Skal have ny pumpe

Køling d.  03. juli. 2014, skrevet af Cani83
Vist: 3662 gange.

Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 11:55:40
Svar/Indlæg:
2185/186
Hej alle sammen.

Da min nuværende pumpe er ved at blive gammel overvejer jeg at få skiftet den til en ny. Da jeg i forvejen benytter dele fra EK, er mit umiddelbare valg nedenstående pumpe, er der nogen som kender til den og vil den eventuelt være tilstrækkelig, til mit fremtidig projekt.

http://www.caseking.de/shop/ca...

Mit fremtidig projekt er at bygge et nyt trækabinet, men denne gang et kabinet med fødder, så jeg kan installere to 560mm radiatorer, så der sidde én helt nede i bunden, som blæser luft ned mod gulvet og så én som sidder på siden i bunden af kabinettet.

Min opsætning bliver derfor , at vandet fra pumpen går ind i den første radiator op til to grafikkort og derfra ned til den anden radiator og så videre op til CPU og eventuelt ram og chipset, selvom det sidste er overflødigt, da ram og chipset sjældent bliver varme og kan klares med passiv køling. Men det er hvis det skal være helt gennemført :)

Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 13:23:24
Svar/Indlæg:
1599/100
Om du køber EK, Swiftech, Alphacool, osv, så er en D5 pumpe den samme, forskellen er pumpe huset. Hvis EK er dit valg, så go for it.

Jeg har en ældre D5, den køre på fuld skrue. Pumper fra bunden af kabinet til rad i top (enthoo primo), videre til CPU, fra fra cpu til rad i bunden, og så op til GPU'er, videre til Res og så tilbage til pumpen.

Den klare det helt fint, dog er der noget som er begyndt at larme, og mistænker pumpen, så overvejer self Dual pumpe setup istedet.


gabbo
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2014 13:24:32
Svar/Indlæg:
392/41
Det er en D5 pumpe, en af det bedste pumper. De kan indstilles fra 1-5, så man selv kan bestemme hvor meget tryk man vil have. Jeg har selv to af dem kørende sammen, og vil klart anbefale den. 🙂


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 13:35:52
Svar/Indlæg:
2185/186
Men så er det jo lige før, at jeg skal købe et dual setup. For jeg regner med, at mit samlede system kommer til at indeholde minimum 1,5 L vand og det bliver et relativt stort kabinet. Men med to Pumper så er man også garanteret et yderst kraftigt og støjsvagt system 🙂


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 13:44:17
Svar/Indlæg:
1599/100
Jeg har omkring 2 liter i min kreds, og som sagt den køre fint. Jeg står bare med hvad jeg er bange for at en døende pumpe, den blev købt brugt, og jeg har pressed den siden, plus sidst fandt jeg lidt rust i den, som jeg ikke var tilfreds med, men renset det væk (overflade rust) og kørte vidre, men hvis der er tilbage, så den sten sikker at det er min pumpe som larmer, og så ville jeg smide dual på, bare fordi man kan, men samtidig så kan jeg sætte farten lidt ned og bevære at højere tryk, håber jeg da.


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 13:49:43
Svar/Indlæg:
2185/186
#4

Det er også på den baggrund, jeg overvejer dual, så jeg kan holde støjen væk. Jeg har i forvejen benyttet nogle fantastiske Noctua blæsere på mit nuværende setup og skal jo så have fat i 4 ekstra og en seriøs fancontroller, som kan håndtere 8 blæsere.

I skriver at denne pumpe kan justeres manuelt, men den kan vel også bare tilsluttes fancontroller, som jeg aktuelt har gjort med min nuværende pumpe.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 15:01:40
Svar/Indlæg:
1334/15
#5 - ja så længe kontrolleren magter den højeste ydelse pumpen kan bruge, skulle der vel ikke være noget problem :)


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 15:31:18
Svar/Indlæg:
1599/100

#4

Det er også på den baggrund, jeg overvejer dual, så jeg kan holde støjen væk. Jeg har i forvejen benyttet nogle fantastiske Noctua blæsere på mit nuværende setup og skal jo så have fat i 4 ekstra og en seriøs fancontroller, som kan håndtere 8 blæsere.

I skriver at denne pumpe kan justeres manuelt, men den kan vel også bare tilsluttes fancontroller, som jeg aktuelt har gjort med min nuværende pumpe.

Cani83 skrev d. 03-07-2014 13:49:43


6# svare meget godt på det.

Jeg kan ikke andet end at sige, AquaComputer. De har den bedste fan controller jeg har været i nærheden af, og du har et hav af muligheder for at tilføre system til at styre pumpen, det dyrt kreds, men når du har det, og du har fået indstillede softwaren, så går det hurtig op for dig, hvor fancy det er. Jeg har kun Aquaero LT5 som er den mest basic udgave.

Den har 1x PWM og 3x alm fan tilslutninger. Jeg blev rådet til MAX 3 blæser par kanal, men så skulle der også heatsink på.

Med det sagt, så smid Pope en PM, han har vist prøvet at lave en større kreds med Aquaero.

Deres nye 6'er har flere PWM kanaler. Personlig så køre jeg pt. 8 GT AP-15 på min PWM udgang. Det så ved at bruge PWM til at styre en PWM hub hvor alle blæsere sidder til.

Mine AP-15 kommer sjællent over 700rpm, og min Phanteks kommer sjællendt over 800rpm, hele pisset er styre via Aquaero LT5, og så har en en vand temp sensor som alle 17 blæsere bliver styret fra, altså mine blæsere justeres efter vand temp, og selv med fuld blæs på 3x 7970ghz og 4770K på 4,5ghz, så har jeg faktisk aldrig oplevede meget støj fra den.