Scooter-reglerne her i DK. / Underskriftindsamling,

Hyggehjørnet d.  04. juli. 2014, skrevet af Polywog
Vist: 12364 gange.

Polywog

Superbruger
Tilføjet:
04-07-2014 17:07:02
Svar/Indlæg:
197/24
Kig på det, del, og stem! Jo flere jo bedre. 🙂
Kosire

Superbruger
Tilføjet:
04-07-2014 17:21:34
Svar/Indlæg:
540/29

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2014 17:21:59
Svar/Indlæg:
2516/381
Hvad skal jeg kigge på, og dele, kan intet se

Tror du har glemt dit link 😲 🤣

malkin

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2014 17:25:10
Svar/Indlæg:
1118/24
det virker gennemtænkt, så selvfølgelig 🤡

Polywog

Superbruger
Tilføjet:
04-07-2014 17:33:49
Svar/Indlæg:
197/24
Jeg bør jo nok huske et link? Godt det er weekend nu! :D

🤡 🤡 🤡 🤡 🤡

Polywog

Superbruger
Tilføjet:
04-07-2014 17:34:17
Svar/Indlæg:
197/24
http://www.skrivunder.net/knal...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Polywog d. 04-07-2014 17:36:15.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2014 18:06:25
Svar/Indlæg:
1334/15
Hmm.. Vi kommer jo nok lidt på tværs af hinanden, da jeg er nødsaget til, at komme med opserverende udtalelser du sikkert ikke bryder dig om :)

Du skriver bla: Jeg vil skrive om de underlige regler, som kun DK bruger - Feks. den her nye Grace cykel som kan køre 45. Den skal have plader på, men igen, skal den så køre hvor bilerne overhaler med 80.km/t? På cykel?

Hmm.. det vil ALTID være et problem, når transportmidler med forskellig hastighed kommer for tæt sammen!. Derfor er det overordnede problem ALTID at holde disse divergerende hastigheder på så lang afstand fra hinanden som overhovedet muligt ! 😀

Afstand kræver PLADS - der igen kræver PENGE hvilket til enhver tid er dèt der bestemmer adskillige grænser som f.eks. aktuelle sikkerhed mellem køretøjer med forskellig hastighed!.

Nu kører du så forskellige nadre ting ind i "billedet", hvilket altid er mindre godt over de, der gerne vil komme med egne vurderinger overfor èt af dem!.

CO2 udslip fra enten græsslåmaskiner, knallerter, motorcykler, eller evt. biler og andet - burde så tages under en særskilt tråd, da dèt emne fylder en hel deludover dette :)

Polywog

Superbruger
Tilføjet:
04-07-2014 18:27:51
Svar/Indlæg:
197/24

Hmm.. Vi kommer jo nok lidt på tværs af hinanden, da jeg er nødsaget til, at komme med opserverende udtalelser du sikkert ikke bryder dig om :)

Du skriver bla: Jeg vil skrive om de underlige regler, som kun DK bruger - Feks. den her nye Grace cykel som kan køre 45. Den skal have plader på, men igen, skal den så køre hvor bilerne overhaler med 80.km/t? På cykel?

Hmm.. det vil ALTID være et problem, når transportmidler med forskellig hastighed kommer for tæt sammen!. Derfor er det overordnede problem ALTID at holde disse divergerende hastigheder på så lang afstand fra hinanden som overhovedet muligt ! 😀

Afstand kræver PLADS - der igen kræver PENGE hvilket til enhver tid er dèt der bestemmer adskillige grænser som f.eks. aktuelle sikkerhed mellem køretøjer med forskellig hastighed!.

Nu kører du så forskellige nadre ting ind i "billedet", hvilket altid er mindre godt over de, der gerne vil komme med egne vurderinger overfor èt af dem!.

CO2 udslip fra enten græsslåmaskiner, knallerter, motorcykler, eller evt. biler og andet - burde så tages under en særskilt tråd, da dèt emne fylder en hel deludover dette :)

korsk skrev d. 04-07-2014 18:06:25

Det er helt okay, det er jo oppe til debat, så der skal snakkes om det. 🙂

Jeg vil give dig fuldstændig ret i at det giver problemer, med køretøjer med forskellige hastigheder, det er også derfor vi prøver at ændre på den slags, så en 30 knallert kommer væk fra de langsomme cykler, som udgør noget der ligner 70-80% på cykelstierne.

30-45 knallerten skal helt afskaffes, og de skal kunne køre ubegrænset, altså noget der ligner 80.km/t Derved er de bedre tilpasset de danske veje, og her herved intet at gøre på cykelstien.

Pointen er at samle køretøjer med samme hastigheder det samme sted, og derfor mener jeg ikke at en scooter høre til på cykelstien, men mere på vejen. Dog ubegrænset. 🙂

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2014 18:52:59
Svar/Indlæg:
1334/15
#7 - ja på nogle områder er vi vist enige - på andre er vi så ikke, men sådan er vi så forskellige 😀

Motoriserede køretøjer bør aldrig være sikkerhedsmæssig nærhed af anden form for transportkøretøjer (knallerter uanset 30km. 45km. eller over, motorcykler, scootere, og andre uanset deres tilpasning til hastighederne!.

45 knallerter har f.eks. den største ulykkes/dødligshedprocent af alle køretøjer jævnfør antallet af kørere!.

Det er i min periferi et spørgsmål om hvorvidt de personer der har adgang til disse knallerter, også er i mental udviklet tilstand til, at kunne overholde de retningslinjer, der netop er foor disse køretøjer?. Vi taler her naturligvis om modenhed versus alder!.

Det er jo som regel denne aldersgruppe der ikke kan dy sig for, med få tiltag - at få 45 knallerten til at kunne køre over 100km/timen!. Det er disse unge "førere" slet ikke i stand til at kunne administrere, da de er alt for meget styret af deres hormoner til, at kunne overholde de normale fartbegrænsninger, og især de situationer der netop burde forholde dem til disse!!.

Jeg har selv haft knallerter fra jeg var 12 år, og de kunne mærkeligt nok hurtigt køre langt over 100km/t. indenfor kort tid 😳 Hvorfor kan jeg naturligvis ikke huske ehemm 😀

Den her forstår jeg så ikke rigtigt: 30-45 knallerten skal helt afskaffes, og de skal kunne køre ubegrænset!!

Hvis de skal afskaffes, skal de vel ikke kunne køre ubegrænset - eller? 😀

Mvh. - Kim

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2014 19:14:39
Svar/Indlæg:
3577/353
Har skrevet under andetsteds fra :)

Polywog

Superbruger
Tilføjet:
04-07-2014 19:16:05
Svar/Indlæg:
197/24

#7 - ja på nogle områder er vi vist enige - på andre er vi så ikke, men sådan er vi så forskellige 😀

Motoriserede køretøjer bør aldrig være sikkerhedsmæssig nærhed af anden form for transportkøretøjer (knallerter uanset 30km. 45km. eller over, motorcykler, scootere, og andre uanset deres tilpasning til hastighederne!.

45 knallerter har f.eks. den største ulykkes/dødligshedprocent af alle køretøjer jævnfør antallet af kørere!.

Det er i min periferi et spørgsmål om hvorvidt de personer der har adgang til disse knallerter, også er i mental udviklet tilstand til, at kunne overholde de retningslinjer, der netop er foor disse køretøjer?. Vi taler her naturligvis om modenhed versus alder!.

Det er jo som regel denne aldersgruppe der ikke kan dy sig for, med få tiltag - at få 45 knallerten til at kunne køre over 100km/timen!. Det er disse unge "førere" slet ikke i stand til at kunne administrere, da de er alt for meget styret af deres hormoner til, at kunne overholde de normale fartbegrænsninger, og især de situationer der netop burde forholde dem til disse!!.

Jeg har selv haft knallerter fra jeg var 12 år, og de kunne mærkeligt nok hurtigt køre langt over 100km/t. indenfor kort tid 😳 Hvorfor kan jeg naturligvis ikke huske ehemm 😀

Den her forstår jeg så ikke rigtigt: 30-45 knallerten skal helt afskaffes, og de skal kunne køre ubegrænset!!

Hvis de skal afskaffes, skal de vel ikke kunne køre ubegrænset - eller? 😀

Mvh. - Kim

korsk skrev d. 04-07-2014 18:52:59

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal "angribe" dit indlæg, men jeg prøver så godt jeg kan. 🙂

At tune en 45´knallert i dag, er direkte dumt, der får man taget kørekortet nemlig, men med en 30´knallert tager de knallerten anden gang man bliver taget.

Hvad angår førerens moral, etik og hormoner, der mener jeg at det er op til kørekort-skolern. Og nej, kørelæren kan ikke styre hormoner, men han kan styre hvor vidt en person er klar til den slags.

Og man burde kigge på reglerne nu og revurdere dem i henhold til hvis reglerne blev ændret. Altså, i stedet for at folk bliver straffet meget hårdt for en mindre overtrædelse, så burde de ændre loven til de ubegrænset scooter, og så når folk køre for stærkt, hvor de ikke må, så skal hammeren falde...hårdt!

Det er ikke op til mig at finde ud af hvordan den slags skal gøres, jeg har kun intentioner om at forsøge at ændre på de nuværende regler. 🙂

Polywog

Superbruger
Tilføjet:
04-07-2014 19:17:39
Svar/Indlæg:
197/24

Har skrevet under andetsteds fra :)

MSJ1982 skrev d. 04-07-2014 19:14:39

Syntes nok jeg kunne kende det brugernavn! 😲

Men for fan, jeg er jo nød til at prøve alle steder....næste stop, akvarie-nørderne! :D

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2014 19:37:53
Svar/Indlæg:
1334/15
#10 - hehe- troede lige først, at dit indlæg var mit 😲 😀

Vi ligger vist ret tæt, når det drejer sig om formulering - og det er jo ret sjældent, at jeg møder nogen på dette niveau 😀

Du har helt ret i, at man hurtigt bliver "nappet" af politiet eller "skadet" af egen dumhed, hvis man nu om dage får fyret "dyret" op til langt over de 100km./T. hehe.

Desværre mht. denne: Hvad angår førerens moral, etik og hormoner, der mener jeg at det er op til kørekort-skolerne. Og nej, kørelærerne kan ikke styre hormoner, men de kan styre hvor vidt en person er klar til den slags.)

Her kan jeg så ikke helt give dig ret, da ingen kan vurdere en persons evner til, at føre et køretøj! :no:

Jeg ved godt, at denne påstand er ret så kontroversiel, men ikke desto mindre sand!.

Alle kan nu om dage kalde sig køreskolelærere, og dèt kan jo absolut ikke udgøre en fyldestgørende psykologisk evaluering af alle køreskolelærerens elever - not? :)

Køreskolelærere har slet ingen psykologisk uddannelse - desværre.

Jeg vèd imidlertid, at der fornyligt har været "spot on" dette problem, så ved ikke, om det stadigvæk er gældende!. :)

Mvh. - Kim

zubrowka01

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2014 20:18:06
Svar/Indlæg:
867/18
Jeg vil lige tilføje en genistreg til de fine regler der er lavet i indsamlingen:

Hastighedsmåler i alle knallerter og motorcykler for førere mellem 0-65 år
(og biler for den sags skyld)
Kombineret med gps tracker, og indendelse af data 1 gang om året med automatisk bødeudskrivelse.. helt uden menneskelig indblanding

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
04-07-2014 21:02:27
Svar/Indlæg:
6368/477
"Det er ikke op til mig at finde ud af hvordan den slags skal gøres, jeg har kun intentioner om at forsøge at ændre på de nuværende regler."

Jeg forstår ikke helt din holdning. Det skal ændres, men andre skal finde ud af hvordan det skal ændres? Hvis du vil have ting ændret bliver du nødt til at komme med oplæg til hvordan det kan ændres, og hvorfor, men ikke bare stå og sige at de nuværende regler er dumme, hvilket er hvad du faktisk gør her.

Desuden er det vidst mere ønsketænkning at knallerter kører 100km/t uden begrænsninger. Mange rammer altså ikke mere end 70 - 80km/t. Skal du over det skal der en 70ccm cylinder til og ofte en højere gearing, her taler jeg af erfaring. Jeg lavede nemlig en både med turbo og NOS, med den højeste gearing, og jeg kunne stadig ikke komme over de 130 - 140km/t, og når der skal SÅ meget til for at nå det, bør det være indlysende at en 50ccm uden begrænsninger aldrig når 100km/t.

80km/t er noget jeg kan gå med til som 16 årig, så længe fartgrænserne overholdes, og så skal scooterne ud på gaden istedet for. Og så skal 30 og 45 afskaffes, med kun knallerter. Det vil være noget mere sikkert i mit hovede, da knallerterne kan følge trafikken.

SDK

Redaktør
Tilføjet:
05-07-2014 00:07:06
Svar/Indlæg:
573/108
Ja, de fleste af vores love omkring køretøjer er latterlige.
Men lad os lige slå fast at en Supra ikke lovligt må tunes over 385 HK, forudsat at det er en GTE motor.
Men jeg syntes ikke #5 forslag hjælper særlig meget på det. Hvorfor skal reglerne være så "avancerede".
Er det ikke bare at slå knallerterne sammen og holde dem fra vejen, så resten af os kan komme frem. Og når man bliver 18 kan man tage et motorcykelkørekort og køre en motorcykel simple stuff...

Hilsen billist der er fuldstændig ligeglad med cykler påspændt motor 🙂

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af SDK d. 05-07-2014 00:11:27.

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2014 01:13:43
Svar/Indlæg:
1599/100
Så snart du har bil, og scooteren er ud af dit liv, så bliver du automatisk ligeglad.

Shit jeg har spilt mange krafter på at snakke med folk om scooter regler den gang jeg kørte.

Som var lige før nummer plader kom, og vi bitched over det.

I dag... could not care less. Har dog stadig min Jog R med Polini Evo2 LC og hele pivetøjet. Har ikke gide pille ved den i godt 8år nu.

Måske er reglerne firkantet, og du ikke den første som sammenligner en 30'er og cyklister.

Men der går ikke mange år, så du som sagt fuldstændig ligeglad. Så det alu sutter og anlæg til Golf 3'ern du går op i, eller hvor lav den kan blive før politiet stopper dig.

Så starter din kamp med nye regler, som dog vil gælde til du en gammel mand. Kæmp mod dem i stedet, det får flere folk gavn af.

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2014 01:22:44
Svar/Indlæg:
1599/100

Ja, de fleste af vores love omkring køretøjer er latterlige.
Men lad os lige slå fast at en Supra ikke lovligt må tunes over 385 HK, forudsat at det er en GTE motor.
Men jeg syntes ikke #5 forslag hjælper særlig meget på det. Hvorfor skal reglerne være så "avancerede".
Er det ikke bare at slå knallerterne sammen og holde dem fra vejen, så resten af os kan komme frem. Og når man bliver 18 kan man tage et motorcykelkørekort og køre en motorcykel simple stuff...

Hilsen billist der er fuldstændig ligeglad med cykler påspændt motor 🙂

SDK skrev d. 05-07-2014 00:07:06

Jeg ser på daglig basis måske med held 1 scooter, og mit arbejde ligger på modsatte side af Thansen, de er næsten væk allerede.

Nej du, det som sætter mit pis i kog, er de fucking cyklister som mener de her ret til at køre 3 side om side fordi de har stramme bukser på og købt bluser med sponsor navne på. De er det helt store problem, og så længe de findes, så man nød til at tune af 2 grunde.

1. Indhente tabt tid bag dem fordi du ikke må overhæle, eller ikke kan grundetmod kørende biler.

2. Slippe hurtig væk, når de ikke flytter sig efter flere minuter bag dem, og man tag den forkerte beslutning som ofte resultere i et flade cyckler fordi man kom til at køre dem ned.

Ja, jeg HADER cyklister som ikke fatter at loven siger SINGLE FILE! En efter en.... Kald det hvad i vil, de pisser mig af!

Jeg cykler selv, og har så meget sund fornuft, at jeg kun gør det i skoven. Skulle jeg ramme en vej bruger jeg CYKLE STIEN! den findes, selvom mange hårdcore cyklister ofte har svært ved at finde den.

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2014 01:29:38
Svar/Indlæg:
1599/100

"Det er ikke op til mig at finde ud af hvordan den slags skal gøres, jeg har kun intentioner om at forsøge at ændre på de nuværende regler."

Jeg forstår ikke helt din holdning. Det skal ændres, men andre skal finde ud af hvordan det skal ændres? Hvis du vil have ting ændret bliver du nødt til at komme med oplæg til hvordan det kan ændres, og hvorfor, men ikke bare stå og sige at de nuværende regler er dumme, hvilket er hvad du faktisk gør her.

Desuden er det vidst mere ønsketænkning at knallerter kører 100km/t uden begrænsninger. Mange rammer altså ikke mere end 70 - 80km/t. Skal du over det skal der en 70ccm cylinder til og ofte en højere gearing, her taler jeg af erfaring. Jeg lavede nemlig en både med turbo og NOS, med den højeste gearing, og jeg kunne stadig ikke komme over de 130 - 140km/t, og når der skal SÅ meget til for at nå det, bør det være indlysende at en 50ccm uden begrænsninger aldrig når 100km/t.

80km/t er noget jeg kan gå med til som 16 årig, så længe fartgrænserne overholdes, og så skal scooterne ud på gaden istedet for. Og så skal 30 og 45 afskaffes, med kun knallerter. Det vil være noget mere sikkert i mit hovede, da knallerterne kan følge trafikken.

freak_master skrev d. 04-07-2014 21:02:27

En ubegrænset Sonic løber 65km/t når der står 90 på speedo.

Men erm.. hvad rodet du med som topped så lavt?

Min Aerox havde en gearing så den kunne køre 195km/t (i teorien). Jeg stoppede Robert (fra robert mc) ved 102, da jeg troede den ikke kom højer, og ikke var klar over min gearing var så satans lang, ellers havde jeg sgu snuppet rekorden for DK's hurtigste på felt :P

Men jeg har skam set 140 og 150 på felt mange gange. Den gang mener jeg at en med en Jog løb et felt op i 170 hvis ik mere.

Men ja, det på felt, vind modstand laver hurtig om på den hastighed :P

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Pierre3400 d. 05-07-2014 01:36:16.

SDK

Redaktør
Tilføjet:
05-07-2014 02:44:15
Svar/Indlæg:
573/108
#17 Jeg er helt enig i at cyklisterne, er langt det største problem pt. Jeg er begyndt at sidde på hornet når de ikke fatter noget som helst.
Mht. tuning ville jeg bare pointere at man ikke måtte køre en 2000 HK Supra på vej, selvom en dansker havde en 2600 HK af slagsen. Vi burde adoptere de svenske eller engelske regler på det område.

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2014 09:10:29
Svar/Indlæg:
1599/100

#17 Jeg er helt enig i at cyklisterne, er langt det største problem pt. Jeg er begyndt at sidde på hornet når de ikke fatter noget som helst.
Mht. tuning ville jeg bare pointere at man ikke måtte køre en 2000 HK Supra på vej, selvom en dansker havde en 2600 HK af slagsen. Vi burde adoptere de svenske eller engelske regler på det område.

SDK skrev d. 05-07-2014 02:44:15

Det nok rigtig nok, den slags heste bliver aldrig gade lovlige. Er enige i noget Svanesk/Engelsk regl på det punkt, USA også for den sags skyld.

Gamer_Kate

Nørd
Tilføjet:
05-07-2014 09:27:20
Svar/Indlæg:
304/3
Synes dem der tuner deres scooter/knallert skulle have frataget kørekortet og aldrig have lov til at køre den slags køretøjer.

Bor i Skive og desværre kører der altid den slags rundt omkring i byen. Pisse irriterende med den larm og at de tror de er noget 😕

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2014 10:57:35
Svar/Indlæg:
4221/223
så længe at de fleste scootertosser ikke kan finde ud af, eller gider bruge hjelm, så er der ikke nogen underskrift her fra. Dog er jeg

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2014 11:15:31
Svar/Indlæg:
1881/22
Det er da noget forbandet vrøvl at cyklister er det største problem.

Problemet er bilister som tror de er guds gave til menneskeheden, lige så snart de sidder inde i en metalkasse.

Det er ikke ualmindeligt at se billister passere få cm forbi, selvom man kører helt alene, helt ude ved linjen til rabatten.
/rant

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2014 11:40:03
Svar/Indlæg:
1300/30
#17 Ja for HELVEDE jeg hader også de cyklister der mener de har ret til at køre på vejen selvom der er en cykelsti. hvad fanden sker der????

#23 Dog vil jeg give dig ret i at der også er mange tåbelige billister der ikke tager hensyn, men det ændrer ikke på det fact at cyklister skal holde sig på cykelstien, hvis den er der, og IKKE køre to eller tre ved siden af hinanden. Det siger lidt sig selv.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2014 12:12:10
Svar/Indlæg:
4221/223
bilister, cyklister, gående, knallertkørere, og mc'ere. De er enten sindsyge, ligeglade, eller har den mening at de er den perfekte traffikant.

#23 Cyklister i indre københavn er ligeglade med stortset alle regler, medmindre du kører for langsomt, går på cykelstien, eller skærer dem af som bilist. Det mest sindsyge folkefær der findes

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2014 12:31:27
Svar/Indlæg:
1881/22
Nu er der jo så cyklister mange andre steder end i indre KBH, (hvor de kører som sindsyge).

Synes bare ikke det er fedt, at jeg skal risikere at blive slået til lirekassemand som motionist på en landevej på midtsjælland, bare fordi der kører idioter rundt i KBH 😢

Det er fandme os som det går ud over når bilister tror de ejer hele vejen. -som om at alt asfalt er lavet til bilerne. Newsflash: på RIGTIG mange landeveje er der ingen cykelsti, og der skal vi faktisk køre INDENFOR den linie som er ved rabatten, og ikke nede i rabatten, som mange bilister næsten tvinger en til. ...hvis man da ikke vil risikere at blive ramt af et sidespejl!

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 05-07-2014 12:31:50.

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2014 21:54:17
Svar/Indlæg:
1300/30
#26 Derfor er det nemlig ekstra god grund til ikke at køre to eller tre ved siden af hinanden som man tit ser motionscyklister gøre.
Men gir dig ret i at i er meget udsat på landeveje.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
05-07-2014 22:03:15
Svar/Indlæg:
6368/477

freak_master skrev d. 04-07-2014 21:02:27

En ubegrænset Sonic løber 65km/t når der står 90 på speedo.

Men erm.. hvad rodet du med som topped så lavt?

Min Aerox havde en gearing så den kunne køre 195km/t (i teorien). Jeg stoppede Robert (fra robert mc) ved 102, da jeg troede den ikke kom højer, og ikke var klar over min gearing var så satans lang, ellers havde jeg sgu snuppet rekorden for DK's hurtigste på felt :P

Men jeg har skam set 140 og 150 på felt mange gange. Den gang mener jeg at en med en Jog løb et felt op i 170 hvis ik mere.

Men ja, det på felt, vind modstand laver hurtig om på den hastighed :P

Pierre3400 skrev d. 05-07-2014 01:29:38

Præcis..

Det var en PGO Dr. Big, så en stor krabat der også havde vægten med sig. De 140 var med GPS og ned ad bakke. 🤡

Men ja skulle også lige til at skrive det er på felt, så er virkeligheden en lidt anden jo 😛

Prebbish

Superbruger
Tilføjet:
05-07-2014 22:51:08
Svar/Indlæg:
648/5
#18 Man kan på ingen måde sammenligne hastigheder målt på felt med hastighed målt på vejen. Vindmodstanden vokser med hastigheden i anden potens, og bliver derfor en ekstremt vigtig faktor når du tager en scooter som er beregnet til 45 km/t og begynder at køre 140 km/t.

http://da.m.wikipedia.org/wiki...

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2014 23:18:50
Svar/Indlæg:
5874/1287
Forskellige trafikanter giver (og har altid givet) ballade. Da bilen lige var opfundet, skulle der gå en mand FORAN bilen og svinge med et rødt flag, så kvinder, heste og børn kunne nå at komme af vejen.
Senere var bilen så blevet så hurtig, at den kunne overhale en galoperende hest, hvilket fik mange til at ville forbyde biler på vejene.
Da jeg kørte knallert i 70'erne, havde jeg en Yamaha med skivebremse samt et 6,5HK tunsæt, hvilket fik den pænt op i hastighed. En klassekammerat havde så et 8 HK tunsæt, så han vandt jo på hastighed, men sammen var vi rørende enige om, at billister var nogle skvaderhoveder. Da jeg selv fik kørekort og bil, ja så var det pludselig alle de knallertkørere der ikke kendte færdselsloven, og som skulle forbydes på vejen.

Vi skal deles om ansvaret mht færdslen, men her er så næste problem. Når 2 skal deles om ansvaret, så har de ca 3% hver ... resten er den andens skyld!!! Prøv selv at tænke efter, man synes altid det er de andre der er nogle kvajhoveder, men mon ikke vi i sidste ende alle kvajer os ind i mellem??

Pelinox

Superbruger
Tilføjet:
05-07-2014 23:42:26
Svar/Indlæg:
949/9
Idioter vil altid findes, om de så køre bil, knallert eller cykel gør ingen forskel 🙂 🙂

Jeg ser mig som regel mere sur på mine medtrafikanter i bil.. 🤣

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2014 00:56:35
Svar/Indlæg:
1881/22

Forskellige trafikanter giver (og har altid givet) ballade. Da bilen lige var opfundet, skulle der gå en mand FORAN bilen og svinge med et rødt flag, så kvinder, heste og børn kunne nå at komme af vejen.
Senere var bilen så blevet så hurtig, at den kunne overhale en galoperende hest, hvilket fik mange til at ville forbyde biler på vejene.
Da jeg kørte knallert i 70'erne, havde jeg en Yamaha med skivebremse samt et 6,5HK tunsæt, hvilket fik den pænt op i hastighed. En klassekammerat havde så et 8 HK tunsæt, så han vandt jo på hastighed, men sammen var vi rørende enige om, at billister var nogle skvaderhoveder. Da jeg selv fik kørekort og bil, ja så var det pludselig alle de knallertkørere der ikke kendte færdselsloven, og som skulle forbydes på vejen.

Vi skal deles om ansvaret mht færdslen, men her er så næste problem. Når 2 skal deles om ansvaret, så har de ca 3% hver ... resten er den andens skyld!!! Prøv selv at tænke efter, man synes altid det er de andre der er nogle kvajhoveder, men mon ikke vi i sidste ende alle kvajer os ind i mellem??

Burgurne skrev d. 05-07-2014 23:18:50

1. Gu fanden kvajer vi os alle ind i mellem. -uanset transportmiddel. Der er ingen jeg som motionscyklist bander længere væk end de kvajpander som kører rundt inde i centrum af KBH. (Kører over rødt, kører på fortovet, mod ensretningen ect ect). Det er dem som giver os andre et så dårligt ry.
Og bare lige for at det ikke skal lyde helligt: Selvfølgelig har jeg lige taget den til højre for rødt 🤡

Ville bare sådan ønske at folk satte sig i medtrafikanternes sted, og tænkte på hvordan den mon er at værre den som ikke har andet beskyttelse end en hjelm 😉

Det er som om, at jo bedre beskyttet man er, des mindre hensyn tager man. (Her er lastbiler ikke medregnet, da de af en eller anden årsag, ofte tager lidt mere hensyn. Måske fordi de er blevet træt af at være prygelknappe 🤣 )

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 06-07-2014 00:57:33.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2014 12:37:05
Svar/Indlæg:
1334/15
Hehe ja vi er sku da alle idioter på et eller flere områder 🤣

Mange cyklister er jo de samme, der på andre tidspunkter kører knallert, MC eller bil, så det er da den helt samme mentalitet der står bag alle de, der kører råddent.

Det ville dog nok blive set tydeligere, hvis bilisterne i samme grad, kørte på samme måde som f.eks. cyklisterne. Rundt om hjørnerne for rødt lys. Kørsel på fortovene/cykelstierne m.m. De ville jo hurtigt miste bilerne og kørekortet i så tilfælde, så egentligt er der vel bare hensynet til dem selv i given situation der gør, at de ikke kører hasardkørsel i samme grad 😀

Herudover skal vel samtidig nævnes, at alle de forskellige traffikanter også kører råddent overfor hinanden!.

Med andre ord et godt eksempel på vores store egoistiske holdninger samt dobbeltmoral 😀

Ja - vi er alle i samme båd - øhh bil/knallert/MC/scateboard osv. 🤣

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2014 12:45:43
Svar/Indlæg:
1599/100

Synes dem der tuner deres scooter/knallert skulle have frataget kørekortet og aldrig have lov til at køre den slags køretøjer.

Bor i Skive og desværre kører der altid den slags rundt omkring i byen. Pisse irriterende med den larm og at de tror de er noget 😕

Gamer_Kate skrev d. 05-07-2014 09:27:20

Jeg syntes at folk uden begreb om hvad det går ud på skal holde deres kæft.

Min hverdags scooter larmet ikke et gram mere end en alm begrænset scooter. Det handler om at vide hvad man laver og hvordan, og største delen af unge drenge gør ikke, samtidig LYDER det pisse godt for såden en ung knægt, man tror den er hurtigere bare fordi den larmer, men DIN generalisering der, den sætte mig pis i kog.

Jeg sidder heller og skriger af alle hunde ejer at jeg syntes de skal have frataget deres hund fordi den skider rundt omkring hvor folk går og kan træde i hunde lorten.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pierre3400 d. 06-07-2014 12:47:10.

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
06-07-2014 12:51:34
Svar/Indlæg:
2309/846
Når jeg møder en scooter på vejen på vej til arbejde, og den ligger og blokerer al trafik på landevejen, så skal den bare f..king DØ NUUU !!! Når jeg møder en flok lalleglade motionister på deres alt for dyre kulfiber tour de france wannabe cykler og de fylder hele lortet som om de ejede vejen, så skal de bare f..king DØ NUUU !

Når jeg sætter mig op på min, af mig slev byggede, optimerede super de'luxe kulfiber racer og triller en tur på landevejen sammen med gutterne, så er der ikke noget mere latterligt end en liiidt for vred bilist, der kører provokerende tæt på med hornet i bund.

Alt handler om perspektiv.

Jeg gider heller ikke høre om pensionister og deres evindelige klagen over tingenes tilstand ... men det går nok over når jeg selv runder 60.

😎

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2014 13:53:10
Svar/Indlæg:
1334/15

Hehe - så er det altså din skyld, at min "hornet i bund finger" næsten er slidt ned til albuen 🤣

Nå men seriøst, så lister jeg mig som regel langsomt ind på et cykelhold der jo ofte fylder det meste af vejen. Jeg giver dem så et enkelt trut, så de ved jeg kommer (med fredelige hensigter 😀 ), og de giver da også altid plads, uden at jeg får (alt for mange) strittende fingre op i luften 🤣

Mht. pensionister er det jo sådan, at jo ældre man bliver, jo længere bagud kan man huske, og jo mindre er der at se frem til. Så de lever mere i fortiden end i nu/fremtiden.

Dengang da alle (selv kvinderne) var bygget af jern og allerede i en alder på 5 år havde meterlang brystbehåring, stod op kl. 03 hver morgen og først gik i seng kl. 04 efter 30 timers arbejdsdag kun fodret af med en udkogt sild og 3 liter brændevin....

Jo det var skam gode tider dengang 🤣