Samsung F7005

Hyggehjørnet d.  23. juli. 2014, skrevet af pansertjald
Vist: 3223 gange.

pansertjald

Superbruger
Tilføjet:
23-07-2014 21:27:48
Svar/Indlæg:
1119/58
Hej gutter.

jeg har for noget tid siden købt en 55" Samsung F7005 og jeg er ovenud mega tilfreds med det.

jeg har dog et lille problem som jeg håber nogen herinde evt. kan hjælpe mig med.

jeg har fin tunet mit billede som godt som jeg synes det skal være og jeg synes jeg har fået et kniv skarpt billede nu.

men jeg har det problem at i nogen mørke scener kan billedt godt virke lidt tåget. dette er dog ikke i alle film og ikke i alle mørke scener.

det er meget tydeligt i The Amazing Spider-man. spiller jeg samme film på mit Sony KDL 40W-4220 i sove værelset så er der ikke nogen problemer i de scener.

jeg har prøvet at stille noget mere på kontrasten og lyset på Samsung tvèt men det har ikke hjulpet.

Nogen der har en ide til hvad det er jeg glemmer at indstille?

Orker næsten ikke at skulle lave en bruger på flatpanels hvis nu der er en her der kan hjælpe.

på forhånd tak
WolfP1i

Superbruger
Tilføjet:
23-07-2014 22:36:35
Svar/Indlæg:
10/0

pansertjald

Superbruger
Tilføjet:
23-07-2014 22:53:21
Svar/Indlæg:
1119/58
Takker.

Må se hvad han er kommet frem til i forhold til mine indstillinger.

KinGzeDK

Superbruger
Tilføjet:
23-07-2014 23:38:53
Svar/Indlæg:
411/7
Nu er det godt nok ES8005 jeg har, men lidt af det er ens. Har du prøvet at sætte "HDMI sort niveau" til lav?

Du ved det helt sikkert godt men for at få alt billedbehandlingseffekt skal du slå "Spiltilstand" fra.

Modsat det link #2 kommer med, kører jeg med dynamisk billede samt kolde farver når jeg ser film. Jeg fandt også sådan en hvor folk havde indstillet det "rigtigt", jeg synes bare ikke de instillinger fungerede for mig.

Det er ikke sikkert du kan bruge det til noget, men det er forsøget værd. Det kunne jo også være nogle dårlige rips hvis du er til den slags 🤣

pansertjald

Superbruger
Tilføjet:
24-07-2014 10:29:37
Svar/Indlæg:
1119/58
Har ikke rigtig fået kigget på linket endnu da jeg tager af sted til tomorrowland om ikke så længe, så det bliver først i næste uge jeg får kigget ordenligt på det.

det er Org. blu-ray film jeg tester med.

jeg har også kigget på 8005 indstillinger, da de to tv er næsten ens.

i skal ha tak for hjælpen og så må jeg se om det hjælper 🙂