Hvis du ikke kan lide de problemer der altid opstår, så vælger du ikke fransk.
Du sparer penge på at købe fransk, korrekt, men stabiliteten er hvad du giver afkald på.
Hvis du alligevel skulle turde diesel er en VW Polo BlueMotion er ret så smart valg, de kan fås brugt til dit budget.
Hvis du ikke kan lide de problemer der altid opstår, så vælger du ikke fransk.
Du sparer penge på at købe fransk, korrekt, men stabiliteten er hvad du giver afkald på.
Hvis du alligevel skulle turde diesel er en VW Polo BlueMotion er ret så smart valg, de kan fås brugt til dit budget.
Okay :)
Har bare hørt mange rygter om, at hvis diesel går i stykker så koster det kassen at få lavet?
Hvis du ikke kan lide de problemer der altid opstår, så vælger du ikke fransk.
Du sparer penge på at købe fransk, korrekt, men stabiliteten er hvad du giver afkald på.
Hvis du alligevel skulle turde diesel er en VW Polo BlueMotion er ret så smart valg, de kan fås brugt til dit budget.
Okay :)
Har bare hørt mange rygter om, at hvis diesel går i stykker så koster det kassen at få lavet?
Grunden til at mange diesel biler går istykker er at de ikke er bygget til at køre under 2 km.... Hvis du pendler fra Slagelse til KBH, så er det intet problem, tværtimod holder de bedre - der er en grund til at taxaer oftest er diesel 😎
Hvad er dine forventet km om året?
og hvad er dine maks udgifter per måned?
For de 100 kilo får du en sjovere oplevelse med et MC-kort og en brugt kværn.
Så slipper du også for at ta' kolleger med på lift.
Det er jo bare arbejdskørsel, ikke?
#31
Held og lykke med at pendle 180 km på en motorcykel hele året rundt, incl. når der ligger sne overalt 😉
#37
Huskede du at prøve motorvej? Problemet ved de mini biler er dels konforten og dels hvordan de ligger på vejen når du kører ved højere hastigheder (når jeg pendler kører jeg typisk 120 km/t) ellers ligger den altid på 130-140 km/t.
Lig mærke til lyden i kabinen og hvor stabilt den ligger på vejen (skal der kun et lille pust til at bilen bliver ustabilt bliver det ikke sjovt at køre når vi får efterårsstorme)
#40
En ikke uvæsentlig faktor hvad mikro-bilerne angår er jo også værditabet. Og du kan i øvrigt gå en klasse op uden det bliver nævneværdigt dyrere. Fx koster en Swift eller Fiesta det samme i afgift og forsikring (afhængig af motor) som de helt små. Men er langt mere velkørende, langt bedre plads og giver generelt meget bedre kørekomfort.
#45
Tror da ikke at tråden drejer sig om bilers udseende, men om en billig pendler bil.
#15
Det blev dog halveret start 2014.
http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2...
Så du ligger ca på 270.- pr dag udfra 180km.
#0
husk at tjekke om der er gratis parkering.. indre by koster 30kr pr. time.. hvis man altså finder en plads....
#50
to timer fra slg til kbh.. det er da kun i ferietid og hvis man kører meget sent.. 1,5-2 time er nok mere realistisk.. hvis man ikke skal ind i indre by.. (pendler mellem slg og avedøre )..
#52
Det er også meget billigt.
Der ikke nogen jydske firma kan være med til de priser.
Tja, dengang vejl. priser på bilforsikring i Danmark startede på 10k om året.
#57
jeg var dengang rundt snakke med de forskellige hovedkontor i Esbjerg. Der var ingen kunne gøre noget billigere end 10k uden kasko.
Det er snart 2 år siden forstå høje Vejl. priser er på bilforsikringer. Igen, så er godt have papirene i orden ved evt. retsag.
Bagkofanger på nyere Mercedes koster bare 30.000 kroner skifte...
#63
Ja måske nok. Men du bliver vist nødt til at sortere kraftigt i det. Meget af det er jo ganske ubrugeligt ;)
Jeg kan i øvrigt kun anbefale dig at melde dig ind i FDM. De har billig forsikring og god hjælp til en del.
60# Hvorfor render det helt af sporet med dig hver gang du skal fortælle noget? 🙂
Hvad kan man bruge bruge en timeløns pris ved en vestjysk automekaniker til?? ABSOLUT INTET 😛
40# Prøv at overhal i den, det kan man IKKE. men er du ligeglad med det er den jo fin nok.
Jeg ville dog personligt aldrig købe en micro bil til andet end at lidt bykørsel.
Den er i mine øjn simpelhen lavet alt for billig hele vejen rundt, det handler både om vej støj/kabine materialer samt motor str.
Og det bliver ikke billigt, det kommer til at koste dig 50% de første 2-3 år i værditab at købe ny 😉.
Jeg ville til hver en tid finde en brugt til 100.000 der har taget den store afskrivning.
Men det skal du jo selv bestemme. Det er dine penge og ikke mine, men det er bare mit råd, hvis jeg stod for at købe pendler bil. 😉
h#67
FDM forsikring er nu også relevant selvom man er erfaren bilist :)
#69
Er 100.000,- dit absolut maksimum?
#72 Det er faktisk et krav 🙂
Er man under 25 år skal man have været medlem i 6 måneder mener jeg.
Vi har selv Lærernes Brandforsikring. Samme firma bag, blot endnu billigere.
#91
Ja, og så afhænger det selvfølgelig i allerhøjeste grad også om føreren samt brug.
Jeg siger slet ikke Fiestaen er ringe, men trådstarter lyder ikke til at have prøvet andet og det mener jeg er en stor fejl. Ingen biler er perfekte, heller ikke en Ford.
#96
Få nu lige ro på.
Ikke ret mange biler kan opnå de opgivne km/l. Det er utopi at tro du kan det.
for et par år siden havde fruen og jeg en 2011 Swift 1.2 på standard dæk. Den kunne vi holde på 20 km/l. Det er nok det tætteste på opgivet brændstoføkonomi jeg har været i nogen bil jeg har ejet. Så jeg kan kun anbefale dig at prøve sådan en Swift. Den er ganske rummelig og kører rigigt godt, og samtidig billig at have.
#98
Swiften er jo en benzin bil.
Men det har den fordel at den ikke koster mere end 580,- årligt i afgift.
#100
Vores gik over 19.5 literen ved blandet kørsel. Jeg synes ikke det er dyrt i benzin.
Du er jo nødt til også lidt at forstå, man kan ikke få alt. Hvis du kun har 100.000,- at gøre med er det nogle ting du må vælge fra. En mindre bil vil måske nok gå længere literen, men kan du nøjes med en bette skotøjsæske?
#100
Nu kommer du til at køre meget motorvej.. og Motorvej er desværre bare noget der sluger benzin..
Kan du ligge med 130 km/t på 15 km/l i en benziner så skal du være glad, omvendt tror jeg ikke du skal satse på en diesel går meget mere end 18 km/l på motorvej ved samme hastighed.
Så forskellen er ikke vildt stor.
Da jeg købte min var jeg ude og prøve både 105 hk og 140 hk (er det ikke det 2.0 har i vw?) begge dele lå langt under det de var opgivet til, og faktisk overaskende tæt på benzin motoren i forbrug.
121# det er rigtig at der kan komme flere uforudsete omkostninger på en bil der er fyldt 3 år.
Men en ny bil koster bare i afskrivning istedet for løbende omkostninger, så er man da lige vidt.
Fordelen er jo bare at man har penge til en lækker bil, istedet for en microbil som har samme sikkerhed som en indkøbskurv og kører som en firhjulet scooter. 😲
OT: Shit denne tråd er godt nok ved at være lang 🤡
#126
mener bare sikkerheden er lige så stor i en microbil. Den er i en stor bil.
Du køre galt i storbil med høj nok hastighed overlever man ikke.
sikkerheden for fodgængere er ikke anderledes stor eller lille er lidt ens.
Det er myte, at microbiler vægt meget mindre end stor bil. micro egenvægt på 940 kg og stationcar har egenvægt på 1100 kg.
Ny bil er langt højere sikkerhed end gammelbil.
fordelen ved storbil kontra micro:
storbil har mere plads til gods.
Jydekrog mulighed for trailor.
Plads til flere personer i storbil forhold til lille.
Værditab er ikke vildt meget på stor bil. (da mange har købt microbiler)
Service på store bil er ofte 2 år i stedet for 1 gang om året.
større bil har ofte en start pris på halv gang mere end microbil.
ulemperne ved stor bil.
Dæk osv. koster mere.
Service er dyre.
ny priserne er langt mere end alm. micro.
ved ikke om brugbart eller om igen er totalt sort. 😀
#139
der er ikke noget pension inkluderet i de 20K???
for så får du mindre udbetalt..
#174
Hold kæft hvor du vrøvler. Det er mig en gåde at du ikke selv kan se det.
#0
jeg savne lidt gamle Mazda 323 LX.
når man for priser på 2 service på cirka 2000 kroner.
De penge kunne skifte meget i gamle Mazda.
Det er dyrt have en 2 år gammelbil. Til tider meget billigere køre i gammel bil.
#186
Tillykke med den 🙂
Mine forældre har selv haft en Fabia (samme model), det er en ganske fin bil, de havde i hvert fald meget få udgifter til reperationer på den i den tid de havde den.
Tillykke med bilen og jobbet (pendling til kbh fra Slagelse tager længere tid end man tror...i de 9 år jeg arbejdet der har jo brugt ca 9 måneder på transport (3,5-4t hver dag)
#147
ikke enig.
jeg overbevist om stålet i små biler stærkere end anvendt i større.
Desuden vil sammen stød med høj nok fart ikke overleve om så kørt i en Mercedes. Du køre galt med 130 km/t, så ikke mange har overlevet.
andet er med Sverige har bjerge osv.
jeg sådan set ikke planer om køre i min vw up Sverige. Da andre årsager til købte min bil.
#148
Staten henter årligt 5-7 mia. danske kroner på biler til statskassen.
det er ikke små penge, som skal hente et nyt sted fra...
Det cirka 1:1 med staten årligt skulle spare et nyt Kampfly indkøb.
#147
Tja, men man kan så diskutere om det er fair at bilisterne skal betale så voldtsomt meget mere til alle andre 😉
Så er det vel mere fair at afgifterne bliver fordelt ud til dem som faktisk bruger pengene...
Find en bil som du sidder godt i.
For du kommer til at sidde længe i den hver dag. 😉
Hold dig langt væk fra noget med en 1,6 HDI motor.
Og find en 2-3 år gammel bil. der passer dig.
Find en bil som du sidder godt i.
For du kommer til at sidde længe i den hver dag. 😉
Hold dig langt væk fra noget med en 1,6 HDI motor.
Og find en 2-3 år gammel bil. der passer dig.
HDI er de franske biler ikke? 🙂
Hdi motorerne har psa og ford udviklet i samarbejde,de ligger i peugeot,citroen,ford og volvo.
Hvad er budgettet?
UPDATE 2.0
Jeg har nu valgt at kigge på fabriksnye biler! 😳 ALL IN!
Jeg står imellem en Ford Fiesta Ecoboost eller en Seat Ecomotive 1,2 TDI.
For og imod? 😀