Project Cars

Spil d.  03. juli. 2014, skrevet af Cani83
Vist: 6034 gange.

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 10:32:47
Svar/Indlæg:
2186/186
Så ved jeg da, at jeg skal til at skrabe penge sammen. På ønskesedlen, 2x R9 290 og et 55-70" Ultra HD Fjernsyn 😀

http://www.youtube.com/watch?v...
Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 10:51:07
Svar/Indlæg:
1599/100
Jeg har spillet, og kan desværre fortælle dig at det bare ikke køre særlig godt på AMD kort (lige nu!)

Devs siger der ikke bliver gjort Favoritter mellem AMD og nVidia, men nvidia er partner i projektet. De har valgt at køre physX over CPU'en, netop for at undgå dette problem mellem AMD og nvidia, men spillet et umuligt for mig at spille med 3x 7970, bliver bedre med 2x, og bedst med et kort, det ligger nok p.t i driver til AMD kortne, men jeg ved at de hårdkernet spiller alle køre nvidia kort.

Jeg er igang med at bygge min Prodigy op med 2x 670gtx, så køre jeg lidt test mellem dem og mine 7970. Hvis 670 spiller bedre, så vil jeg endnu engang påstå at nvidia bliver sat først i køen, men spillet er stadig i alpha, og der kommer opdateringer hver anden dag, så fremskridt skal nok ske.

Som sagt, så har jeg fået at vide de ikke leger favoritter! Men den hårde kerne helder til nvidia med dette spil!

Når det er sagt, føj et lækkert spil. Jeg er vild med Grid Autosport, fordi det er nemt at lige chille lidt med og få god AI modstand, men Pcars er i en helt anden boldt gade!

Det er en Sim, fuldt ud, og det er så epic når man spiller online! Jeg har flere gange kørt mod de samme folk igen og igen, bare fordi vi var så tæt matched, at man lå et løb og skiftet pladser hver anden sving, men der blev også fuld respekt for ikke at ramme hinanden, det er bare et fedt spil!

Jeg håber AMD kommer efter de drivere så mit tri-fire kan trække mere ud af spillet.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pierre3400 d. 03-07-2014 10:51:34.

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 10:58:56
Svar/Indlæg:
2186/186
Jeg tror også, det bliver bedre til AMD med tiden. Nu udkommer det jo også til PS4 og Xbox one og de er vidst begge med AMD grafikprocesser.

Jeg vil gå all in med dette spil, så jeg skal have skaffet et racingseat til mit rat og pedalsæt. Jeg holder løbende øje med DBA for et godt tilbud.

Racing simulator er det fedeste man kan spille.

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 11:15:06
Svar/Indlæg:
1599/100
Jeg spiller det på 5760x1200 i Ultra, og rammer fps på 20/25 med 3x 7970. Et enkelt 670gtx kort giver bedre performance. Jeg har brokket mig på Pcars forum, og jeg er langt fra den eneste som har AMD kort og har taget et 80% performance hit over de sidste par måneder.

Da jeg started med Pcar kørte det 5760x1080 på et stk HD6950 (unlocked) og jeg lå på ca 30fps på høje instillinger. Nu, 2år senere, kan 3x 7970 ikke engang opnå den FPS. Tro mig, jeg er pissed over den udvikling, har ikke spillet i lang tid pga. de problemer.

Som sagt, jeg er ikke den eneste der har problemer, men lige nu, går det på at vi først ser fremskridt på AMD kort når spillet går i Beta.

Med det sagt, så køre nvidia heller ikke uden sine problemer, det er alpha trodsalt, og der er visse baner hvor vi snakker quad titan hvis du skal slippe igennem visse punkter på visse bane uden lidt problemer. Optimering mangler fra selve spillet, men bestemt også med henblik til AMD kort.

Personlig har jeg et G27, som jeg købte på den blå for godt 2 år, havde været brugt meget meget meget lidt, der var stadig foile på flere steder, jeg smed 900kr for det. Men ved folk ikke sælger så billigt mere. Skal siges, jeg købte af en som bare ikke brugte det og skulle af med det.

Men G25/G27 vil jeg sige er laveste du skal søge, fanatic rat, ja, det vejen frem, hvis pungen er dyb og fyldt.

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 11:35:59
Svar/Indlæg:
2186/186
Jeg har i forvejen et G25 men ville virkelig gerne have det sammen med Racingseat, så man sidder helt perfekt. Man er vel lidt nørd HEHE.

Jeg håber i hvert fald de lytter til kritikken, for det ville ikke give nogen mening, at Nvidia skal have så store fordele.

Jeg har været med på Radeon bølgen siden 9700 Pro og kan bare godt lide deres kort og hvordan de overclocker og den slags.

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 11:37:39
Svar/Indlæg:
4337/121
Kunne være sjovt med noget a'la dette http://www.caseking.de/shop/ca...

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 11:41:31
Svar/Indlæg:
2186/186

Lige præcis og det er sådan et sæt jeg skal have, jeg har dog rat og pedaler i forvejen.

Hvis bare jeg havde en svejseapperat og Know How, så kunne man gøre det billigt med et brugt bilsæde.

Inderhaten

Overclocker
Tilføjet:
03-07-2014 11:53:40
Svar/Indlæg:
341/69
Er det udkommet eller hvordan?
Kunne være lækkert at smide i min nye maskine. Så jeg også kan få brugt mit gamle g25🙂

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 11:57:29
Svar/Indlæg:
2186/186
Nej det udkommer først til November, Men jeg skal også spare lidt penge sammen til min ferie og ikke mindst til udbetaling på en ny bil, da min trofaste gamle Peugeot 106 fra 1997, snart bliver alt for dyr i reservedele.

Men jeg kan da nok spille det i 1080 P med mit nuværende system, inden pengene rækker til noget nyt isenkram.

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 11:59:11
Svar/Indlæg:
1599/100
Drenge, i skal ikke kigge længere end Playseat (google det)

Jeg vil også have race seat, men har ikke plads 😢

Grymok

Superbruger
Tilføjet:
03-07-2014 13:20:35
Svar/Indlæg:
656/40
#8 Får andre så mulighed for at købe sig ind, eller er det stadigvæk kun den samme kerne?.
Har tjekket regelmæssigt på forum og der har stået det sidste år "vi tager ikke flere ind LIGE NU, kom tilbage senere".
Jeg leder nemlig også efter en racing sim til pc og pt. kig på Pcars og Assetto Corsa :).

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 13:33:10
Svar/Indlæg:
1599/100

#8 Får andre så mulighed for at købe sig ind, eller er det stadigvæk kun den samme kerne?.
Har tjekket regelmæssigt på forum og der har stået det sidste år "vi tager ikke flere ind LIGE NU, kom tilbage senere".
Jeg leder nemlig også efter en racing sim til pc og pt. kig på Pcars og Assetto Corsa :).

Grymok skrev d. 03-07-2014 13:20:35

Du får ikke love til at købe dig ind mere. Målet er nået for længst, og grundet et hold advokater plus andre kloge hoved stak deres næse i konceptet, så blev der fuldstændig lukket af. Folk fik en mulighed for at trække deres invistering tilbage hvis de ønsked, og der blev smidt en 14dages dealine på, hvis bruger havde lyst til at opgradere deres status.

Hvis du søger en rigtig sim som du kan gå i gang med lige nu og har, så skal du ikke kigge længere end Live for Speed. Største delen af den hårde kerne på Pcars forummet spiller Live for speed i deres hjernedøde sim setups.

Jeg har ikke selv prøvet Live for Speed, da jeg valgte at smide min penge i Pcars som en lille invistering.
Dog har jeg set mange video'er af Live for speed, og det ser ud til det lever op til det som det skal, jeg er bare skuffet over mangle på biler og baner.

Grymok

Superbruger
Tilføjet:
03-07-2014 13:52:10
Svar/Indlæg:
656/40
Jeg har ikke travlt med at finde nogen som 🙂
Jeg leder efter en blanding af gt og Forza, hvilket m både pcars og AC skulle være 🙂
Har dog ikke ret eller noget, men kan jo altid købes til den tid 😉

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 13:58:14
Svar/Indlæg:
4337/121
#11 Jeg har S2 Licens til Live for Speed og det er bestemt en okay spil men jeg er da enig i at der godt kunne være flere biler og baner, men man må jo sige de dækker alle klasser med det der er 🙂

Og så er det heller ikke et spil til folk som går meget op i fancy grafik 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af EasterKanin d. 03-07-2014 13:58:58.

canny

Superbruger
Tilføjet:
03-07-2014 14:00:38
Svar/Indlæg:
1500/79

Jeg har i forvejen et G25 men ville virkelig gerne have det sammen med Racingseat, så man sidder helt perfekt. Man er vel lidt nørd HEHE.

Jeg håber i hvert fald de lytter til kritikken, for det ville ikke give nogen mening, at Nvidia skal have så store fordele.

Jeg har været med på Radeon bølgen siden 9700 Pro og kan bare godt lide deres kort og hvordan de overclocker og den slags.

Cani83 skrev d. 03-07-2014 11:35:59

http://gameracer.dk/

har deres pro stol. Sublim kvalitet til prisen! :D

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 14:03:41
Svar/Indlæg:
2186/186

Ja 2600 kr. er alligevel til at overkomme :)

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 14:29:05
Svar/Indlæg:
1599/100

Jeg leder efter en blanding af gt og Forza, hvilket m både pcars og AC skulle være 🙂

Grymok skrev d. 03-07-2014 13:52:10

Jeg er personlig tilhænger af Forza serien, jeg voksed op med PSX of GT1 og 2, PS2 med GT3 og GT Concept.

Så røg jeg over på xbox 360 efter jeg fik smidt en controller i hånden og sluppet fri på Nürburgringen. Efter en lap kiggede ejeren på mig og sagde, det fandma vildt, har aldrig mødt en som bare kunne sætte sig og køre så godt som dig første gang. Jeg var solgt til Forza 2, og købte xbox360 med forza 2 dagen efter.

Forza 2 havde den bedste lyd oplevelse jeg nogensinde har fået i et bil spil.

Desværre lavede de om på lyden til Forza 3, stadig et skide godt spil, men når du tog en Golf 2, smækkede en Vr6 kværn i, og et åben filter, så havde den bare ikke den rene VR6 lyd mere som der var i 2'ern, man kunne høre hver en ændring i motor gangen, når du skifted filter og udstødning, satte turbo på osv. Det var bare en våd oplevelse for dem som bryder sammen med tåre i øjne over en række 6 eller en VR6 med banan og rustfri udst.

Forza 4 kom, og jeg solgte min xbox, nu var det ikke sjovt mere.

Jeg hopped på Pcar.

Der er en verden af forskel, og jeg ser ikke Pcars som noget "halvejs" Forza.

Køre engneskaber er en ting, men Pcars har ingen tuning, ingen modding af biler, og så er der ikke "alm" biler, altså gade biler som vi kender dem fra Forza. Jo der er gade biler, men du kan ikke bare gå ind og vælge en Golf 2'er eller en Ford Fiesta, eller en Toyota Yaris. Det er et spil for folk som bruger mange timer på at køre samme bane og indstille alt i undervogn, bremser og hvad man ellers kan. Jeg blev direkte rådet til at læse en bog om opsætning af biler, så jeg kunne lære om hvordan man indstiller for at opnå visse engnesakber fra opsætning af bilen.

Dog så vil jeg sige at Forza har lært mig meget om opsætning, og hvordan man faktisk kan køre med mindre downforce og opnå en højere hastighed rundt på en bane.

Jeg har liggede i top 500 på et par baner i Forza 2 mht hurtigste tid, og været helt oppe og snuse til top 15 på en bane, og det var med controller.

Det kræver rent ud mange dage på samme bane, god brug at replay fra dem som er hurtigere end en selv, for at se hvor de evt skær banen bedre end en selv, eller hvilket gear de bruger samt hastighed og omdrejning rundt på banen. Den slags små ting har hentede mange sekunder for mig.

Dette har jeg langt fra lavede med Pcars endnu. En ting er hver gang der komme update, rådes det at slette alt personlig indstilling, da de også ændre på bilerne i spillet hele tiden, men også mest fordi jeg ikke har kørt meget time attack, selvom de har nogen rigtige fede events.

Det jeg vil frem til er lidt, der er klar ligheder, bilerne har 4 hjul i begge spil, men jeg syntes Forza falder mere til den alm bil elsker, hvor Pcars nok falder i området af spil til folk som aldrig havde råd til en ræser bil og mulighed for at køre på bane. (aka mig)

Både Lewis Hamiltons bror og Ben Colins (tidigere Top Gear Stig) spiller pcars og er med til at udvikle, sikkert også flere pro kører bestemt, men jeg er ikke så aktiv mere, så holder ikke øje.

Grymok

Superbruger
Tilføjet:
03-07-2014 14:44:59
Svar/Indlæg:
656/40

Jeg er personlig tilhænger af Forza serien, jeg voksed op med PSX of GT1 og 2, PS2 med GT3 og GT Concept.

Så røg jeg over på xbox 360 efter jeg fik smidt en controller i hånden og sluppet fri på Nürburgringen. Efter en lap kiggede ejeren på mig og sagde, det fandma vildt, har aldrig mødt en som bare kunne sætte sig og køre så godt som dig første gang. Jeg var solgt til Forza 2, og købte xbox360 med forza 2 dagen efter.

Desværre lavede de om på lyden til Forza 3, stadig et skide godt spil, men når du tog en Golf 2, smækkede en Vr6 kværn i, og et åben filter, så havde den bare ikke den rene VR6 lyd mere som der var i 2'ern, man kunne høre hver en ændring i motor gangen, når du skifted filter og udstødning, satte turbo på osv. Det var bare en våd oplevelse for dem som bryder sammen med tåre i øjne over en række 6 eller en VR6 med banan og rustfri udst.

Jeg hopped på Pcar.

Køre engneskaber er en ting, men Pcars har ingen tuning, ingen modding af biler, og så er der ikke "alm" biler, altså gade biler som vi kender dem fra Forza. Jo der er gade biler, men du kan ikke bare gå ind og vælge en Golf 2'er eller en Ford Fiesta, eller en Toyota Yaris. Det er et spil for folk som bruger mange timer på at køre samme bane og indstille alt i undervogn, bremser og hvad man ellers kan. Jeg blev direkte rådet til at læse en bog om opsætning af biler, så jeg kunne lære om hvordan man indstiller for at opnå visse engnesakber fra opsætning af bilen.

Dog så vil jeg sige at Forza har lært mig meget om opsætning, og hvordan man faktisk kan køre med mindre downforce og opnå en højere hastighed rundt på en bane.

Jeg har liggede i top 500 på et par baner i Forza 2 mht hurtigste tid, og været helt oppe og snuse til top 15 på en bane, og det var med controller.

Det kræver rent ud mange dage på samme bane, god brug at replay fra dem som er hurtigere end en selv, for at se hvor de evt skær banen bedre end en selv, eller hvilket gear de bruger samt hastighed og omdrejning rundt på banen. Den slags små ting har hentede mange sekunder for mig.

Dette har jeg langt fra lavede med Pcars endnu. En ting er hver gang der komme update, rådes det at slette alt personlig indstilling, da de også ændre på bilerne i spillet hele tiden, men også mest fordi jeg ikke har kørt meget time attack, selvom de har nogen rigtige fede events.

Det jeg vil frem til er lidt, der er klar ligheder, bilerne har 4 hjul i begge spil, men jeg syntes Forza falder mere til den alm bil elsker, hvor Pcars nok falder i området af spil til folk som aldrig havde råd til en ræser bil og mulighed for at køre på bane. (aka mig)

Både Lewis Hamiltons bror og Ben Colins (tidigere Top Gear Stig) spiller pcars og er med til at udvikle, sikkert også flere pro kører bestemt, men jeg er ikke så aktiv mere, så holder ikke øje.

Pierre3400 skrev d. 03-07-2014 14:29:05

Hmm det er et ganske fint resumé :).
Jeg var selv meget optaget af Forza 3 på den måde bilerne kørte på, skade på bilerne, tuning etc. Ja det er det jeg egentlig savner.
Du har ikke det samme i GT5 f.eks som var i Forza 3 :S.

Men lyder da lidt til Pcars er noget der henvender sig mere til mig så...
Hvordan er lyden så på bilerne?.

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 15:53:32
Svar/Indlæg:
1599/100

Jeg hopped på Pcar.

Pierre3400 skrev d. 03-07-2014 14:29:05

Hmm det er et ganske fint resumé :).
Jeg var selv meget optaget af Forza 3 på den måde bilerne kørte på, skade på bilerne, tuning etc. Ja det er det jeg egentlig savner.
Du har ikke det samme i GT5 f.eks som var i Forza 3 :S.

Men lyder da lidt til Pcars er noget der henvender sig mere til mig så...
Hvordan er lyden så på bilerne?.

Grymok skrev d. 03-07-2014 14:44:59

Jeg kom vist til at spring let og elefant hen over GT5, nu du nævner det.

Jeg har spillet GT5 med G27 flere gange, og har aldrig følt mig som en del af bilen på samme måde som jeg gør med Pcars, af kendte grunde har jeg ikke spillet Forza med G27 (selvom jeg godt ved man få en adapter)

Jeg har en ven som spiller GT5, kun med G27, og har brugt mange timer på det, selvom jeg ikke ejer PS3 eller GT5. GT5 har aldrig leveret en fornemmelse af greb i vejen for mig. Jeg har altid følt at GT5 var alt for ekstremt på kniven mellem greb og ingen bred. På samme måde som Clarkson sammenligner Porsche Carrara GT med en SLR, Tag du porschen til over krænsen, så bider den hoved af dig, hvor i mod en SLR vil lade dig slippe afsted med lidt mere.

GT5 har bare den kniv effekt for mig med alle biler. Hvor i mod Forza havde den effekt med biler der er sådan, opføre sig sådan, og dem som ikke er sådan, gør ikke.

Det sagt, kan du køre en bil hurtigt i GT, så du også dygtig, men for mig så det ikke en Sim, men retter bare en mile pæl for sværheds grad.

Lyder på bilerne, syntes jeg er ok, jeg køre faktisk med 1 seat let vægt biler, som Jaguar Palmer JP LM, og ligne biler, og det jo for det meste 4cyl som er skruet lidt op i ydelse, kanon sjove at køre, og hvis du køre dem rigtig, så for du også result erne. Jeg har faktisk ikke endnu bidt mig fast i lyden, da du ikke kan tag den og lave om på, i form af tuning som i Forza. Den er ikke dårlig, men for mig, så går det ud på at jeg bare lære lyden efter RPM så man passer sig selv ind til at skifte gear uden at sidde og glo på omdr måler, for det ved du selv, in the heat of the battle, har du ikke tid til at se på den salgs, der skal det satma sidde i ørene.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pierre3400 d. 03-07-2014 15:55:13.