AMD FX 8320 3.5 Ghz x 8 ASUS Sabertooth v 2 gen3 Ram 4 x 4 1600 MHz 16 gb HDD 2 x Westeren Digital Valioraptor 10.000 RPM 1 TB i Raid PSU 1200 W GFX ASUS 7970 med 280x Bios 3GB Kabinet Corsair 900D
Mit Buget er 2000 kr.
16 GB Ram er for lidt mangler konstant ram Kunne godt bruge en WD raptor disk mere til raidet Kunne godt bruge lidt flere kræfter til gfx. Så et R9 280x kunne også være intrasandt
Jeg kunne også godt tænke mig og få systemmet under komplet vandkøling dog kan dette jo ikke lade sig gøre for så små penge.
Så ud fra at jeg har 2000 kr til rådighed hvor ville den bedste opgradering så finde sted ?.
Jeg bruger min computer til internet film og spil.
Min nye skærm køre med 2580 x 1080 og her mangler jeg krafter til mit gfx under de nyre spil.
Mit system er som sådan acceptabel nok med system opstart men kan vel aldrig blive hurtig nok, derfor en hdd til mit raid ville være en mulighed.
De 16 GB jeg har er ikke nok til mit system. Kigger jeg under jobliste/ydeevne skriver den jeg har 0 mb tilbage. Kigger jeg under egenskaber for system/advancerede instillinger/ydeevne anbefalder den sidefilen til 24.000 MB.
Hmm hvis du løber tør for ram til det brug så er der et eller andet i windows eller din programmer som leaker ram usage. 16gb er mere end rigeligt til de fleste medmindre man bruger photoshop og after effects på virkelig seriøst niveau.
Men jeg fandt en ting i bios om jeg ønsker at køre ram som ECC ram og den stod til enabled. Den har jeg så disabled nu så nu venter jeg bare på og se om systemmet stadig æder mine ram efter denne ændring.
Nu har min pc været tændt i ca 30 min og der er stadig 12 GB ledig ram tilbage, så tror måske det er ordnet nu.
Men jeg har 2000 kr som jeg gerne ville have skudt af på min computer, nogen forslag til forbedringer ?