Hej Jeg en ca. 2 år gammel stationær bygget til lidt spil og det daglige. Bruges nogle timer dagligt. Er begyndt at slukke sig selv efter ca. 10 min. Forsøger jeg så at tænde den igen er det hver anden gang den kommer i gang igen, ellers virker det at lade den stå uden strøm overhovedet lidt tid, så kan den kommer i gang. Men den slukker igen og så starter hele møllen forfra, og i skrivende stund har ovennævnte ting ikke fået den i gang endnu. Flere gange når den ikke vil starte er det ligesom om den lige et sekund skal i gang og så dør det.
Den består bl.a. af: Intel I5 3570 MSI Z77A-G43 Coolermaster Silencio 650 Corsair AC750 Gigabyte GTX760 Intet har været overclocket, men grafikkortet er købt brugt hos en som havde det overcloket. Der er dog ingen pixelfejl eller lignende der tyder på gfx er påvirket.
#1 Nej, mener AC650, Corsairs gamle topmodel. #2 Jeg tror ikke jeg når at installere disse programmer før den slukker. Kan prøve at tjekke temp næste gang jeg "får lov". #3 Har selv tænkt det samme, men med en AC-model fra Corsair, burde jeg have PSU i mange mange år endnu 😕
Fjernet strømmen til computer i over 1 døgn, fjernet GFX og nu kunne jeg tænde og indtil videre har det været tændt uden problemer mens jeg har tjekket mail og surfet lidt. Dette bliver også skrevet fra min fejlbehæftede computer. Tyder det stadig PSU, eller er det nu GFX "flasken peger på"? 😕
#2 Furmark kørt på burn in 15 min uden problemer og scorer 39XX, GPU temp via lille program til dette på lidt over 70 grader og via Furmark 50 grader. CPU var vist ikke over 45 grader. Prime95 kørte vist fint, kender ikke programmet, og ved ikke hvad jeg skal opgive her for at du kan få noget ud af det. Men det gik lynhurtigt og så var der 4 test lavet, men ved ikke om det var helt rigtigt...
Kan det være en løs forbindelse i kabinettet, eller hvad skal jeg efterhånden tro? ☹
Jeg kan også vælge at være tilfreds med det forsvandt, men som nævnt har jeg oplevet det før og dette er klart den værste omgang. Og imellemtiden er min reklamationstid udløbet (dog ikke for PSU der har producentgaranti på 7 år for AX-model).
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af kbr100 d. 13-07-2014 09:55:55.
#17 Den slukker selvom jeg har GFX ude, så det gør ingen nævneværdig forskel.
#18 Blæseren i AX-serien er for det meste slukket, hvilket er normalt. Jeg har ikke haft belastning på hvor blæseren er været nødt til at starte op. Så det er svært at svare på. Men alle blæsere i øvrigt kører, og der er ingen mislyde eller andet påfaldende at fornemme ved computeren.
Jeg har overvejet om bundkortet kan være årsag til miseren? Har fundet ud af der stadig er reklamation på PSU (fra 01/2013), og jeg afventer lige nu hvad BJ-Trading mener om sagen, for så sender jeg nok PSU'en ind. Men er i tvivl om bundkortet kan gøre sådan noget?