Test: Shuttle XPC Barebone SZ87R6

Litteratur d.  05. september. 2014, skrevet af Havenissen
Vist: 14544 gange.

Havenissen
 
Senior Skribent
Tilføjet:
05-09-2014 00:00:00
Svar/Indlæg:
131/19
Vi har Shuttles XPC Barebone SZ87R6 på testbænken.

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
05-09-2014 12:33:23
Svar/Indlæg:
4295/306
Nu skriver du den er stille, men hvordan er strømforsyningen?

Jeg har prøvet 2 stk SZ77R5 og havde den stående på skrivebordet ved siden af og lige så snart jeg kørte noget tungt eller store grafiske spil så begyndte strømforsyningen at coil-whine og hyle og skrige helt vildt så jeg først fik en byttet og senere opgav helt.

Jeg kan selvfølgelig have været uheldig 2 gange, men håber de har løst coil-whine problemerne i deres PSU.


Havenissen
 
Senior Skribent
Tilføjet:
05-09-2014 14:53:38
Svar/Indlæg:
131/19
#1 jeg hørte intet ud over alm støj fra blæseren. Jeg mener også at sz77r5 bruger en anden PSU. Så det kan være de nu har rettet fejlen.

Under fuld load i de tests jeg har kørt, oplevede jeg kun lidt ekstra støj fra blæseren fra kølersystemet men intet fra PSU.

Mvh
Havenissen


bopenstoft
 
Overclocker
Tilføjet:
05-09-2014 23:35:55
Svar/Indlæg:
18/1
#1 Det lyder godt nok ærgeligt :S Især når den kun er på 500W og hvis det er mere reglen end untagelsen, vil den jo ikke kunne bruges som gaming HTPC :(
#2 Lækker test! Dont get me wrong, men tror at det ville give god mening at teste med et 280X+ GFX i for at se hvordan PSUen klarede det. En 4770K på et Z87 trækker ikke halvt så meget strøm som samme setup med et medium+ GFX installeret. Ofte så synes jeg at der hvor at minipc's har muligheden for at udmærke sig er på PSUen og de termiske egenskaber og det er lidt svært for alvor at stress teste disse ting uden et GFX som er henvendt til gaming. Jeg skriver ikke dette i vrede, men hvis i tester igen eller får en ny HTPC på test så smid et godt gfx i for at se :) (i hvert tilfælde når der fra produktets side ligges så meget op til det :p (Z87)

Jeg har overvejet at begynde at lave nogle prototyper på HTPC's da mange af producenterne begår nogle grumme fejl hvis du spørger mig, men det er en helt anden snak!


Havenissen
 
Senior Skribent
Tilføjet:
06-09-2014 03:45:44
Svar/Indlæg:
131/19
#3 Jeg tager det som positiv kritik 🙂
Jeg kan godt se pointen i at installere et strømslugende GFX for at se om PSU og kabinettet kan klare det ekstra pres eller om det smelter i testen. Men hvis interessen er der for at teste fremtidige HTPC med GFX, så kunne det godt ske at der kommer et GFX i den næste, der kommer på bænken, hvis produktet ligger op til det.

Mvh
Havenissen


bopenstoft
 
Overclocker
Tilføjet:
06-09-2014 09:33:56
Svar/Indlæg:
18/1
#4 Hehe det var skam også ment positivt :p Ja lige præcis! Altså jeg forstår selvfølgelig at hvis der er tale om et H-serie bundkort med 300W non-80+ og ingen builtin CPU cooler så er det måske ikke så relavant, men ved Z-serien ligges der i et hvert tilfælde op til high end hardware :p

Kan huske at jeg havde en abit gigi-dice. Det var satme 'the shit' dengang. Dog blev den vildt varmt hvis vinden ikke lige stod i den rigtige retning, og cpuen begyndte at throttle :p har en fantasi om at begynde at producere kabinetter som bare fungere (modsat 99% af dem der kommer ud i den størrelse.) Det virker som om producenterne ikke har forstået hvilke kunder de producerer til. :)


Havenissen
 
Senior Skribent
Tilføjet:
06-09-2014 22:30:19
Svar/Indlæg:
131/19
#5 I materialet, som Shuttle har frigivet er der lagt op til en alsidig maskine, som bl.a. kan bruges til gaming. Jeg synes at hvis man vil bygge en gamer maskine bør man nok vælge et kabinet, der giver bedre mulighed for at transportere varmen væk. Ja, ved Z-serien er man ikke i tvivl om at man får noget smæk for skillingen i form af et udmærket bundkort og en 500W PSU, samt et lækkert kabinet. Men jeg mener ikke at det er et produkt, der direkte henvender sig til dedikerede gamere. Men mere hvis der er brug for at maskine, der kan bygges til at være både kontormaskine, multimediecenter og eventuel gaming, dog uden at det bliver alt for seriøst gaming(hvis det giver nogen mening).

Held og lykke med dit projekt. Vi vil se frem til at anmelde dine kabinetter 🙂

Mvh
Havenissen


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2014 12:55:40
Svar/Indlæg:
4216/223
Nu ved jeg ikke hvornår de ændrede det, men er glad for og se at shuttle har vendt grafikporten, og lagt psu'en op langs siden.
Jeg har en sp35p2 hvor det er ret indviklet det hele


Havenissen
 
Senior Skribent
Tilføjet:
07-09-2014 17:37:32
Svar/Indlæg:
131/19
#7 Ja, jeg synes også at deres layout virker godt både indvendigt og udvendigt...

Mvh
Havenissen