Jeg sidder og overvejer at opgradere min computer, ikke fordi den er langsom eller noget. Nok bare fordi jeg synes det meste er meget gammelt og så vil jeg gerne skifte, men er det dumt?
Hvad synes i?
Har det her hardware nu.
ASUS P8Z68-V/GEN3 i5-2500k Corsair H80 8GB Corsair Vengeance 1600MHz Kingston HyperX 3K SSD og 3 andre hdd Palit GTX 670 Jetstream 2GB Cooler Master Silent Pro M850w Cooler Master Storm Stryker
Hvis det var mig så ville jeg opgradere CPU'en til en Core i7 3770K og et GTX 670 2GB kort mere til SLi - jeg ville ihvertfald kigge efter en brugt CPU og brugt GFX. Så er der lidt penge og spare og du vil få en fin opgradering der godt kan følge med i 2015. Hvis ikke SLi så ville jeg evt se på et R9 290 4GB fra nyt.
Det er det kort jeg har nu og tror ikke der er plads til et mere da jeg har wifi kort også?
Ok ja så ville jeg nok kigge efter et R9 290 kort som en opgradering på GFX siden. Ellers hvis du ikke har OC'et dit GTX 670 så kan du hurtigt lege lidt med det. Det er kun blevet nemmere med GPU Boost mv.
Programmet er nemt at bruge og hvis du bruger din sunde fornuft, og ser nogle youtube videoer omkring grafikkort overclocking, kan du næsten ikke gøre noget forkert.
For en gangs skyld er jeg uenig med gripen, der er absolut ingen grund til at skifte cpu, den er ikke i nærheden af at være flaskehals, heller ikke ved std hastighed. Med et godt OC er den virkelig hurtig og følger de nyeste serier helt til dørs. Mange runder nemt 4.5ghz, min egen topper ved 5ghz men bliver kørt ved 4.7 med lavere Vcore fordi jeg simpelthen ikke har brug for mere,.Så brug dine penge på gfx, enten et mere til sli eller også et stærkere kort.