Anbefaling af Access Point og opsætning

Diverse d.  13. juni. 2014, skrevet af epi^zepto
Vist: 3240 gange.

epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2014 12:58:16
Svar/Indlæg:
3329/182
Hej alle

Jeg har Stofa internet i huset og standard Cisco modem/router sidder i teknikrummet i den ene ende af huset hvor ledningen kommer ind i huset.

Derfra er der trukket netværkskabler rundt i huset til de forskellige rum. Vi døjer lidt med dårligt signal i den anden ende af huset, så jeg vil gerne have fat i en access point, der er nem at opsætte.

Jeg er ikke ret god til netværk og min forståelse af det ligger klart i den lave ende.

Hvordan ligger landet med repeatere? er det værd at satse på?
Min stationær er i den ende af huset med routeren og har fin forbindelse og kan samtidig koble den til via kabel.
Behovet i den anden ende af huset uden signal er blot browsing af internet og streaming af Netflix.

Jeg er lidt på bar bund, har lige forsøgt mig med en Ubiquiti UniFi, men den er ALT for advanceret til mig og den nægter mig at "adopte", så det får jeg ikke liv i.

martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
13-06-2014 13:34:46
Svar/Indlæg:
2826/100
Hvilket access point har du forsøgt med?

Kører selv med en løsning hvor jeg kører med ubiquiti unifi sammen med et ubiquiti Pro AP.

Opsætningen af det er så nem at det ikke bør give dig problemer, men det kræver så vidt jeg ved at du kører med ubiquiti's egne AP'er for at det virker.


epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2014 13:56:28
Svar/Indlæg:
3329/182
Jeg ved ikke hvordan det fungere med at linke til andre hjemmesider? Men det er denne

http://www.proshop.dk/Netvaerk...

Jeg bruger blot den medfølgende strømforsyning da jeg ikke kan kører PoE i mellem AP og min router. Men så vidt jeg har forstået behøver jeg da ikke switch/router fra Ubiquiti?


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
13-06-2014 14:06:04
Svar/Indlæg:
2826/100
#2

Det der skal også virke.

Mit eget udstyr består af en selvbygget firewall og HP switche, mener ikke der er nogen krav til dit udstyr som sådan, så det bør virke bare din pc og AP'et er på samme netværk.

Jeg kan ikke lige huske på stående fod hvordan du tilføjer et AP, men jeg kan lige tjekke det når jeg er kommet hjem.


epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2014 14:14:19
Svar/Indlæg:
3329/182
Opsætningen er som følger:

Standard router > cat 6 kabel til vægstik > cat 5 kabel fra vægstik til AP.

AP'en lyser orange.
Jeg har tjekket at der er forbindelse igennem kablet der løber gennem væg/loft, ingen problem.

Jeg kobler derefter min bærbar til, med installeret controller software fra Ubiquiti ude ved routeren via kabel.

Får blot "adoption failed" selv om jeg følger manualen slavisk.

Hader routeren fra Stofa, alt konfiguration af den skal ske via minesider.stofa.dk - det er ALT for besværligt og alt for ondsvagt.

Det var egentlig derfor jeg var mere sulten efter en "plug and play" løsning 🙂