WDTVLIVE kan ikke finde min computer, hjælp

Media Center d.  23. juli. 2014, skrevet af seztor
Vist: 7858 gange.

seztor
 
Ny Bruger
Tilføjet:
23-07-2014 10:49:55
Svar/Indlæg:
7/1
Hey alle

Håber en kan hjælpe mig her. Har købt en wdtvlive. Har en kammerat som har en magen til som hjalp mig med at sætte den op. Den virkede ok, men ikke efter bedste evne. Fra dag til dag holdte den med at kunne finde min pc. Jeg har haft den ovre ved min ven i hans netværk og der var der ingen problemer.
Jeg er ved at give løbe tør for ideer så håber der er en der kan hjælpe mig på vej i den rigtige retning.

Det er den her jeg har:


Vh Rene
MichaelH
 
Overclocker
Tilføjet:
23-07-2014 11:29:05
Svar/Indlæg:
154/0
Er der opsat DLNA server på din PC, og kører den, som den skal?


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2014 15:21:05
Svar/Indlæg:
1978/216
Har du ins WD Link??? det har jeg ins på min

http://support.wd.com/product/...


seztor
 
Ny Bruger
Tilføjet:
23-07-2014 16:36:03
Svar/Indlæg:
7/1
hva er dlna??

Er en kæmpe noob til det her folkens. Håber i kan guide mig igennem det her fis 🙂

Nej sjakalen, hva kan den gøre?


seztor
 
Ny Bruger
Tilføjet:
23-07-2014 17:06:16
Svar/Indlæg:
7/1
Jeg har lige hentet det wd link men kan ikke finde wdtvlive. og ja den er tændt og sidder med netværkskabel idrekte i routeren 🙂


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2014 17:34:40
Svar/Indlæg:
5874/1287
Er det filkopiering eller streaming du ikke kan få til at virke?


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2014 18:30:56
Svar/Indlæg:
1978/216
Det WDLink, gør at du kan tildele dine diske, som du har sat til din WD TV Live et drevbogstav, og selv vælge hvilket de skal ha af dem der ikke er brugt

http://peecee.dk/upload/view/4...

http://peecee.dk/upload/view/4...


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sjakalen d. 23-07-2014 18:38:42.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2014 19:09:53
Svar/Indlæg:
1334/15
Ja jeg har også en WD TV LIVE liggende, så jeg følger da lige med i de gode fif her, hvis noget skulle drille :yes:


EagleDay
 
Superbruger
Tilføjet:
23-07-2014 20:12:48
Svar/Indlæg:
65/12
https://www.youtube.com/watch?...

Jeg brugte selv denne guide for mange år siden. Den virkede for mig. Du kan give den et forsøg :)


seztor
 
Ny Bruger
Tilføjet:
23-07-2014 22:51:28
Svar/Indlæg:
7/1
Er det filkopiering eller streaming du ikke kan få til at virke? >>> det er streaming. Den virkede fint som en start, men fra dag til dag stoppede det med at virke ☹. Og intet var ændret.

Det WDLink, gør at du kan tildele dine diske, som du har sat til din WD TV Live et drevbogstav, og selv vælge hvilket de skal ha af dem der ikke er brugt
>>> Jeg prøver og se om den vil opfange boksen

Jeg brugte selv denne guide for mange år siden. Den virkede for mig. Du kan give den et forsøg :)
>>>> den har jeg prøvet, desværre uden held :(





Spacepirat
 
Enthusiast
Tilføjet:
23-07-2014 23:00:10
Svar/Indlæg:
48/10
Det med ikke at kunne finde computeren (i mit tilfælde en nas) oplever jeg også ofte, nok 3 ud af 5 gange når jeg skal bruge den. Der er 2 løsninger der virker for mig.

1: gå ind og find computeren gennem boksen igen (ikke bare gennem media libary) og vælg så filerne du vil afspille.
2:Den jeg bruger mest. Sluk og tænd lortet indtil den fatter at se computeren igen.


seztor
 
Ny Bruger
Tilføjet:
23-07-2014 23:02:39
Svar/Indlæg:
7/1
Spacepirat >>>>
Har prøvet begge dele et ton gange uden held. Og dag vi tog pisset med over til min ven som har en tro kopi af netop denne boks virkede det med det samme. Det møg mærkeligt 😕


ByteMe
 
Overclocker
Tilføjet:
24-07-2014 00:35:47
Svar/Indlæg:
389/19
Jeg har også en WD TV Live og har et par gange været ude for at den ikke kunne finde min PC. Hver gang det har drillet har det været netværksopsætningen på PC'en der var årsagen.

Find Avancerede Delingsindstillinger

1. slå netværksregistrering til.
2. Slå fil og printerdeling til.
3. Slå Deling af mapper til
4. Slå mediestreaming til
5. Slå adgangskodebeskyttet deling fra

Når du så deler en mappe på netværket, så højreklikker du første og vælger Del med hjemmegruppe
og derpå Del med bestemte personer. Her tilføjer du Gæst og Alle.
Det har i hvert fald virker på mit setup og jeg bruger min WD TV Live hver dag til at streame film og musik fra PC'en og min NAS


MichaelH
 
Overclocker
Tilføjet:
24-07-2014 01:56:45
Svar/Indlæg:
154/0
DLNA er en mediastreaming protokol, som WDTV anvender, hvilket også burde virke, hvis du gør, som ByteMe skriver 🙂 Men ellers findes der også diverse DLNA servere, du kan anvende.


ByteMe
 
Overclocker
Tilføjet:
24-07-2014 08:47:01
Svar/Indlæg:
389/19
#13 Jeg har altså aldrig brugt DLNA. Bl.a. fordi film og serier hvor undertekster ligger som SRT filer ved siden af, ikke virker. Ved DLNA skal undertekster være indlejret i video filen og PC'en skal køre en eller anden Medieserver.
Jeg har altid kørt med delte mapper på netværket og så ladet min WD TV Live boks om resten. Det virker meget bedre mht undertekster og PC'en behøver ikke køre nogen ekstra programmer.


seztor
 
Ny Bruger
Tilføjet:
24-07-2014 19:57:12
Svar/Indlæg:
7/1
12##
Har de advancerede delingsindstillinger var allerede som du har skrevet. Har du måske teamviewer? Så kan du prøve logge på og se hvordan det ser ud. Har gjort præcist som du har beskrevet uden held :( Send evt pm

13##
no luck stadig desværre, det er bare mega træls det her 😕


ByteMe
 
Overclocker
Tilføjet:
25-07-2014 10:27:50
Svar/Indlæg:
389/19
#15 jeg har desværre ikke adgang til en PC lige PT da jeg er på ferie, men hvis du ikke får løst problemet i løbet af ugen så skal jeg da gerne tage et kig. (dette er skrevet på min telefon)

Har WD boxen ellers netadgang? Virker Internettet på den.

Og hvilken "Source" vælger du på WD'en? Fra startskærm, klik Video, B (rød knap på remote), Network shares, Windows Shares. her burde din PC så dukke op og derpå de mapper der er delt på dit net.


seztor
 
Ny Bruger
Tilføjet:
25-07-2014 15:20:35
Svar/Indlæg:
7/1
#15 det vil være kanon hvis du ville det :)

Den har net adgang og har lavet adskellige test og grøn flue ben hver gang.

Det er via setup, system, netork og der dukker nada op 😕


seztor
 
Ny Bruger
Tilføjet:
06-08-2014 22:14:37
Svar/Indlæg:
7/1
Har fået en masse hjælp af byteme. Maskiniriet stod til og være bloked og så bar sagen løst. Brugte den igår uden problemer og idag vil den ingen ting. Under netværk burde den kunne se wdlive, men kan den ikke. På boksen sagde den med prævice ord, previous source has been disconnected. har prøvet at scanne igen men pilen snore bare rundt og rundt.
Håber nogen af jer er hårde netværkshajer. Har brug for hjælp :(:(