Jeg kender ikke det HIS kort - msi har tilgengæld et godt ry og deres køler skulle være ret stille
Asrock ejes i dag af asus - jeg har selv haft 2 asrock bundkort der kørte super til de blev solgt - og et asus der futtede af efter 1 år. Nogle har nok den omvendte oplevelse!?
Jeg skal ikke kunne sige om xfx'en er mere stille - men det er kvalitet hele vejen igennem, da det er en seasonic oem psu. Har hørt enkelte der har haft en støjende udgave, men det har nok været et mandagsmodel. Alle andre jeg har hørt som har haft den, har betegnet støjniveauet som lavt.
Den er også valgt fordi den er billig. Går du alligevel en prisklasse op, er der mange flere at vælge imellem - her ville jeg nok gå efter noget hvor blæseren ikke kører ved lav load, så den er helt lydløs.
Du skal også vælge en quad-core cpu. Der er self mange spil der ikke udnytter den, men fx et som metro 2033 æder en 2 kernet cpu som et let mellemmåltid, og skal have 4 kerner for at få det optimale ud af dit grafikkort. Den slags spil vil vi se flere af i fremtiden.
Igen, det er jo en afvejelse af budget vs ydelse. Den koster jo også under det halve, den pentium.
edit: #9 dine ram kører 1600mhz - dvs, de kører 800mhz i dual channel = 1600mhz
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af zubrowka01 d. 18-06-2014 16:51:39.