Akvarietosser på HWT?

Hyggehjørnet d.  22. juni. 2014, skrevet af comicsdk
Vist: 5645 gange.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2014 14:02:12
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg skal til at lege med akvarie, jeg har hørt at det er sjovere end at samle computere - men det tror jeg ikke helt på.
Jeg forestiller mig at kombinere det, eksempelvis lave akvarie i et kabinet.
Er det simpelthen for idiotisk?

Anyfuck; er der andre fiskehusentusiaster på forum?
Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2014 14:15:35
Svar/Indlæg:
2211/331
Hvad Skal der i af fisk?

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2014 14:20:05
Svar/Indlæg:
2131/173
1
Jeg tror det bliver noget Tetra-halløj. Sådan et par hyggelige stimer, tænker jeg.
Det skal ihvertfald være nogle fisk der ikke lider for meget af vandskræk.

Villads

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2014 14:40:52
Svar/Indlæg:
1495/69
At sætte et akvarium op, så det kører godt, og putte fisk, der trives er altid sjovt, men rigtigt sjovt bliver det først når der er en udvikling man kan følge, og endnu bedre når man selv kan styre den.
Det kan aldrig opleve bedre end med guppyer, som er den mest interessante fisk man kan holde i et akvarium.
Dog kræver det en række små og mellemstore akvarier, før man kan nå det fulde potientiale i den hobby, som det er at opdrætte flotte guppyer.
Guppygenetik er på ingen måde lettere at forstå, end PC-teknik, og det er cirka lige underholdende.
Jeg har derfor kastet mig over begge dele, dog med størst succes som teoretisk guppygenetiker, hvor jeg ligger i top her i DK. Her på HWT.dk er jeg noget af en underhund, men det er ok, og jeg glæder mig over den hjælp jeg får her.

Mød mig og nogle få andre guppyoter på www.guppyklubben.dk 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Villads d. 22-06-2014 14:43:27.

Villads

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2014 14:41:55
Svar/Indlæg:
1495/69
Nå jo forresten. Et akv. i et kabinet? Ikke dummere end så mange andre sjove løsninger. 🙂

MichaelH

Overclocker
Tilføjet:
22-06-2014 16:35:34
Svar/Indlæg:
154/0
Dog vil jeg lige sige med at smide fisk, og dermed også vand, ind i et kabinet, så skal du nok lige huske, at det meste af overfladen i et kabinet kan ruste ;) Så det skal overfladebehandles med noget, som overhovedet ikke er giftigt for fiskene på nogen måde.

Dernæst skal du have det tætnet med akvariesilikone, så vandet ikke kan løbe ud nogen steder. Men når det så er gjort, så skulle du også være klar til komme i gang. Og det SKAL være akvariesilikone, da almindelig byggesilikone indeholder giftige stoffer, som ret hurtigt og effektivt vil tage livet af dine akvariefisk.

Hvis og såfremt det er et projekt, som du beslutter dig for at starte op, så vil jeg meget gerne se billeder fra processen :D Hvis ikke det var fordi, jeg ikke orkede at rode med akvariefisk igen, så havde jeg nok også selv givet mig i kast med et lignende projekt, for jeg synes faktisk at det lyder meget interessant :D

Morpheuz1986

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2014 19:12:33
Svar/Indlæg:
486/37

Håber ikke i vil koble noget vandkøling til de stakkels fisk's del af kabinettet.

Så bliver de sq da kogt i hvert fald :P

Anomynous

Superbruger
Tilføjet:
22-06-2014 23:09:35
Svar/Indlæg:
384/14
Jeg har en kammerat, der engang gjorde det at lukke alt sit hardware ind i silicone og nedsænkede det i sit akvarium. Det holdt i cirka to dage, så døde både hardware og fiskene. Værst for fiskene, da blandt dem var mange eksotiske og ret dyre fisk.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2014 00:12:51
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg er lystfisker og har et akvarie på 2mtr stående i stuen, fiskene har jeg selv fanget lige på nær et par sugemaller. Ellers er der Aborrer, Skaller, Suder, Karusser, Guldkarusser, og nogle gange en lille gedde. Det har jeg haft i mange år nu og har stadig stor fornøjelse af det. Alm akvariefisk siger mig ikke rigtig noget, det er langt sjovere med de fisk jeg har brugt masser af tid på i mit snart lange lystfiskerliv. Og så er det rimelig cool når aborrerne skal have levende skalle eller andre mindre fisk til middag, det er nogle grådige sataner. Eller når en gedde tager en skalle på tværs af akvariet (2mtr)uden du egentlig når at se eller opfatte det, men det bare sige en sjov hul lyd og den derefter står med en skalle på tværs i kæften.....

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2014 15:51:27
Svar/Indlæg:
2131/173
3-7
Jeg er krøbet til korset og har købt et begynderakvarie, så må vi se hvad det udvikler sig til..

8
Haha.. Billeder eller det pis skete bare ikke!

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2014 14:43:01
Svar/Indlæg:
4018/217
#9 Jeg kan stå inde for at det som shutdown siger. Tilbage i 2003 var han pædago i ungdomsklubben i nødebo hvor han havde monteret et akvarium med bla aborrer og tror også at der på et tidspunkt var en gede men den blev taget ud og den var for stor til akveriet. Så den er god nok. Jeg må også sige at det er langt mere spændende med danske fisk end alle mulige udenlandske fisk. Det er synd at der ikke er flere der gør lige som ham.

Det var også ham der vejlede mig da jeg skulle bygge min første computer og det var ham der introducerede mig til denne side.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2014 15:51:07
Svar/Indlæg:
2131/173
10
Dén kommentar var nu heller ikke ment som kritik - mere som en opfordring.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2014 15:54:00
Svar/Indlæg:
1334/15
Hmm.. nu skal man jo helst ikke blande strøm og vand uden, at tingene er særdeles godt adskilte.

Ved et kabinet bør man rydde alt indvendigt. Herefter bør man samle/lime et akvarie op indvendigt efter alle foreskrifterne.

En idè kunne være, at man startede tingene op i et BREDT pc kabinet!.

Lav/sammel din pc som vanligt i den ene (højre set fra forsiden) side af kabinettet. Byg/lim dit akvarium op i den side, der ligger ud mod "show siden" - (pc siden med stor udskæring).

Sørg for div. L.E.D. belysning fra den bageste HW side. Det vil give sci-fi stemning over den forreste akvarieopbyggede del.

Såååå er du kørende (damm. T. Hansen slog til igen 🤣

Mvh. - Kim

gammelgaard_mink

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2014 17:54:50
Svar/Indlæg:
979/49
#8 Det lyder som en fed ide, hvor lang tid vil du mene du bruger om ugen på at holde det kørende?
Og så var jeg da færdig af grin efter den action fyldte tekst 😀

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2014 21:10:00
Svar/Indlæg:
2131/173
Planterne lever og der er kommet rejer i.
Så mangler vi bare nogle svømmedyr..

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2014 15:58:20
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg fik fat i en balje på 54 liter, og proppede 10 Boraras Maculatus i, sammen med en bette ancistrus.
Så smed jeg et hold amanorejer i for at holde algevæksten nede.
Alt i alt der det ud til at gå udmærket.

Så købte jeg et 100 liters og smed ti Corydoras Sterbai i sammen med nogle Platy jeg fik af min bror.
Sterbai'erne har lavet en unge, kraftedme.
All in all en småhyggelig hobby, der dog koster lidt mønt i ny og næ, men sådan er dét.

Idéen med kabinet-akvarie er droppet totalt - der kan jo slet ikke være vand nok i det skrammel set i lyset af at man render rundt og overvejer et 180 liters.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2014 15:59:19
Svar/Indlæg:
2131/173
Så skal vi bare ha' fat i et rigtigt kamera og lære at bruge det..