæg:
5421/53
#19 Det er jo irrelevant om nogle andre er kommet først, hvis brugervenligheden har været så dårlig at produktet/funktionen ikke er brugbar.

Og det er lige præcis dét du nævner med Android, som får de fleste til at holde sig fra systemet - alt for mange små dimser man kan rode med - det var sjovt da jeg var 13. Nu skal tingene bare fungere for mig, uden først at hente en ny ROM osv.

Derudover giver din påstand om, at man skal bruge en ny iPhone hvert år. Skal vi snakke om hvor mange Android telefoner der kører på gaaamle Android OS? Derudover er Android topmodeller jo heller ikke ligefrem billigere.