Hmm.. ja ja da - så lige en bemærkning eller 10 mere 😀
Du kan sætte verdens største kraftigste højttalere og subwoofere, til den mindste pc man overhovedet kan finde!.
Dette er bare ikke dèt, der efterspørges nogen steder :no:
Din idè om hvor meget bas og lydstyrke en højttaler skal kunne yde, er jo ikke særlig ideel eller funktionel i forbindelse med normale menneskers normale behov for god lyd ved en pc i en normal lejlighed/hus omgivet af naboer.
Prøv nu at holde dig lidt til virkeligheden. Du har jo IKKE afprøvet alle de pc højttalere der er talt om på div. tråde herinde!. Så stop nu for din egen skyld. Folk bliver trætte af åbenlyse påstande 😀
Du husker nok, at jeg i en tidligere tråd forsvarede dig med, at du var flink nok, men bare var for "bastant" i dine udtalelser?. Når man argumenterer, er det vigtigt, at man altid holder en dør åben, for videre debat. At man blot dømmer det ene og det andet ude, fordi - sådan er det bare - er der ingen der gider høre på :no:
Brug ord/sætninger som: Måske, hvis nu, kunne det være sådan at, er der nogen der evt. ved osv osv. Så kan andre fortsætte debatten uden at du straks har sat prop i alle dine indlæg for yderligere debat....
P/S - hvis du vil ha` højttalere med dyyyyb bas, skal du se efter transmissionslinje - som jeg har :yes: Det er dèt system, der går dybest ned i bassen. Jeg har haft alle andre systemer, og selv bygget flere hundrede af dem, da jeg var en del yngre, en del tyndere, og håret ikke var sølvfarvet Basrefleks, lukkede, transmisionslinje, horn. Med slavebasser, solobasser, push/pull basser osv.
Dem der kunne spille højest var et par hornhøjttalere på over 550 liter/stk. Jeg kan desværre ikke huske navnet på dem, men de var amerikanske. Min lille SU lejlighed på 22 kvadratmeter blev fyldt ret godt op 🤣 De var kun på 50 watt men driftseffekten var så lav, at en lille lommetransistorradio kunne få alle vægge og køkkengrej til at danse med. Da jeg også sanddæmpede dem, kom de op på over 200 kilo stk. så jeg montered kraftige møbelhjul under dem.
De ville ha` været ret fede at ha´ i dag - lige bortset fra!!!. AT det jo ikke er realistisk, at sætte sådan et par kæmpe kommoder til sin pc 🤣
Og dette var så en historie fra den virkelige verden :yes: 😲 🤣
Forstod du det nu?
Mvh. - Kim
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af korsk d. 05-08-2014 18:05:15.