Ja det nemmeste er at få medarbejderen til at låse den op.
Jeg har selv stået i samme situation, dog med en som nægtede at låse den op fordi at han var bitter over at han var blevet fyrret. Jeg ringede til apple support, de lavede en sag på det, så blev jeg ringet op af apple 30 min senere som viderestillede mig til en amerikaner som skulle have nogle oplysninger om mig, det firma jeg arbejder i, og så have en kvitering/købsbevis på at jeg/firmaet ejede mobilen. Efter 72 timer ca. fik jeg en mail om at den iphone var låst op. Jeg kunne bare resset til factory via itunes og køre den igennem uden den poppede op med noget apple id login eller andet.
Det skal lige siges at hvis du får fat i en fra apple som siger at det ikke kan lade sig gøre, så lig på og ring igen lidt senere. Jeg har desværre stået og gjort dette 4 gange nu, og 1 af dem var der en fra apple der sagde at han ikke kunne hjælpe, men så ringede jeg bare igen dagen efter.
Håber at det kan hjælpe dig lidt på vej.