Superbruger
Tilføjet:
15-06-2014 11:50:44
Svar/Indlæg:
160/35
Hej HWT!
Jeg står og skal begynde på studie til efteråret. Til det, skal jeg have mig en ny bærbar, da min nuværende 4 år gamle lenovo er ved at stå af.
Jeg søger en gennemført ultrabook - i stil med en macbook. Jeg er meget fascineret af min søsters macbook air. Lækkert design, lækker touchpad funktionalitet og så virker det bare. Jeg er dog ikke den største fan af OSX og Apple, og vill derfor gerne have et tilsvarende produkt for Windows, da jeg desuden også foretrækker Microsoft office 2013.
Ting der er vigtige for mig: Lynhurtig, både i opstart og browsing/programmer(SSD er derfor et krav). Jeg skal dog ikke video redigere. Batteritiden skal være kanon, også efter 2 års brug!. Touchpad funktionalitet som Macbooks har, lys i tasteturet er rart. En god skærm man kan arbejde på i længere tid uden at få ondt i øjenene. Design skal føles 'premium' som på macbooks.
Måske lidt bias, men jeg foretrækker ASUS, Sony eller Samsung. Specielt asus, har hørt meget godt om dem!
Jeg har desuden overvejet Chromebooks, men jeg ved ikke om de egner sig til studiebrug. Jeg ved endnu ikke om min uddannelse kræver specielle programmer eller andet, der ikke kører på Chromebooks.
Jeg forventer at bestille den i august, er blot på udkig i god tid, i tilfælde af gode tilbud og for at lære markedet at kende.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig; har ikke kigget på ultrabooks før.