Overclocker
Tilføjet:
29-06-2014 17:08:00
Svar/Indlæg:
54/11
Hej HwT.
Håber i kan hjælpe mig med et lille problem jeg ikke kan finde ud af at løse.
Jeg hjalp min kæreste med at lave et backup af hendes bærbar. Installerede nyt OS hvorefter jeg tog bærbaren ud af hendes bærbar, satte til min stationær (med sata) og overførte 250 GB af hendes backup tilbage på computeren. Jeg kunne tilgå alt data fra min egen stationær på hendes harddisk. Da jeg så satte harddisken tilbage i hendes bærbar var der kun ca 1 GB af det jeg overførte som var til rådighed. I min store fortvivling prøvede jeg at starte helt forfra, satte harddisken i stationæren igen, og sandt nok - alt data var væk. Jeg satte den til at overføre alt data igen, og igen var alt data muligt at tilgå fra stationæren. Da harddisken blev sat i bærbaren igen var der nu 5 GB som kunne tilgås.
Da det ikke virkede satte vi den til at overføre alt data en nat via lan. næste morgen var den færdig og alt data var tilgængeligt på bærbaren, men efter et genstart var alt data væk igen.
Vi slettede alt data og fandt ud af at hvis vi overførte ca 5 GB af gangen huskede den alt data og alt fungerede som man ville forvente.
Problemet er nu at computeren påstår at der er brugt 550GB data, men hvis jeg markere alle mapper (inkl. skjulte) inde på harddisken, så bruger jeg kun 300GB.
Har prøvet at rense drevet vha CCleaner som rydder op i MFT tabellen dog uden hjælp.
Hendes bærbar kører Windows 8.1
Min stationær kører Windows 7
tldr; har overført en masse data som ikke har været tilgængeligt på computeren, og nu viser computeren at jeg har brugt 550GB selvom der reelt kun er 300GB.
Håber der er nogen derude som ved hvad jeg kan gøre.