Har købt en brugt Baotian fra 2009 her igår. Den virkede fint da sælger kom med den og også efter. Kørte ned og fyldte benzin på, startede også fint da jeg havde gjort det. Så kørte jeg hjem og det gik fint. Senere på aftenen så kunne den ikke starte. Det er meget underligt.
Hvis det er et flat batteri vil det hjælpe at bruge kickstarteren...
Det er voldsomt svært at hjælpe dig ud fra de beskrivelser du kommer med.. Men hvis du intet ved om det er det suværent letteste at køre den til det lokale værksted (mange gange har den lokale cykelsmed også et scooter værksted)
Batteriet har intet at gøre med om den kan starte eller ej hvis du bruger kickstarter...
Hvis batteriet er fladt skal den kunne starte på kickstarter, men dit for- Baglys vil flakke når du holder stille og blinklysene vil sandsynligvis ikke virke.
Jeg har haft en baotian før den kunne heller ikke starte med dødt batteri eller fladt.. og det der er på nu er helt rusten og meget gammelt.. og som sagt har haft en baotian før da jeg købte nyt batteri virkede den fint.. så det i skriver passer ikke at den kan starte uden batteri..
Nu har du vel ikke hældt diesel i den? Ellers tjek om lyset virker når der bare er tænding på. Så kan du se om batteriet er dødt. Derefter tjek at tændrørshætten sidder ordentligt på. Pil tændrør ud sæt hætten på tændrøret og prøv så kickstarter, gnister den?
Er alt det ok, kan det være karburator eller ventilerne den er galt med... Så skal du nok have den til mekaniker, da det bliver lidt mere indviklet 🙂
Jeg har haft en baotian før den kunne heller ikke starte med dødt batteri eller fladt.. og det der er på nu er helt rusten og meget gammelt.. og som sagt har haft en baotian før da jeg købte nyt batteri virkede den fint.. så det i skriver passer ikke at den kan starte uden batteri..
Ja du har helt ret, os der har bygget scootere fra bunden ved intet, mens du som reklamerer med intet at vide, ved lige præcis at den ikke vil starte uden batteri.
Det kan også have været et tilfælde med den gamle, sådanne ting kan også ske.
Især hvis den laver lys i instrumentbrættet mens du trykker på kickstarteren, så er den jo ret sikker at generatorer laver strøm. Så er et batteri ligemeget. Og kan tændrør lave gnister så er det da slet ikke noget med strømmen at gøre.
Skru tændrøret ud og få en kammerat til at holde på det mens du træder på kickstarteren. Hopper han er det tænding på. Så er næste skridt at se om den får benzin. det gør du ved at tørre tændrøret helt rent/tørt. Sætter det i og træder på kickstarteren 20 gange. Tag tændrøret ud og kig, det skal være fugtigt. er det ikke det mangler den benzin. Når du her til er det en god start på at få løst dit problem.
Sikke da noget pladder. Han skal holde elektrode på motoren eller stellet et sted hvor der er stelforbindelse, og se om der kommer gnist når han tørner motoren.
Med den attitude klarer du dig selv, det pjat gider jeg ikke høre på..
Fakta er at din scooter er fuldstændig ligeglad med om der er strøm i batteriet eller ej, men du ved jo åbenbart bedre "fordi du har prøvet en gang før". Må hellere fortælle min gamle knallert at den ikke længere må starte, fordi batteriet er flat i den.. og de gange den har kørt uden batteri har jeg jo tydeligvis skubbet den o_O
Held og lykke med det, jeg spilder ikke mere tid på dig.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af martinta d. 23-07-2014 11:35:27.
Kan da for helvede ikke være rigtigt der ikke findes et knallert/scooter værksted i Århus.... Når jeg har problemer med min mc. finder jeg et værksted som har forstand på den slags og betaler dem for at ordne det....
Ingen grund til jeg skulle forsøge mig med noget som der er andre der kan gøre meget bedre... 😳
#39 Kan kun anbefale dig at du skynder dig at sælge den og købe en ny med garanti på. For der vil helt sikkert dukke andre småting op der skal fixes. Og hvis du end ikke formår noget så simpelt som skift af batteri og tændrør, så er det nok bedst med en ny med garanti på.