En ting er Pope har 100% ret i hvad han siger.
Jeg smed et link og ligemeget hvordan du vender og drejer det, så gør vi vores bedste for at hjælpe dig, ud fra da let vægts sparesomme informationer du giver os. Der efter, ja så går det gak i den, fordi du selv er med til at frem provokere det via den måde du svare os.
Du har selv haft en finger i spillet omkring den måde vi opfatter dig. Jeg har personlig ingen ide, om din alder, om du er ordblind, og virkelig yder dit bedste, eller om du bare er pisse skæv og et produkt fra den nye generation som bare er så pisse doven at du ikke gider lære at skrive på en nogenlund anstændig måde.
Da jeg var teenager, boede jeg i udlandet, og havde kun det Danske som jeg lærte i første og anden klasse, der fra røg jeg på Engelsk skole. Det gik hårdt ud over mit Danske.
Da jeg så begyndte at rode med scooter, begyndte jeg at benytte et dansk forum for første gang i mit liv. I starten gjorde jeg andre klar over min situation. At jeg var ringe til Dansk, og dårlig til at stave. Ud over det, så gjorde jeg andre bruger opmærksomme på at du med glæde gerne måtte rette på mig, så ledes at jeg også kunne lære fra det.
En ting er at jeg faktisk et kommet ud af denne oplevelse med meget forbredret forhold til at skrive og læse Dansk, men jeg har også fået bekendtskaber som foreløbig har holdt i over 10år.
Enhver som læser hvad jeg skriver nu, bliver hurtig klar over, jeg er ikke Dansk lære, men jeg gør sgu mit bedste.
Jeg har venner som er ordblinde. Jeg er klar over de er ordblinde, ergo så kan jeg godt læse hvad det er de prøver at skrive, netop fordi man er klar over det, og samtidig med tiden lære hvordan de staver til bestemte ord.
Når vi så nu har rundet den omgang, så bruger jeg selv, både Firefox og Chrome, på begge browser har jeg ordbøger sat til, så jeg undgår flere stave fejl end højst nødvendigt.
Jeg begyndte at ligge mærke til dig for nogle dage siden.
Flere ting springer ud, omkring din tilgang og være måde på et Forum.
1. Dine Danske skriftlige evner er ikke direkte gode.
2. Du har oprettet 10 tråde mindre end indlæg du har lavede. Den procent del af indlæg kontra oprettet tråde har jeg aldrig set før. Der er meget aktive bruger som har været på dette forum i over 5år, som ikke gang har oprettet så mange tråde som du har oprettet på 8 måneder.
Jeg siger ikke du ikke må oprette tråde, du mere end velkommen, men nu har jeg set mange at finde tråde, og det ren tåge snak, som resulter i tåget svar.
3. Vi holder os ved tråde; Det virker som om du bruger dette forum som en form for Google, du laver en tråd hvor du søger noget som i mange tilfælde nok kunne findes på Google, hvis man bare prøvede en lille smule. Det billede jeg har fået af dig, er netop dette. Det virker som aktiv dovenskab, som jeg personlig selv har gjort meget af, i de år jeg var så skæv, jeg knap kunne huske min alder. Derfor giver du mig et indtryk du suger meget fed, det en formodning, bestemt ikke ensbetydende med det sandt.
4. Du har en forventning om vi andre bare skal gøre som du siger og hoppe når du siger hop, også noget jeg fornemmer når du faktisk skriver et indlæg til din egen tråd.
5. Du tyder ikke på at tilføre noget til dette forum. Vi andre vi stiller spørgsmål, modtag svar, siger tak, eller kraver dybere ned i det emne man nu snakker om. Vi tag ved lære, og om et år, når en anden bruger spørg om det samme, så svare vi, ud fra den viden vi fik året før, eller også så svare vi på tråde ved at tilføre viden fra vores eget liv. Du gør ikke helt det samme. Du spørg, får et svar, siger godt nok tak, og videre. Så spørg du igen, samme rutine. Du bruger ikke den evt. viden du samler sammen til at dele med andre, og til at hjælpe andre, men du forventer at vi altid skal hjælpe dig og være flinke omkring det.
Lige netop den udstråling jeg fremhæver i punkt 5, det er den udstråling som der nu giver den trist men nærmest fortjente holdning du modtag fra diverse brugere herinde. Enten er man en del at et forum og sammenholdet der er mellem brugere, eller også er du ikke. Dine være måde, og dine udstrålinger fremprovokere en lyst fra flere bruger om at du ikke fortjener at være her, men vi er ikke direkte onde, og alle har lov til at være her, men når man ikke er med til bidrage, skal man heller ikke stå med hånden fremme og forvente at man bare får og får og får.
Undskyld hvis du opfatter dette som et personligt hit mod dig, det er det bestemt ikke, som sagt der er plads til os alle, men der er uskrevne regler som man til tider er nød til at følge for at få det maksimale ud af sit ophold.