Nå, så kom dagen.. jeg besluttede mig i sidste uge for at skifte mit abonnement på min mobil fra CBB til Telmore.
So far so good, Bestilingen blev lavet i mandags.. altså den 21/7/2014.
Jeg har endnu ikke modtaget et simkort fra dem.
I dag får jeg så følgende mail fra dem:
"
Hej Martin
Vi er glade for at kunne fortælle dig, at dit mobilnummer xx xx xx xx nu er aktivt hos TELMORE, og at din overflytning hermed er fuldført.
Du skal nu udskifte dit gamle SIM-kort med dit nye TELMORE SIM-kort. Når du har gjort dette og taster PIN-koden, vil du opnå netværksforbindelse.
Din PIN-kode er xxxx
Hvis din mobil kommer med én af følgende meddelelser, efter du har indtastet PIN-koden, skal du kontakte dit tidligere selskab:
- SIM-kort ikke accepteret
- Indsæt korrekt SIM-kort
- Ingen tjeneste
Så er der nemlig en såkaldt SIM-lock på din telefon, og det kan dit tidligere selskab hjælpe dig med at få ophævet. Vi kan desværre ikke hjælpe dig med det.
Der kan forekomme et par timers forsinkelse på aktivering i nettet, hvilket kan betyde, at dit mobilnummer ikke er endeligt aktivt på nettet, når du modtager denne e-mail. Aktiveringen vil dog være fuldført indenfor kort tid. Husk derfor løbende at tænde og slukke din mobiltelefon for at kontrollere, om der er kommet netværksforbindelse.
Vi gør dig samtidig opmærksom på, at hvis du ikke har modtaget dit TELMORE SIM-kort endnu, er det på vej til dig med posten.
Dit Mobilsvarnummer hos TELMORE er 51100000.
Vi håber, at du bliver glad for at være kunde hos TELMORE.
"
Og hvad brokker jeg mig så over?
Jo, da jeg skiftede til CBB dengang fik jeg simkortet næsten med det samme efter jeg oprettede mig.. dvs. jeg havde et simkort liggende som jeg ikke kunne bruge til noget nogle dage, til gengæld kunne jeg skifte det så snart nummeret blev aktiv.
Her ved Telmore gør de det lige omvendt, de flytter nummeret først og sender et simkort ud efterfølgende, på trods af de bør være klar over at det tager minimum én dag for post Danmark at sende et brev..
Så jeg står nu i den heldige situation at jeg tydeligvis får fred hele dagen i dag.. Skulle der så komme nogen vigtige opkald undervejs, tja. så er det bare ærgerligt..