Ikke flinkt gjort af Telmore

Hyggehjørnet d.  28. juli. 2014, skrevet af martinta
Vist: 10213 gange.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
28-07-2014 09:45:30
Svar/Indlæg:
2826/100
Nå, så kom dagen.. jeg besluttede mig i sidste uge for at skifte mit abonnement på min mobil fra CBB til Telmore.

So far so good, Bestilingen blev lavet i mandags.. altså den 21/7/2014.

Jeg har endnu ikke modtaget et simkort fra dem.

I dag får jeg så følgende mail fra dem:

"
Hej Martin

Vi er glade for at kunne fortælle dig, at dit mobilnummer xx xx xx xx nu er aktivt hos TELMORE, og at din overflytning hermed er fuldført.

Du skal nu udskifte dit gamle SIM-kort med dit nye TELMORE SIM-kort. Når du har gjort dette og taster PIN-koden, vil du opnå netværksforbindelse.

Din PIN-kode er xxxx

Hvis din mobil kommer med én af følgende meddelelser, efter du har indtastet PIN-koden, skal du kontakte dit tidligere selskab:
- SIM-kort ikke accepteret
- Indsæt korrekt SIM-kort
- Ingen tjeneste

Så er der nemlig en såkaldt SIM-lock på din telefon, og det kan dit tidligere selskab hjælpe dig med at få ophævet. Vi kan desværre ikke hjælpe dig med det.

Der kan forekomme et par timers forsinkelse på aktivering i nettet, hvilket kan betyde, at dit mobilnummer ikke er endeligt aktivt på nettet, når du modtager denne e-mail. Aktiveringen vil dog være fuldført indenfor kort tid. Husk derfor løbende at tænde og slukke din mobiltelefon for at kontrollere, om der er kommet netværksforbindelse.

Vi gør dig samtidig opmærksom på, at hvis du ikke har modtaget dit TELMORE SIM-kort endnu, er det på vej til dig med posten.

Dit Mobilsvarnummer hos TELMORE er 51100000.

Vi håber, at du bliver glad for at være kunde hos TELMORE.
"

Og hvad brokker jeg mig så over?

Jo, da jeg skiftede til CBB dengang fik jeg simkortet næsten med det samme efter jeg oprettede mig.. dvs. jeg havde et simkort liggende som jeg ikke kunne bruge til noget nogle dage, til gengæld kunne jeg skifte det så snart nummeret blev aktiv.

Her ved Telmore gør de det lige omvendt, de flytter nummeret først og sender et simkort ud efterfølgende, på trods af de bør være klar over at det tager minimum én dag for post Danmark at sende et brev..

Så jeg står nu i den heldige situation at jeg tydeligvis får fred hele dagen i dag.. Skulle der så komme nogen vigtige opkald undervejs, tja. så er det bare ærgerligt..

Renissen2

Senior Skribent
Tilføjet:
28-07-2014 09:59:10
Svar/Indlæg:
2045/273
Ej hvor mega nedern :) Så er du bare helt uden mobil i en dag eller 2. æv æv. 😕

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
28-07-2014 10:00:31
Svar/Indlæg:
2826/100

Well.. det har jo fordele.. eks. er der ikke nogen der ringer og forstyrrer mig :P

Desværre kan jeg heller ikke ringe og forstyre andre, så den del er lidt træls 😕

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 10:10:10
Svar/Indlæg:
2131/173
Vil det sige at du ikke har telefon i et helt døgn?
Jeg ville personligt lægge sag an.
Eventuelt gå til forbrugerombudsmanden, kombineret med nogle læserbreve i de landsdækkende aviser.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
28-07-2014 10:19:22
Svar/Indlæg:
2826/100

Troll..

Lad os lige blive enige om en ting mester.. Nogle af os bruger vores telefon til andet end sms, facebook og instagram.. nogle af os bruger den faktisk i forbindelse med vores arbejde..

Er det noget du har prøvet før?? altså det der arbejde.. hvor man skal arbejde for at tjene penge? Og hvor mistede opkald rent faktisk kan koste en hel del penge?

Så smut du nu ned i dit lille hul igen og bliv dernede tak.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af martinta d. 28-07-2014 10:20:20.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 10:20:20
Svar/Indlæg:
7765/230
Holy shit....... Det er jo næsten lige som når jeg ikke gider oplade min fon igen.(shit den løber hurtig og ofte tør for strøm).... 😳

Men bare rolig martinta, man overlever og det er faktisk ret behageligt ikke at skulle være "slave" af den skide fon.. :yes: 🤣 🤣

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
28-07-2014 10:22:25
Svar/Indlæg:
2826/100

Hehe jep, nu bruger jeg godt nok ikke min telefon meget, men det er ikke mængden at opkald der er vigtigt 😉 det er typen af opkald der er problemet..

canny

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2014 10:27:50
Svar/Indlæg:
1500/79

Nå, så kom dagen.. jeg besluttede mig i sidste uge for at skifte mit abonnement på min mobil fra CBB til Telmore.

So far so good, Bestilingen blev lavet i mandags.. altså den 21/7/2014.

Jeg har endnu ikke modtaget et simkort fra dem.

I dag får jeg så følgende mail fra dem:

"
Hej Martin

Vi er glade for at kunne fortælle dig, at dit mobilnummer xx xx xx xx nu er aktivt hos TELMORE, og at din overflytning hermed er fuldført.

Du skal nu udskifte dit gamle SIM-kort med dit nye TELMORE SIM-kort. Når du har gjort dette og taster PIN-koden, vil du opnå netværksforbindelse.

Din PIN-kode er xxxx

Hvis din mobil kommer med én af følgende meddelelser, efter du har indtastet PIN-koden, skal du kontakte dit tidligere selskab:
- SIM-kort ikke accepteret
- Indsæt korrekt SIM-kort
- Ingen tjeneste

Så er der nemlig en såkaldt SIM-lock på din telefon, og det kan dit tidligere selskab hjælpe dig med at få ophævet. Vi kan desværre ikke hjælpe dig med det.

Der kan forekomme et par timers forsinkelse på aktivering i nettet, hvilket kan betyde, at dit mobilnummer ikke er endeligt aktivt på nettet, når du modtager denne e-mail. Aktiveringen vil dog være fuldført indenfor kort tid. Husk derfor løbende at tænde og slukke din mobiltelefon for at kontrollere, om der er kommet netværksforbindelse.

Vi gør dig samtidig opmærksom på, at hvis du ikke har modtaget dit TELMORE SIM-kort endnu, er det på vej til dig med posten.

Dit Mobilsvarnummer hos TELMORE er 51100000.

Vi håber, at du bliver glad for at være kunde hos TELMORE.
"

Og hvad brokker jeg mig så over?

Jo, da jeg skiftede til CBB dengang fik jeg simkortet næsten med det samme efter jeg oprettede mig.. dvs. jeg havde et simkort liggende som jeg ikke kunne bruge til noget nogle dage, til gengæld kunne jeg skifte det så snart nummeret blev aktiv.

Her ved Telmore gør de det lige omvendt, de flytter nummeret først og sender et simkort ud efterfølgende, på trods af de bør være klar over at det tager minimum én dag for post Danmark at sende et brev..

Så jeg står nu i den heldige situation at jeg tydeligvis får fred hele dagen i dag.. Skulle der så komme nogen vigtige opkald undervejs, tja. så er det bare ærgerligt..

martinta skrev d. 28-07-2014 09:45:30

Du kunne også have fortalt dem hvor afhængig du er af din mobil og evt sætte din start dato senere så du når at få simkortet inden. Evt en lørdag :)

På den måde slipper du for alt muligt bøvl :)

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
28-07-2014 10:30:21
Svar/Indlæg:
2826/100

Har ikke sat nogen start dato..

Har udelukkende bestilt abb. hos dem, og givet dem tilladelse til at kan opsige nummeret hos CBB..

Er på intet tidspunkt blevet spurgt om der var en dato der passede bedre end andre 😉

Når det så er sagt så er hele sagsbehandlingen sandsynligvis lavet af en computer.. så hvem laver et system der ikke kan håndtere at det skide simkort skal sendes 1-2 dage INDEN nummeret flyttes? Det virker ikke videre gennemtænkt.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 10:39:25
Svar/Indlæg:
2131/173
4

Troll..
Tja, det er ikke mig der klynker på et hardwareforum fordi jeg mangler telefonisk forbindelse i et døgn.
Men du har da ret, det er surt hvis det koster dig en masse penge, på den anden side ville jeg nok ikke nøjes med én telefon i en arbejdsrelateret sammenhæng.
Se på den lyse side; nu har du tid til at smide om dig med arrogante bemærkninger på HWT.
Jeg hopper ned i hullet igen, mester.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 28-07-2014 10:39:53.

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 10:56:37
Svar/Indlæg:
1498/226
#9 - nu har du set det er i SOAP afdelingen!!!

Du er velkommen til at ignorere denne tråd og lade være med at kommentere, hvis du ikke kan se pointen i #0

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
28-07-2014 10:58:31
Svar/Indlæg:
2826/100

Jeg ser nu ingen steder at jeg klynker, og kan heller ikke få øje på nogle grædende smilleyer.. 😉 Men det er jo nok bare mig

Når det så er sagt, så får du svar på tiltale når du skriver så provokerende som du gør i #3, det kan da ikke undre dig.. taler du ordentligt til andre taler de også ordentligt til dig..

indrømmet, nu er min tålmodighed mig dig specifikt på et meget lille sted eftersom dine tråde og svar stort set altid er provokerende udformet..

Anonym2021811221730

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2014 11:04:25
Svar/Indlæg:
210/3
Hvis man må spørge.
Hvorfor overhovedet vælge Telmore? Dårligste dækning, dyrt og faldende kundeservice? 🙂

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 11:11:46
Svar/Indlæg:
1498/226
Jeg hvis jeg skulle give mit besyv med, ville jeg have valgt Bibob.. Deler net med Telia, hvilket ihvertfald for mig i Esbjerg, er blevet SINDSYGT, i forhold til hastigheder og dækning. Er næsten aldrig under 30Mbit 4G. Jeg giver 119kr for 12 timers tale, og 10GB data på 4G. Win-Win..

/Rasmus

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
28-07-2014 11:17:40
Svar/Indlæg:
2826/100

Kald det en test om du vil 🙂 Har oplevet en del problemer med udfald på CBB's net (Telenor), og siden Telmore så kom med et fornuftigt abb. ville jeg give det en chance..

udregningen er lidt som følgende..
priser i dag:
159,- ved CBB om måneden
79,- ved HBO Nordic

samlet pris 238,-

Pris ved Telmore.
249,-

Til gengæld er der så adgang til:
HBO Nordic
TV2/Play
Cmore
Mofibo
telmore Music
Politiken og EB.dk
Euroman, Eurowoman, Gastro og RUM
MinBio

så for 11 kroner om måneden får jeg adgang til 11 yderligere services end jeg har i dag.. Så nu glæder jeg mig egentlig bare til at se hvordan dækningen er når jeg endelig får det simkort..

er jo ikke værre end jeg kan skifte tilbage igen hvis den er ringere end telenor. 🙂

balder

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 11:57:45
Svar/Indlæg:
367/3
Pas nu på med sådan bare at skifte igen! Du risikerer jo at blive mærket for livet hvis du endnu engang skal undvære din mobil en dag eller to 😲

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
28-07-2014 12:22:26
Svar/Indlæg:
2826/100

Hah 😉 de fleste selskaber kan finde ud af at sende det skide simkort før de flytter nummeret..

mrn

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2014 12:31:16
Svar/Indlæg:
197/28
Det er da ganske normal producere, at man modtager simkortet flere dage før nummerflytningen sker.

Hvis man er afhængig af sin telefon, som f.eks. i tilfælde af arbejde, så kan én dag uden den koste dyrt.

Jeg forstår fint din frustration. Hvad siger de, hvis du ringer til dem?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mrn d. 28-07-2014 12:31:35.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
28-07-2014 13:00:15
Svar/Indlæg:
2826/100

nummer 24 i kø.. Det er alt de har sagt indtil nu..

Ville lige have fundet ud af om den er forsvundet i posten eller om de rent faktisk først har sendt kortet i dag.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 13:20:34
Svar/Indlæg:
1334/15
Hej #0 😀

Jeg kan sagtens forstå din frustration, da det kan være surt show, at undvære sin telefon. At skulle gardere sig ved, at købe flere telefoner, og således også have 2 numre stående hos evt. kunder, er da for langt ude.

Aktivering ved overflytning - og simkort - burde være kunden samtidig i hænde, men som ved flere andre former for ændringer/aktivering, er der her flere leverandører. Det er sikkert langt hurtigere, at lave en automatisk overflytning af abonnement, end det er, at få lavet et fysisk simkort, der derefter skal distribueres - derfor den ekstra ventetid.

En ide kunne være, at kunderne selv kunne aktivere deres telefoner via et link. så ville de selv kun få gang i det nye nummer/simkort, når det kom ind af døren, og telefonen ville aldrig være "død" 😀

Jeg bruger forøvrigt CBB, som jeg altid har fået god service hos, i forhold til flere andre udbydere.

Mvh. - Kim

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af korsk d. 28-07-2014 13:31:37.

Micks

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 14:09:24
Svar/Indlæg:
1145/40
Har selv lige skiftet til Telmore og fik da mit nye simkort 14 dage før skifte datoen ???

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
28-07-2014 14:21:10
Svar/Indlæg:
2826/100

Well.. de har glemt at sende kortet.. så det ligger lunt og godt inde i en af deres kontorer..

Så enten har du været heldig eller jeg har været uheldig 😉 (Håber på det sidste) 😛

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 14:23:37
Svar/Indlæg:
1334/15
Ja der er jo nok forskellige interne regler for hvor lang tid, firmaet "vil/skal" ha` til rådighed, før de skifter til anden leverandør.

Som tidligere skrevet, kan man ofte selv vælge skiftedatoen, hvilket i så tilfælde, giver simkortet tid til at komme først 😀

#21 - godt at du har fundet proppen 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 28-07-2014 14:24:53.

Annika

Overclocker
Tilføjet:
28-07-2014 19:24:42
Svar/Indlæg:
126/0
Gætter på at det er sendt i sidste uge, men at du af ukendte årsager ikke har modtaget det endnu...
Jeg har da ihvertfald fået min sim længe før overflytning sidste gang.
Mon ikke det er en fejl eller at brevet er blevet væk i posten?

Rampage

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2014 19:29:19
Svar/Indlæg:
333/39
Telmore kører på TDC`s netværk, så du skal nok få god dækning i det meste af Danmark. :)

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 22:30:39
Svar/Indlæg:
5474/39
Telmore er godt nok har været stamkunde ved dem i mange år.

telmore er ikke rigtigt billigt igen, efter TDCs netværk anvendes.

Telmore er blevet dyrere indenfor de sidste par år.
Bilpriskrigen er fortid, men stadig er rimelige priser de tager. Priserne har været billigere hos Telmore.

ja

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 28-07-2014 22:32:51.