Jeg har et Sennheiser pc 350 og overvejer købe et nyt, da det er ved at være godt slidt har haft det i nogle år og det er det bedste headset jeg har haft. Jeg spiller meget og spilene er CS:GO,CS 1,6, CZ, Battlefield 3 og 4, Diablo 3. Mest fps spil spiller jeg.
Jeg har brugt alt for mange timer på dette område, så må på tide jeg kan bruge noget af den viden jeg fik samlet sammen.
PC Headsets koster ikke så meget efterhånden, og de findes med et hav af muligheder. 5.1, 7.1 dolby osv.
Jeg har aldrig selv tested denne "virtuelle" Dolby som bliver tilbudt, rent ud fordi jeg altid er blevet advaret i mod det. Samtidig så bruger menb et USB stick, og binder sit headset til rent ud PC forbrug (måske er dette ikke et problem for dig?)
Sidst jeg søgte, started jeg med et ønske om Corsair Vengenace 2100.
Efter et par dage med læsning a reviews, youtube video'er og hvad man ellers tjekker på headsets, så kom jeg frem til flere ting.
Du nød til at lave en liste med krav, og så vurdere hvad passer dig bedst.
Jeg ville have mit head til at bruge når jeg Spiller mens jeg bruger skype eller anden chat. Der udover, til brug når kærsten sover, og jeg gerne vil spille, se film, serier, eller andet som har lyd.
Jeg er i den situation af at, jeg har et Microsoft Webcam, med en rigtig god Mic. Jeg har samtidig en forstærker som driver min lyd.
De ting udløste en ændring i mine krav. Mic på headset giver mere vægt, og mere som kan gå i stykker.
Så grundet det, så droppede jeg et headset med Mic, og hoppede i stedet over og kiggede på headphones.
Her findes også trådløs og ikke trådløse løsninger.
Jeg havde så samtidig et meget kræsen krav! Jeg ville på ingen måde have et headset/headphones med læder, eller falsk læder, da det holder på varmen, og det surt efter mange timers gaming.
Så plys/stof var et krav for mig.
Jeg tilførte også et krav om lav vægt, da headset/headphones kan føles tunge efter mange timer. Ergo, så valgte jeg et set med ledning.
Jeg var nu helt ovre i rent ud kvalitet headphones, kun stereo, men jeg er ret sikker på, den virtuelle dolby er ligemeget når man kommer op i gode headphones.
De er nogle dyre sataner, men levet op til mine ønsker.
Letvægt Plys puder Åben design Kanon lyd!
Nu nævner jeg Åben design, noget du også skal være opmærksom på.
Fleste gaming headsets er lukket, for at holde lyden inde, det også fint, men det holder også på varmen! Tænk over det, efter læs mere om forskellen, der er også videoer på youtube om emnet.
Jeg spiller BF4 med headset, også selvom jeg er alene og har mine super dejliger Yamaha højtaler osv. Det headset er bare så lækkert.
Kan spille 4 til 6 timer uden overhoved at tænke over jeg har headset på. Første gang jeg spillede BF4 med det headset, sad jeg bare og tænkte OMG. Jeg kunne høre alt i BF4, alle de små effekter, fugle, regn, vind, folk som gik rundt, og jeg bar aldrig i tvivl om hvor lyden kom fra (en grund til jeg ikke syntes Dolby virtuel er nødvendig)
Det skal siges at HD 598 koster en arm og et et ben, og det anbefales man bruger en forstærker til dem. Men går ikke ud fra det er dem du skal have.
Det jeg vil frem til er, du er potentielt på vej ud i noget som kan tag mange timer at finde løsningen på.
Du kan også bare købe et nyt Sennheiser sæt, svjv laver de stadig PC350, med mindre du vil op.
Du kan ikke gå helt galt med Sennheiser dog! Selvom mange andre mærker også er værd at overveje.
#1 Hold da helt op en roman du skriver der. Blev en del klogere der må man sige. Jeg har også prøvet mange headsets gennem årene. PC 350 er det bedste jeg har haft. Kan have det på i flere timer ad gangen og lyden er bare lige som den skal være. Og mikrofonen er også meget god. Kan høre alt i det headset, men der findes sikkert nogle headsets som er bedre end det, helt sikkert, men så koster det også mere. Kvalitet koster hehe. Jeg har altid haft headset med mikrofon, så ved ikke om jeg kan undvære det. Du har ret med at det bliver tungere når mikrofonen sidder der. Vil gerne have et headset som det her eller bedre. Har kigget på PC 350 SE, det skulle være bedre end 350, dog koster det 1500kr. Har også kigget på PC 360, det headset skulle være noget at det bedste siger rigtig mange. 🙂
Hvis det er, så har jeg et par Beyerdynamic DT 990 premium, som muligvis er til salg :D. Jeg er selv på udkig efter headsettet Beyerdynamic MMX 300, for at prøve noget nyt :).
Moderator
Tilføjet: 01-07-2014 22:31:09
Svar/Indlæg:
1194/156
Du bør være opmærksom på om det er lukket eller åbent headset du ønsker, dit PC350 er et lukket headset, et 360 er åbent, det gør at lyd udefra nemmere kommer ind og forstyrre dit spil.
Jeg har lige testet ASUS Strix Pro Gaming Headset, artiklen kommer snart, jeg er ret imponeret af det, bruger selv PC-350 til hverdag, det her ligger sig meget op af rent lydmæssigt vil jeg sige. Bagdelen er nok at volumenkontrollen skal ligge på bordet, det er en stor boks med en stor knap.
Hvis du er glad for dit 350, og det ikke fejler noget udover puderne er ved at være slidt ned, så kan jeg kun anbefale dig at beholde det, og købe nye puder til det.
#1 Hold da helt op en roman du skriver der. Blev en del klogere der må man sige. Jeg har også prøvet mange headsets gennem årene. PC 350 er det bedste jeg har haft. Kan have det på i flere timer ad gangen og lyden er bare lige som den skal være. Og mikrofonen er også meget god. Kan høre alt i det headset, men der findes sikkert nogle headsets som er bedre end det, helt sikkert, men så koster det også mere. Kvalitet koster hehe. Jeg har altid haft headset med mikrofon, så ved ikke om jeg kan undvære det. Du har ret med at det bliver tungere når mikrofonen sidder der. Vil gerne have et headset som det her eller bedre. Har kigget på PC 350 SE, det skulle være bedre end 350, dog koster det 1500kr. Har også kigget på PC 360, det headset skulle være noget at det bedste siger rigtig mange. 🙂
Jeg ved godt det gik hen og blev en større omgang, men det et område med så mange faktorer i spil, hvis du altså er indstillet på at få mest dine penge.
Det jo ikke fedt at kaste 600kr i et headset for at finde ud af man ikke kan lig at bruge det efter et par dage.
Jeg er ked af jeg ikke kunne pege på et bestemt headset, men jeg syntes det meget vigtigt at have det rette.
Jeg har mit Sennhieser HD598 til hjemme brug, og et Sony Noise Cancel headset til når jeg rejser, og Denon earbuds til når jeg høre musik (faktisk sker det mest når jeg er i lufthaven, ja jeg rejser meget)
Mit Sony sæt, er super dejlig, fungere skide godt, men bliver varmt at have på efter en times tid, fordi det lukket og med læder. Den erfaring tog jeg med fra de sæt da jeg skulle købe det nye. Syntes selv det var et ret vigtigt punkt.