RMA, dårligere produkt?

Diverse d.  02. juli. 2014, skrevet af MadsAG
Vist: 4595 gange.

MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2014 16:14:07
Svar/Indlæg:
5421/53
Halløj!

Jeg har en defekt Zyxel GS-1100-24 som jeg lavede en RMA sag på forleden. Jeg har nu modtaget en Zyxel GS-1100-24E model som erstatning. I det vedlagte brev står der "An alternative product og higher-value".

Problemet er, at jeg er uenig i at GS-1100-24E er bedre end GS-1100-24. Hvad er jeres mening?

Lidt om produktserien:
ftp://ftp2.zyxel.com/GS1100-24...

Samenligning:
https://dl.dropboxusercontent....

På forhånd tak for jeres tid
Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2014 16:47:46
Svar/Indlæg:
1599/100
Der er ikke den store tvivl, de meget ens, men 24 er lidt bedre.

Jeg havde ikke godkendt den handle.


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2014 17:15:02
Svar/Indlæg:
4112/53
#1 +1


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2014 17:24:41
Svar/Indlæg:
4337/121
Er RMA lavet direkte ved Zyxel?




MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2014 17:30:10
Svar/Indlæg:
5421/53
#3 Ja

Det er LetMeRepair i Sverige der står får rep osv

De har sendt denne enhed som pre-swap.
Dvs jeg har begge switche (den defekte og nye) men er blevet bedt om at sende den defekte til Sverige. Alene at sende denne pakke, koster næsten halvdelen af en ny 24E - den der bare hedder 24 var noget dyrere.

Så de har ikke engang kunne forsøge at lave min defekte enhed (tror bare det er et PSU problem, som jeg endda selv nok kunne lave, men 11 års garanti har jeg ikke lyst til at smide væk)

#1+2 mange tak, det også selv det jeg er kommet frem til - men rart at høre det fra andre.

Det der bla. Irritere mig er at E modellen kan fåes til ca. halv pris af min model. De penge må jo også betyde dårligere komponenter bla.
16 port modellen i samme serie koster næsten det samme som 24E modellen.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af MadsAG d. 02-07-2014 17:45:20.


Nearby?
 
Overclocker
Tilføjet:
02-07-2014 17:45:34
Svar/Indlæg:
46/1
Hvis produktet er købt i danmark som privat køb må de ikke opkræve dig for forsendelse, med mindre de mener der ikke er noget galt med produktet.. og i så fald skal det fremgå af et skema at de har et undersøgelses gebyr.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
02-07-2014 17:55:19
Svar/Indlæg:
2826/100
Enig med #1

Der er nogle endda ret store forskelle på de to, de fleste specs er identiske, men ting som SFP porte er noget af det 24E mangler (aner ikke om du har brug for dem, det er jo primært fiber du kører i den), men ville bestemt heller ikke gå med til det bytte


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
03-07-2014 08:50:49
Svar/Indlæg:
4983/48
#5

Dansk købelov spiller ikke rigtig ind ved RMA hos producenten 🙂

Det er ved indsendelse til forhandleren man har købt af i DK, at de skal stå for porto´en.

#0

Tjeck din garantiaftale godt igennem inden du brokker dig til dem, du har ret sikkert ikke fået samme vilkår som ved en reklamation i DK, så det er ganske muligt at der intet ufint er i at de stikker dig den anden router fremfor den dyrere model 🙂


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 10:45:56
Svar/Indlæg:
5421/53
#7
http://www.zyxel.com/dk/da/sup...

The same, a refurbished unit or a similar product with at least same functionality is sent to the customer

Problemet er at de eneste flere/bedre 'features' som 24E har, er strømkontakter 🤡 hvilket næppe opvejer SFP, QoS, performance osv


Er ihvertfald glad for at vi nu kører med HP Procurve serien 🙂


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af MadsAG d. 03-07-2014 10:52:08.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
03-07-2014 10:59:26
Svar/Indlæg:
2826/100
#8

I alt fairness 🙂

Gætter jeg rigtig hvis jeg påstår du ikke benytter hverken SFP moduler, QoS eller makser den nye switch's backplane?? 🙂

Ikke dermed sagt at det er i orden at de leverer noget til dig som er ringere end den tidligere du sendte til RMA..


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 11:03:30
Svar/Indlæg:
5421/53
#9 Der har du ret.

Men at de i det fremlagte brev, skriver at de har sendt et produkt med større værdi, det pisser mig af...


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 11:06:02
Svar/Indlæg:
5421/53
Mail fra Zyxel

Utover SFP delen som ikke er i E modellen så er det mer eller mindre samme performance. Så jeg kan ikke se den store forskjell som du nævner om ikke du trænger nettop SFP for denne kunde ? Det var også derfor som jeg spurgte deg om dette i min sidste mail og håper at du kan ge meg svar på det ?

ZyXEL reparerer aldrig produkter ut mot slutkunde. Uansedt om det handler om slutbruker produkter eller buisiness produkter. Om enheten konstateres med fejl så bliver enheten byttet og den defekte indsendt så at man kan finde orsaken til komponentfejl. GS1100-24 kan ikke længere skaffes da den ikke er på RMA lager. Det var derfor som man ville få byttet til en tilsvarende model.