Hvordan er denne CPU til gaming osv? Har fået en foræret af mit arbejde, så tænkte jeg ville prøve at lege lidt med den. Nogen der har erfaringer med gaming på Xeon processorer?
Xeon er jo som du sikkert ved, server CPU'er eller workstation som kræver seriøse krafter, fra dual CPU.
Den kan sagtens bruges til at game, og sikker klare det fint dog. Jeg har ikke selv erfaring, men har da talt med at par stykker som køre E5'er til hjemme pc'en. Men der er jo forskel fra en E3 til 2x E5
#0 det er blot server udgave af en i7-4770, blot et par hundrede MHz langsommere og så uden intregreret GPU i chip. Så ydelsesmæssigt ligger den lige under en i7-4770.
#1 lidt atypisk for en Xeon cpu så kan denne cpu ikke snakke sammen med andre cpu'er, så den kan kun benyttes i single cpu konfiguration.
Har i en rum tid undret mig over disse Xeon cpu'er som er billigere end de tilsvarende i7 cpu'er.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af klonen d. 02-07-2014 15:18:22.
#2 En ting jeg aldrig har fattet med de her Xeon chips, skal man have ECC ram til dem? Da jeg aldrig selv har kørt dem da jeg altid har været en OC freak. Og det er ikke så tit jeg piller i servere.
#3 Næh det tror jeg ikke :P Systemet bliver jo nærmere simplere uden den integrerede GPU i CPU, software skal ikke længere styre skift mellem integreret GPU og externt grafikkort.
#5 Nej, de kræver ikke ECC ram, de understøtter blot også brug af denne type ram. Jeg kører selv med helt normal ram til min Xeon.
Jeg vil mene det er en fordel der ingen GPU er indbygget 🙂
Jeg har faktisk lidt samme holdning. Ville ønske man kunne få mainstream cpu'er uden alt det fis indbygget. Der er en grund til vi har et eller flere dyre GPU'er jo.