Hmm.. Vi kommer jo nok lidt på tværs af hinanden, da jeg er nødsaget til, at komme med opserverende udtalelser du sikkert ikke bryder dig om :)
Du skriver bla: Jeg vil skrive om de underlige regler, som kun DK bruger - Feks. den her nye Grace cykel som kan køre 45. Den skal have plader på, men igen, skal den så køre hvor bilerne overhaler med 80.km/t? På cykel?
Hmm.. det vil ALTID være et problem, når transportmidler med forskellig hastighed kommer for tæt sammen!. Derfor er det overordnede problem ALTID at holde disse divergerende hastigheder på så lang afstand fra hinanden som overhovedet muligt ! 😀
Afstand kræver PLADS - der igen kræver PENGE hvilket til enhver tid er dèt der bestemmer adskillige grænser som f.eks. aktuelle sikkerhed mellem køretøjer med forskellig hastighed!.
Nu kører du så forskellige nadre ting ind i "billedet", hvilket altid er mindre godt over de, der gerne vil komme med egne vurderinger overfor èt af dem!.
CO2 udslip fra enten græsslåmaskiner, knallerter, motorcykler, eller evt. biler og andet - burde så tages under en særskilt tråd, da dèt emne fylder en hel deludover dette :)
#7 - ja på nogle områder er vi vist enige - på andre er vi så ikke, men sådan er vi så forskellige 😀
Motoriserede køretøjer bør aldrig være sikkerhedsmæssig nærhed af anden form for transportkøretøjer (knallerter uanset 30km. 45km. eller over, motorcykler, scootere, og andre uanset deres tilpasning til hastighederne!.
45 knallerter har f.eks. den største ulykkes/dødligshedprocent af alle køretøjer jævnfør antallet af kørere!.
Det er i min periferi et spørgsmål om hvorvidt de personer der har adgang til disse knallerter, også er i mental udviklet tilstand til, at kunne overholde de retningslinjer, der netop er foor disse køretøjer?. Vi taler her naturligvis om modenhed versus alder!.
Det er jo som regel denne aldersgruppe der ikke kan dy sig for, med få tiltag - at få 45 knallerten til at kunne køre over 100km/timen!. Det er disse unge "førere" slet ikke i stand til at kunne administrere, da de er alt for meget styret af deres hormoner til, at kunne overholde de normale fartbegrænsninger, og især de situationer der netop burde forholde dem til disse!!.
Jeg har selv haft knallerter fra jeg var 12 år, og de kunne mærkeligt nok hurtigt køre langt over 100km/t. indenfor kort tid 😳 Hvorfor kan jeg naturligvis ikke huske ehemm 😀
Den her forstår jeg så ikke rigtigt: 30-45 knallerten skal helt afskaffes, og de skal kunne køre ubegrænset!!
Hvis de skal afskaffes, skal de vel ikke kunne køre ubegrænset - eller? 😀
Mvh. - Kim
Har skrevet under andetsteds fra :)
Ja, de fleste af vores love omkring køretøjer er latterlige.
Men lad os lige slå fast at en Supra ikke lovligt må tunes over 385 HK, forudsat at det er en GTE motor.
Men jeg syntes ikke #5 forslag hjælper særlig meget på det. Hvorfor skal reglerne være så "avancerede".
Er det ikke bare at slå knallerterne sammen og holde dem fra vejen, så resten af os kan komme frem. Og når man bliver 18 kan man tage et motorcykelkørekort og køre en motorcykel simple stuff...
Hilsen billist der er fuldstændig ligeglad med cykler påspændt motor 🙂
"Det er ikke op til mig at finde ud af hvordan den slags skal gøres, jeg har kun intentioner om at forsøge at ændre på de nuværende regler."
Jeg forstår ikke helt din holdning. Det skal ændres, men andre skal finde ud af hvordan det skal ændres? Hvis du vil have ting ændret bliver du nødt til at komme med oplæg til hvordan det kan ændres, og hvorfor, men ikke bare stå og sige at de nuværende regler er dumme, hvilket er hvad du faktisk gør her.
Desuden er det vidst mere ønsketænkning at knallerter kører 100km/t uden begrænsninger. Mange rammer altså ikke mere end 70 - 80km/t. Skal du over det skal der en 70ccm cylinder til og ofte en højere gearing, her taler jeg af erfaring. Jeg lavede nemlig en både med turbo og NOS, med den højeste gearing, og jeg kunne stadig ikke komme over de 130 - 140km/t, og når der skal SÅ meget til for at nå det, bør det være indlysende at en 50ccm uden begrænsninger aldrig når 100km/t.
80km/t er noget jeg kan gå med til som 16 årig, så længe fartgrænserne overholdes, og så skal scooterne ud på gaden istedet for. Og så skal 30 og 45 afskaffes, med kun knallerter. Det vil være noget mere sikkert i mit hovede, da knallerterne kan følge trafikken.
#17 Jeg er helt enig i at cyklisterne, er langt det største problem pt. Jeg er begyndt at sidde på hornet når de ikke fatter noget som helst.
Mht. tuning ville jeg bare pointere at man ikke måtte køre en 2000 HK Supra på vej, selvom en dansker havde en 2600 HK af slagsen. Vi burde adoptere de svenske eller engelske regler på det område.
"Det er ikke op til mig at finde ud af hvordan den slags skal gøres, jeg har kun intentioner om at forsøge at ændre på de nuværende regler."
Jeg forstår ikke helt din holdning. Det skal ændres, men andre skal finde ud af hvordan det skal ændres? Hvis du vil have ting ændret bliver du nødt til at komme med oplæg til hvordan det kan ændres, og hvorfor, men ikke bare stå og sige at de nuværende regler er dumme, hvilket er hvad du faktisk gør her.
Desuden er det vidst mere ønsketænkning at knallerter kører 100km/t uden begrænsninger. Mange rammer altså ikke mere end 70 - 80km/t. Skal du over det skal der en 70ccm cylinder til og ofte en højere gearing, her taler jeg af erfaring. Jeg lavede nemlig en både med turbo og NOS, med den højeste gearing, og jeg kunne stadig ikke komme over de 130 - 140km/t, og når der skal SÅ meget til for at nå det, bør det være indlysende at en 50ccm uden begrænsninger aldrig når 100km/t.
80km/t er noget jeg kan gå med til som 16 årig, så længe fartgrænserne overholdes, og så skal scooterne ud på gaden istedet for. Og så skal 30 og 45 afskaffes, med kun knallerter. Det vil være noget mere sikkert i mit hovede, da knallerterne kan følge trafikken.
En ubegrænset Sonic løber 65km/t når der står 90 på speedo.
Men erm.. hvad rodet du med som topped så lavt?
Min Aerox havde en gearing så den kunne køre 195km/t (i teorien). Jeg stoppede Robert (fra robert mc) ved 102, da jeg troede den ikke kom højer, og ikke var klar over min gearing var så satans lang, ellers havde jeg sgu snuppet rekorden for DK's hurtigste på felt :P
Men jeg har skam set 140 og 150 på felt mange gange. Den gang mener jeg at en med en Jog løb et felt op i 170 hvis ik mere.
Men ja, det på felt, vind modstand laver hurtig om på den hastighed :P
Forskellige trafikanter giver (og har altid givet) ballade. Da bilen lige var opfundet, skulle der gå en mand FORAN bilen og svinge med et rødt flag, så kvinder, heste og børn kunne nå at komme af vejen.
Senere var bilen så blevet så hurtig, at den kunne overhale en galoperende hest, hvilket fik mange til at ville forbyde biler på vejene.
Da jeg kørte knallert i 70'erne, havde jeg en Yamaha med skivebremse samt et 6,5HK tunsæt, hvilket fik den pænt op i hastighed. En klassekammerat havde så et 8 HK tunsæt, så han vandt jo på hastighed, men sammen var vi rørende enige om, at billister var nogle skvaderhoveder. Da jeg selv fik kørekort og bil, ja så var det pludselig alle de knallertkørere der ikke kendte færdselsloven, og som skulle forbydes på vejen.
Vi skal deles om ansvaret mht færdslen, men her er så næste problem. Når 2 skal deles om ansvaret, så har de ca 3% hver ... resten er den andens skyld!!! Prøv selv at tænke efter, man synes altid det er de andre der er nogle kvajhoveder, men mon ikke vi i sidste ende alle kvajer os ind i mellem??
Synes dem der tuner deres scooter/knallert skulle have frataget kørekortet og aldrig have lov til at køre den slags køretøjer.
Bor i Skive og desværre kører der altid den slags rundt omkring i byen. Pisse irriterende med den larm og at de tror de er noget 😕