Hvad skal jeg huske i forbindelse med en opgradering fra win 7 til win 8?

Software d.  19. juni. 2014, skrevet af gasolin
Vist: 2992 gange.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2014 10:00:51
Svar/Indlæg:
5505/640
Jeg har windows 7 64 bit og har en windows 8 64 bit fra dengang man kunne opgradere til win8 for ca 119kr og det vil jeg gerne, multi skærme understøttes bedre med win 8 end win 7 og jeg fik ikke nervøse trækninger da jeg skulle rense,optimere min ven søns computer med windows 8

Vil bitdefender total security licensnøglen virke med windows 8?

Hvad skal jeg huske når jeg skal køre raid 0 ud over deaktivere indeksering,diskdefragmentering,slukning af ssderne?

Hvad skal jeg ellers huske i forbindelse med en opgradering?

Skal win 8.1 hentes via app store?

Hvordan
gammelgaard_mink

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2014 16:54:18
Svar/Indlæg:
979/49
#0 Du mister alt, måske ikke dine personlige filer, men tag en backup for en sikkerheds skyld.
8.1 kan hentes i Store eller downloades på .ISO fil. I forbindelse med opgradering fra Windows 8 til 8.1 mister du igen alt.

Du optimere ikke ydelse ved at opgradere til Windows 8 fra Windows 7 hvis du har en ikke alt for god maskine i forvejen, tvært imod.

Når alt dette er sagt vil jeg på det kraftigste anbefale at du ikke laver en opgradering, men laver en geninstallation af Windows. Opgradering fra Windows 7 til Windows 8 kan bare ikke svar sig.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2014 20:33:22
Svar/Indlæg:
5874/1287
Lav for guds skyld ikke en opgradering, men installér windows 8 clean. Derefter skal der opdateres en hel del. Så kan du finde windows 8.1 i windows shoppen, men KUN hvis du logger på windows 8 med en Microsoft online konto (medmindre det er lavet om, siden jeg gjorde det). Derefter endnu en ordenlig gang opdateringer, og så er du ved at være klar.
BitDefender, ja det virker fint med windows 8.1 med samme nøgle som du bruger i windows 7.

Jeg har kørt med windows 8/8.1 i lidt over et år, men jeg er nu tilbage på windows 7, da der var lidt for mange problemer med win8, samt at det, IMHO, er så ufatteligt grimt, medmindre man installere 3.parts programmer for at pynte lidt på desktoppen.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2014 22:00:24
Svar/Indlæg:
5505/640
Kunne ikke opgradere, måtte lave en clean install

Hold da op det gik hurtigt 5-10 min uden opdateringer (raid 0 i5 3570k 4.2 ghz og 8 gb g skills trident x 2400mhz)

Asus Multiframe virker ikke som det skal (software,ikke via knap på skærmene), har ikke noget ikon oppe ved minimer,maximer og luk ikonerne (som med windows 7).

Hvordan kan jeg hurtigt tilpasse en side,vindue til den del af skærmen der på magisk vis 😲 kan sendes sider til min anden skærm, så den fylder halvdelen af skærmen (den anden side trækker jeg bare f.eks facebook,
wmp,vlc hen til og så tilpasses den aut til halvdelen af skærmen).

Går jeg op på min nye skærm og åbner chrome forventer jeg den åbner i min nye skærm, men langt fra altid gør den det, kan man lave det så chrome,vlc og så videre altid åbner i den skærm cursoren er?

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2014 00:11:22
Svar/Indlæg:
5505/640
Det var dog en dum media center.

Ved cder er der ingen forløbslinie (hedder det det?) når musikken spiller så man hurtigt kan spole i musikken (spole 30 sek tager ikke kun 0.5 sek) og ser jeg film på den ene skærm i fuld skærm så kan jeg ikke flytte cursoren til min anden skærm.

media center koster 79kr brug wmp til musik og vlc til film

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2014 13:59:47
Svar/Indlæg:
2185/186
Jeg kan simpelthen ikke forenige mig med win8

Min kæreste har det på sin bærbar og jeg hader det som pesten.

Bliver frygetligt hvis tendensen ikke stopper ved win9 og supporten stopper til win7 så må jeg overveje Ubunta eller hvilken platform der til den tid er bedst fra Linux.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2014 14:33:16
Svar/Indlæg:
5505/640
Win 8.1 er også lidt anderledes end win 8.

Man skal vende sig til win 8.1 og justere så det passer med ens behov.

Ikke alt som virker som med win 7 f.eks er der med wmp ingen dvd support (vlc virker).

Så længe vista understøttes gør win 7 det også,sikker på vista understøttes mindst 2-3 år