Multitaske under spil (2 skærme)

Gaming d.  29. juni. 2014, skrevet af gasolin
Vist: 746 gange.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2014 12:49:00
Svar/Indlæg:
5506/640
Jeg har 2 skærme og har bestil en anden fordi den jeg har ikke har det bedste billede (har bestil en Dell U2414H til 1599kr hos dustin som er billigt(månedens kampange), hos dell koster den 2449kr)sommetider når jeg spiller et spil kunne jeg godt tænke mig at have min anden skærm til at vise tv, facebook eller måske bare min mediaplayer,wimp hvis jeg spiller et spil i fuld skærm hvor lyd ikke er vigtig.

Jeg tror ikke det er et problem hvis det er et facebook spil i full skærm, men med det seneste spil jeg spiller, tomb raider 2013, kan jeg f.eks ikke se,høre tv på min anden skærm (fuld skærm) imens jeg spiller uden at den fryser (stofa).

Er det muligt at udnytte den ekstra skærm jeg har når jeg spiller til andet end selve spillet? (2 forskellige skærm størrelser)

Hvilken skærme har i selv?
Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2014 12:53:02
Svar/Indlæg:
1271/38
Borderless Fullscreen er en mulighed i langt de fleste spil og vil være løsningen på dit problem.

Det gør at spillet kører i et vindue uden rammer, som altså fylder hele skærmen alligevel, i stedet for at overtage skærmen 100% eksklusivt.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2014 13:29:23
Svar/Indlæg:
5506/640
Okay må jeg prøve

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2014 13:46:30
Svar/Indlæg:
4112/53
Nogle spil kan også køres i vindues mode, så skulel du også kunne gøre det du ønsker.

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2014 14:22:42
Svar/Indlæg:
4337/121
#3 se #1 😉

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
29-06-2014 14:38:26
Svar/Indlæg:
4983/48

Se #5 😲 🤣

Hverken Borderless mode eller Windowed mode kan garanteres at virke helt efter hensigten, og man skal ofte uanset lave en Alt+Tab for at tilgå whatever man nu laver på den sekundærer skærm 🙂 Så det er mere med at prøve sig frem hvad der virker best for en selv.

League of legends virker ihvertfald ikke skide godt i borderless mode, og man skal Alt+Tab ud på skrivebordet for at tilgå den anden skærm 🙂

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2014 00:07:01
Svar/Indlæg:
1271/38

Se #5 😲 🤣

Hverken Borderless mode eller Windowed mode kan garanteres at virke helt efter hensigten, og man skal ofte uanset lave en Alt+Tab for at tilgå whatever man nu laver på den sekundærer skærm 🙂 Så det er mere med at prøve sig frem hvad der virker best for en selv.

League of legends virker ihvertfald ikke skide godt i borderless mode, og man skal Alt+Tab ud på skrivebordet for at tilgå den anden skærm 🙂

Cocio21 skrev d. 29-06-2014 14:38:26

Det virker jo netop efter hensigten at musen stadig ikke hopper over på den anden skærm. Medmindre man sidder og spiller Farmville, så er det da ret vigtigt at man kan smække musen ud i siden af skærmen for at få kameraet til at flytte sig i en retning, i stedet for den flyver over og skifter nummer på musikafspilleren.

At låse musen til spilskærmen er en feature, ikke en bug. 🙂

Hvad fullscreen ofte gør, er at sortne andre skærme. Det er dette jeg har tolket som #0 gerne vil undgå. Yderligere er det også noget lettere for systemet at alt-tab'e ud af noget der er i borderless windowed mode, da det ikke kører exclusive fullscreen. Det giver en mere flydende overgang.