Eftersom min gamle gamer PC lige netop er stået af på grund af lyn nedslag, er jeg nu begyndt af spekulere på at anskaffe mig en såkaldt "all-in-one"
Jeg har kigget lidt på en Apple iMac, men er ikke meget for at kaste mig ud i det styresystem. Jeg vil derfor gerne have nogle bud på andre, som muligvis har et næsten lige så stilrent design, og som ikke har indbygget touch i skærmen.
Det er selvfølgelig et krav at den skal være forholdsvis kraftfuld, stilren, og koste omkring de 11.500,- som den største 21,5" iMac koster.
Muligvis kunne en mini-pc også være en mulighed? Eftersom jeg i forvejen har en skærm, mus og tastatur.
Plejer ikke at være problemer med NAS, men spiludvalget er jo noget mindre til Mac end til PC, også selv om steam efterhånden har mange titler på Mac. Men generelt har all in one PC'er ikke meget kraft i forhold til spil.
Hvis du skal kunne spille på den, så ville jeg nok nærmere kigge efter et ITX system. EVGA Hadron kabinet er relativt stilrent.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Biostud d. 27-07-2014 23:31:52.
Ulempen ved all in one, er at når den skal opgraderes om et par år, så er eneste mulighed en hel ny, og dyr, all in one. I længden ville fx en mac mini eller nuc være en væsentligt mere økonomisk løsning, eller endnu bedre et lille stilrent itx-build.
Især hvis du skal spille. Der duer hverken all in one eller nogle af de andre færdig-mini pc'er, der skal du ud i et itx build. Kig på itx kabinetter og se om ikke du kan finde noget du synes er stilrent - fx silverstone ft03 mini
All-in-one og bærbare maskiner er dødsejlere, når det kommer til god ydelse i længere tid. Mobiludgaverne af hardwaren er ikke på højde med de non-mobile udgaver (en mobil i5'er har kun 2 kerner, hvor en ægte i5'er har 4; noget lign. gør sig gældende for grafik).
Og - de kan ikke opgraderes. De er for langsomme til at starte med og de bliver hurtigt håbløse, når nye spiltitler dukker op.