Hastigheden på Grafikkortet er ikke anderledes om det er den ene eller anden PCI-E port det sidder.
Alene på Z97 Extreme 6 er der Ultra M.2 alle andre i serien benytter alm. M.2 som har samme hastighed som S-ATA3 portene.
X99 Serien fra ASRock har, alle som jeg har set, Ultra M.2 og jeg antager at det KUN er hos ASRock man finder Ultra M.2 foreløbig, da det er deres opfindelse, så at sige.
Og jeg ser ikke nogen forskel på om man benytter en god SSD, M.2 eller en Ultra M.2 ved normalt brug, det ville kun være med større mængder datatransfer, dagligt, der er mærkbar forskel.
Hvis man fks. Henter en masse RAR filer og de skal repareres med Quickpar, derefter pakkes ud, lad os sige hundrede af GB og det hyppigt, er det jo meget væsentlig om det tager 8-9 sek. eller 18-20 sek. For den sags skyld måske endda hele 38-40 sek. For 4.38GB, i sidste ende er det alt sammen hurtigere end det var for 4 år siden, da alt under 60 sek. Krævede meget hurtige Harddiske.
Generelt er der intet der viser noget der er værd at smide penge efter, kigger man på ydelsen over de bedste SSD'er fra S-ATA3, +500MB/s er ganske pænt og til fornuftige penge, REVODRIVE er meget bedre, dog også meget dyrere....Men 4-6 sek. For udpakning af 4.38GB (dyrt hobby) men hvis man vil :yes: