Nye højtalere til pc.

Diverse d.  28. juli. 2014, skrevet af martintosti
Vist: 22332 gange.

martintosti

Overclocker
Tilføjet:
28-07-2014 11:44:11
Svar/Indlæg:
263/40
Hej HWT 😕

Mine kære Logitech z2300 højtalere er gået sig en tur...
- Derfor skal jeg ud at finde noget tilsvarende eller bedre.
- Mit budget er på omkring de 2000 (+.-).

Der skal være en god solid bass til (gerne med indbygget forstærker)
Er åben for både 2,1 og 5,1 lydsystem.
Der må gerne være en controller til at styre lyd/bas osv.
Og så skal det bare kunne spille højt, uden at forvrænge, tung bass er et must!! ;)

Håber i kan hjælpe mig.

- Tosti 😲
McCleod

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2014 12:06:57
Svar/Indlæg:
2470/41

Du skal ikke have en PC-højttaler. Du skal have en brugt hifi-løsning. Spring subwooferen over og få nogle rigtige højttalere der kan spille i hele frekvensområdet.

martintosti

Overclocker
Tilføjet:
28-07-2014 12:08:14
Svar/Indlæg:
263/40

- Det kan du have ret i. Problemet er bare at jeg ikke har plads til det.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2014 12:15:42
Svar/Indlæg:
2470/41

Du opnår ikke det du ønsker med noget der er lavet til en PC.

Jeg vil stadig anbefale dig en brugt hifiløsning - det er bare et spørgsmål om at finde den rette. 🙂

Hvad har du plads til?

martintosti

Overclocker
Tilføjet:
28-07-2014 12:17:14
Svar/Indlæg:
263/40
- Kom med dine bud? 🙂
- Jeg flytter nok snart i lejlighed, så kan det være at jeg får plads til det.

Mr.

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2014 12:19:27
Svar/Indlæg:
2518/53
Hvad med noget rigtig god lyd?
Bud:
Microlab Solo 6c eller 7c, (Peter Larsen Danish acoustics engineer):
http://www.dustinhome.dk/produ... ok pris
http://www.cinemagic.dk/shop/m... rigtig nice pris, de er ikke små
http://www.microlab.com/?r=Ste...

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2014 12:44:59
Svar/Indlæg:
2470/41

B&W DM601 (der er masser af DM601 rundt om i landet til ca. samme pris):
http://www.dba.dk/hoejttaler-b...

NAD 3240 PE (den går ikke i knæ):
http://www.dba.dk/forstaerker-...

Begge dele kan levere en solid bund, en interessant mellemtone og en yderst detaljeret diskant på et niveau hvor PC-højttalere ikke kan følge med.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 12:54:41
Svar/Indlæg:
20170/383
DM601, mellemtone?

Der er jo nærmest ingen.
MEn du har ret i der er masser af bund og diskant. Til gengæld drukner mellemområdet jo fuldstændigt. Fesen højttaler. Så hellere Noget fra Dali i samme prisleje, eller noget lidt dyrere B&W.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2014 12:57:58
Svar/Indlæg:
2470/41

Dali-uld-i-mund?

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 13:39:44
Svar/Indlæg:
1334/15
Hehe - der er nok nogle, der har forskellig smag 😀

Højttalere uden mellemtone?. Det ER da ret interessant 😲 🤣

corpus

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2014 13:48:31
Svar/Indlæg:
42/6
Mens de andre slås lidt om hvad der er godt på hifi markedet. Kan du i mellemtiden lige tjekke corsair sp2500 ud. Ja, det er computerhøjtalere. Men du får fandme meget for pengene.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2014 15:28:18
Svar/Indlæg:
2470/41

Computerhøjttalere giver bare ikke bedre lyd. Så kan de komme fra Corsair, Logitech eller hvad ved jeg. God lydkvalitet kræver et hifi-setup, længere er den faktisk ikke.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 17:55:49
Svar/Indlæg:
20170/383

Arh mester.. Nu må du sgu nok lige tage dig lidt sammen. Vi kan godt blive enige om at sådan er det for det meste. Men producenterne bliver jo stadig bedre og bedre til at lave højttalere. Samt efterspørgslen efter gode computerhøjttalere stiger. Så selvom din verden ganske vist er enormt firkantet, med dig selv som alvidende orakel placeret i midten, så er det ikke helt sådan virkeligheden er skruet sammen.

Selvfølgelig er der mellemtone. Men den er ikke specielt markant, da bas og diskant på førnævnte højttalere er så fremtrædende.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2014 18:09:27
Svar/Indlæg:
2470/41

Det er altså et faktum at PC-lyd ikke kan være med.
Du kan kigge på samtlige PC-højttalere og græmme dig over kvaliteten i dem - for du ved jo også hvordan tingene skal lyde.

Der er skam masser af mellemtone i DM601. Men fordi du ikke er vant til at lytte til højttalere med rigtigt gode diskanter, så kan du ikke finde ud af det.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 18:12:52
Svar/Indlæg:
1334/15
#12 - bare en joke selvf. Hvis ikke der er ordentlig mellemtone, får man ikke meget ud af musikindholdet. Så er det bassen og diskanten, der styrer rytmerne, hvilket jo nærmest får højttalerne til at være diskoteks/rockhøjttalere.

Med et godt lydkort og et par gode aktive sidehøjttalere, kan et pc system sagtens spille op, og give god bas og fylde. Det bliver bare hurtigt lidt pebret i prisen - med gode aktive højttalere. De skal nødvendigvis ha` noget størrelse over gennemsnittet for alm. pc sidehøjttalere.

Man kan godt overgå dette system med et godt hi fi anlæg, men så er vi jo også ude i at skulle købe forstærker ved siden af. Hi fi anlæg har den fordel, at brugtudvalget jo nærmest er enormt, så man kan købe ret godt - ret billigt 🙂

Uanset valget - vil en gulvrystende fodmasserende basydelse kræve en sub, men de fleste vil nok være tilfredse med gode sidehøjttalere uden. Men sådan er vi så forskellige :yes:

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 28-07-2014 18:13:53.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2014 18:21:17
Svar/Indlæg:
2470/41

Rigtige højttalerløsninger er uden subwoofer. 🙂

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 18:26:09
Svar/Indlæg:
1334/15
#15 - så får du heller ikke din dumme nabos billeder til, at falde ned af væggen - med mindre, du sætter ret store effektive sidehøjttalere op 🤣

Desuden vil en god sub altid aflaste sidehøjttalernes nederste basområde, hvilket vil give mere kvalitet opad i disses toneområde. Men igen - det koster jo alt sammen, og man kan altid forbedre og udbygge indtil man ikke længere kan betale for huslejen 😲

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 18:59:17
Svar/Indlæg:
1334/15

Hvis du vil ha´ mega høj musik fra aktive højttalere, kan du jo se på denne hjemmeside.

http://www.thomann.de/dk/aktiv...

Thomann er et anerkendt firma med kvalitetsprodukter, og jeg har selv handlet med dem (fra tyskland).

Er lidt i tvivl om justeringsmulighederne, men mon ikke du over dit lydkort har en syntheseizer, du kan ændre div. toneområder på?.

Ellers må du ha` et nyt/bedre lydkort (eller program) 😀

Your choice :)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 28-07-2014 19:00:21.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 19:11:14
Svar/Indlæg:
20170/383

suk.. du snakker som du har forstand til. Men ja ja.. Du sørger da for et par billige grin.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2014 19:31:29
Svar/Indlæg:
2470/41

Jeg har svært ved at tage dig alvorligt når du plæderer for PC-højttalere.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 19:33:14
Svar/Indlæg:
1334/15
#18 😀

Argggh - kom nu Tom. Macklud har bare lidt bastante holdninger 😀 . Han er jo flink nok - i forhold til visse andre. Vi er jo nødt til, at have forskellige meninger, og fortolke tingene ud fra vores forskellige viden/erfaringer, da vi jo ellers ikke kunne ha` debat på forum.

Hvis vi alle var ens, vil vi jo lige så godt kunne snakke med os selv, snakke med os selv, snakke med os selv...... 😲 🤣

Så op med humøret 😀

#19 - det er jo egentligt 2 forskellige ting der bliver koblet sammen, hvis man sammensætter pc og hi fi.

En microbil kører sikkert også meget hurtigere hvis man sætter en formel 1 motor i. Men tingene hører ikke rigtig sammen - selv om det kunne være sjovt, at overhale med 300 km/timen på motorvejen 🤣

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 28-07-2014 19:36:10.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 19:38:43
Svar/Indlæg:
20170/383

Humøret fejler skam intet 🙂

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2014 19:39:44
Svar/Indlæg:
2470/41

Det er skam ikke noget problem at opnå jordskælvsdyb bas uden brug af subwoofer - det kræver bare et andet budget (og lidt mere plads).

Dali 40 leverer jordskælvsdyb bas, diskanten er så ikke noget at skrive hjem om. Cerwin Vega 1215 kan også være med i den kategori. Det er tilmed den eneste vellydende Cerwin Vega (den blev udviklet og bygget af Dali).

Snell AIII og JBL 250 TI leverer ikke jordskælvslignende oplevelser, de spiller bare dyyyybt. Det samme med KEF Bailey.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 19:54:58
Svar/Indlæg:
1334/15
#22 - ja det var jo det med størrelsen jeg var inde på 🤣

Men hvis man vil sidde ude i køkkenet og gøre brug af en fjernbetjening, kan man selvf. gøre det 😲

Og så er vi jo samtidig tilbage til, at det er 2 forskellige ting der bliver koblet sammen.

Det er ikke længere en pc med højttalere - men et par højttalere med tilkoblet pc :yes:

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2014 20:11:50
Svar/Indlæg:
2470/41

Det er jo ikke noget problem at kombinere en PC med hifi - det kræver blot at man ved hvor man vil hen og foretager de investeringer det kræver. Man kommer f.eks. langt med at skippe onboard-lyden og investere i en lille USB-"lyddims" til knap en hund (denne lille grimmert er baseret på en kreds fra C-Media og den gør det overbevisende godt):
http://tinyurl.com/prrpze2

De "hårde" har Asus Xonar Essence STX eller One. Jeg ved at der et sted i Kbh. sidder en gut med et Essence STX og et par Dali Skyline. Så det kan skam godt lade sig gøre at kombinere de to ting med et fornuftigt resultat.

I tidernes morgen havde jeg mit GUS MAX koblet til min NAD-forstærker og mine JBL studiemonitorer. Det lød bedre end de forskellige SoundBlastere jeg efterfølgende har været indehaver af (det skyldes med stor sandsynlighed brugen af Crystal-ADC/DAC på GUS MAX'et).

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2014 20:28:27
Svar/Indlæg:
1334/15
#24 - sjovt at du lige skulle nævne den: USB Soundcard with Virtual 7.1 Soundeffects LogiLink, da jeg lige sad og tænkte på at købe den til min lille bærbare.

Men det er nu ikke det samme som at koble pc og hi fi sammen bare fordi man bruger et eksternt usb lydkort. I dette tilfælle er den så ment som erstatning i en bærbar. Hvis man har en stationær med en plads på MB, vil man jo kunne købe langt bedre pci eller pci-e kort. Det dyre kommer først når man skal ha` fat i de to aktive højttalere der også skal tilsluttes usb lydkortet. Det er jo ikke så ofte, at jeg har set gode aktive højttalere brugte - men måske skal man finde dem i et salgssted for musikere, da det jo ofte er deres foretrukne...

Når vi taler om sammenkobling af pc og hi fi anlæg, tænker jeg straks passive højttalere og passende forstærkning.

Jeg skal forøvrigt i gang med, at samle en spille spil/musik pc, hvor jeg bl.a. har købt et dab usb stik, så jeg forhåbentlig kan få noget ren lyd 😀

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2014 06:00:48
Svar/Indlæg:
1107/258
kan da selv anbefale dette sæt (pc højtalere fra Bose)
"http://www.elgiganten.dk/produ...

har lille broderen til det sæt og det spiller fantastisk om det er musik film eller spil.. jeg er ihvertfald godt tilfreds med det,, og du kan høre det i elgiganten før køb så du kan høre lyden først - klart best jo ;) plus du kan presse dem nogle hundrede kroner ned når du køber det i elgiganten ;)fik 500 kr rabat på mit ;)

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
29-07-2014 08:34:35
Svar/Indlæg:
2470/41

Bose er lige så opreklameret som Beats. Det har intet med god lyd at gøre.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
29-07-2014 08:45:57
Svar/Indlæg:
2470/41

Du kan sagtens koble en kraftig forstærker til en "USB-lyddims". Det har jeg så ikke gjort med min LogiLink. Den blev faktisk indkøbt for at have en ensartet snitflade til det portable Skype-setup jeg har anvendt de sidste par uger.

Jeg har prøvet den af med mine beyerdynamic Custom One Pro (i lineær indstilling) og noget Cæcilie Norby i et FLAC-rip (rippet med RubyRipper). Det lød aldeles overbevisende (ikke på højde med anlægget i stuen, men absolut godkendt).

AudioQuest Dragonfly har i øvrigt fået gode ord med på vejen.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2014 21:31:57
Svar/Indlæg:
1334/15
#28 - hej igen :)

Ja man kan købe/tilkoble adskillige nyere forstærkere tilegnet dette formål!.

Hi-Fi klubben har i øjeblikket focus/tilbud på egnede pc/forstærkere med forskellige egenskaber (naturligvis :))

Vi må dog huske på, at din nævnte USB lyddims kun har den USB nævnte formåenheds kvalifikationer, således at, når vi nu begge (alle ved), at USB langt fra kan leve op til langt højere udnyttelse af nutidens langt højere standarter 😀

Jeg er helt sikker på, at vi meget snart får en helt ny hastigheds standard indenfor USB, så personligt nøjes jeg lidt endnu med mit USB3, indtil der sikkert snart kommer nyt på gaden 😀

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
01-08-2014 06:45:18
Svar/Indlæg:
2470/41

Dit indlæg giver ingen mening!

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2014 18:04:36
Svar/Indlæg:
1334/15
#30 - ja det må jeg vist gi´ dig ret i - beklager 😳

Jeg fik vist koblet andre fremadrettede tanker sammen med dit indlæg oven i varme og fodring af gæster. Det hører vist ind under varme/stresfaktoren 😢

Ikke desto mindre påtænker jeg, at købe disse højttalere med indbygget DAC: http://www.hifiklubben.dk/Prod...

Samt en tilhørende sub: http://www.hifiklubben.dk/Prod...

Det skal så sættes til min nysamlede (ventende på aktivering) pc, der forhåbentligt kan højne niveauet for musik og film 😀

Jeg har i forvejen et rigeligt kraftigt hi fi anlæg i stuen, så dette skal kun være til, at få renset ørene ud ved pcèn 🤣

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
01-08-2014 18:11:52
Svar/Indlæg:
2470/41

🤡

Jeg har et sæt trykkammerhøjttalere liggende som jeg har fået af en højttalerbygger (jeg reddede hans PC og fik et par højttalere i stedet). Når de er færdiglakerede skal de kobles til PC'en (den der ikke står i min profil) via føromtalte LogiLink UA0078 og en NAD 214. Man skal ikke gå ned på udstyr hvis man vil have lyd fra PC'en. 🙂

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2014 18:27:35
Svar/Indlæg:
1334/15
#32 - ja jeg har aldrig kunnet tåle højere varmegrader. Jeg har det problem, at jeg multitasker (i topetagen 😀 ), og når "prosessoren" kører med så mange tråde samtidig, slider det hårdt på andre dele 😢 ... Men det har jeg efterhånden fået styr på, selv om det kan smutte en sjælden gang 😀 Det interessante er dog, at jeg har lært at samle "trådene", og således lave en "solo-brainstorm", der ofte har løst såkaldte "uløselige" problemer 🙂

Meeen...

Når du taler om trykkammerhøjttalere, er det jo passive højttalere, og du får brug for en god forstærker (så du får en DAK) - hvis de skal kobles til din pc.

Trykkammerhøjttalere giver så mere kontant/tør bas end åbne bashøjttalere, men til gengæld kommer de ikke så langt ned i oktaverne.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 01-08-2014 18:29:50.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
01-08-2014 19:32:47
Svar/Indlæg:
2470/41

Du skal vist en tur i fryseren. 🤣

Trykkammerhøjttalere kan skam også være aktive. Det er ikke det akustiske princip der afgør hvorvidt de kan være passive eller aktive. Hvorvidt de spiller dybt eller ej afgøres alene af kabinetstørrelsen. Og de højttalere her spiller rigeligt dybt.

Desuden overså du et væsentligt punkt i mit indlæg, nemlig "NAD 214". Der masser af effekt bag og skulle det alligevel gå hen og blive for lidt med én forstærker, så kan jeg købe en mere og brokoble dem.

Desuden har jeg en DAC i form af LogiLink UA0078. Den er ikke på højde med AudioQuest Firefly, men det er heller ikke meningen at PC'en skal bruges som stereoanlæg (jeg har et meget bedre et stående i stuen).

http://www.dhgate.com/product/...

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2014 13:01:32
Svar/Indlæg:
1334/15

Ja en forstærker er naturligvis ligeglad med, om den er i et lukket eller åbent kabinet 🤣 Det er også kabinettet jeg egentligt ville hentyde til. Du får dybere bas ud af et givent størrelse åbent kabinet i forhold til et lukket (samme størrelse. til gengæld har man bedre styr (kontant) bas i et lukket kabinet. Er det en godt konstrueret højttaler betyder det så ikke meget, da det er nede i føle og ikke høre afdelingen 😀

Mine hi fi højttalere går helt ned til 18db så jeg behøver ikke mere på den side 🤣

En DAC eller på dansk (DAK hehe) laver jo den analoge lyd om til digital mere tabsfri lyd, så hvis vi vil ha` "engle" i øregangene, kommer vi nok ikke udenom DACèn - uanset den er separat, eller implementeret i en forstærker 😀

Fryseren er der desværre ikke plads i, da jeg lige har smidt en ½ gris derned (nej ikke en halv ekskone 🤣 ). Men ellers har jeg problemer med øjnene, da jeg udover at skulle ha´ nye briller, også sidder med en lille 11,6" bærbar, da min 24" skærm gik kaput. Så jeg må ud og finde en ny (bedre, større) skærm (og nye briller eller operation).

Så er det bare lige med hvilken skærm. Som med det meste HW er der ikke noget der er godt, uden at være skidt for noget andet - og det bliver jo konstant afløst af noget nyt - med samme problemer 😢

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2014 13:36:39
Svar/Indlæg:
2470/41

"Mine hi fi højttalere går helt ned til 18db så jeg behøver ikke mere på den side"

Jeg er bange for at det ikke kan klares med en ny skærm eller et par nye briller. 🤡

De har sådan nogle fine små kølebokse hos Onkel Harald - du kunne tage sådan en på hovedet. 😀

Oprindeligt havde jeg TL i tankerne, da jeg skulle finde højttalere til computerbrug. Disse trykkammerhøjttalere dumpede uventet ned i skødet af mig. 🙂
Siden har jeg stået en del på hovedet i hans computere, især den der driver hans måleplatform (noget dyrt software og en dyr boks med FW-tilslutning).

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2014 14:10:38
Svar/Indlæg:
1334/15
#36 ?

Tror du ikke, at mine hifi højttalere kan gå ned til 18db? 🤡

Det gør de uanset jeg hopper i isvand, eller forspiser mig i kolde limonadeis 😲

Forøvrigt skulle du bare vide, hvad man kan komme til at skrive, når man ser dårligt/ser dobbelt, og lider af migræne og varme samtidig - overført til en lille skærm. Så er det næsten ligegyldig hvor mange gange man læser igennem, før man uploader 😎

Mht. Onkel Harald tænker jeg nu mest på, at købe en køle/fryseboks med kompressor til bilen, så jeg kan medtage mine "limonadeis" på fisketurene, samt hjembringe kolde fisk, der ikke falder fra hinanden i varmen. Det tager kun ca. ½ time i solen/varmen - så er de stegte/dårlige 🤣

Når man hjælper en kammerat, skal man være ret sikker i sin sag, inden man opfordrer ham til evt. køb af div. HW. Det er jo lidt pinligt, hvis varerne ikke passer/fungerer. Så må man håbe, at returretten kan bruges :yes:

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2014 16:13:16
Svar/Indlæg:
2470/41

Hvad er det for noget hardware der ikke passer sammen?

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2014 16:34:20
Svar/Indlæg:
1334/15
#38 - ikke noget specifikt. Jeg nævner blot, at når man flytter ansvaret for det rigtige materiel til ens egen pc - over til en kammerats do.-, står man i en anden situation - hvis tingene ikke passer!

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2014 19:34:53
Svar/Indlæg:
2470/41

Ikke forstået.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2014 19:38:46
Svar/Indlæg:
1334/15

Ok helt i orden. Lad os derfor stoppe her. Jeg kunne godt uddefinere tingene, men vi vil ingen vegne komme, så vi ses i en anden tråd.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2014 22:42:53
Svar/Indlæg:
1431/233
0# Kunne dette ikke være en mulighed?
http://www.hifiklubben.dk/Prod...

Der er også mulighed for at koble yderligere en sub på.

Gamer_Kate

Nørd
Tilføjet:
05-08-2014 07:36:06
Svar/Indlæg:
304/3
Der var dælme nogle af kommentarerne jeg grinte ad 🤣

Men lyder spændende med, at hifi klubben også kigger på pc højtaler løsninger, hvis ens anløg skulle futte af :yes:
anlæg*

Har dog ikke fundet ud af om det er hjemmebiografen jeg spiller på eller det er gamer pc'en der er hjemmebiografen 🤣 😛

Uanset hvad du vælger, håber jeg du bliver glad for dine nye højtalere 🙂

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2014 07:47:15
Svar/Indlæg:
2470/41

Argon er opreklameret.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2014 09:21:06
Svar/Indlæg:
1431/233
44#
Man kan da heller ikke forslå noget uden du har en anden mening til tingene.
Nu er det jo ikke alle der har lyst (og plads) til at stable hifi forstærkere op og lede på DBA efter et par gennemkneppet brugte højtalere.

Manden kunne jo tage ned i hifi klubben og lytte og danne sig sin egen mening om det.
Det er jo ikke noget der hverken skal stå hos dig eller mig alligevel.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DJ Alban d. 05-08-2014 09:21:26.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2014 15:59:40
Svar/Indlæg:
2470/41

Derfor er Argon stadig opreklameret. Det er bedre end både Logitech og Creative, men ikke meget.

"Og så skal det bare kunne spille højt, uden at forvrænge, tung bass er et must!! ;) "

Det lader sig ikke gøre med hverken Argon eller alt det andet småskrammel der er blevet budt på i denne tråd!

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2014 17:54:22
Svar/Indlæg:
1334/15
Hmm.. ja ja da - så lige en bemærkning eller 10 mere 😀

Du kan sætte verdens største kraftigste højttalere og subwoofere, til den mindste pc man overhovedet kan finde!.

Dette er bare ikke dèt, der efterspørges nogen steder :no:

Din idè om hvor meget bas og lydstyrke en højttaler skal kunne yde, er jo ikke særlig ideel eller funktionel i forbindelse med normale menneskers normale behov for god lyd ved en pc i en normal lejlighed/hus omgivet af naboer.

Prøv nu at holde dig lidt til virkeligheden. Du har jo IKKE afprøvet alle de pc højttalere der er talt om på div. tråde herinde!. Så stop nu for din egen skyld. Folk bliver trætte af åbenlyse påstande 😀

Du husker nok, at jeg i en tidligere tråd forsvarede dig med, at du var flink nok, men bare var for "bastant" i dine udtalelser?. Når man argumenterer, er det vigtigt, at man altid holder en dør åben, for videre debat. At man blot dømmer det ene og det andet ude, fordi - sådan er det bare - er der ingen der gider høre på :no:

Brug ord/sætninger som: Måske, hvis nu, kunne det være sådan at, er der nogen der evt. ved osv osv. Så kan andre fortsætte debatten uden at du straks har sat prop i alle dine indlæg for yderligere debat....

P/S - hvis du vil ha` højttalere med dyyyyb bas, skal du se efter transmissionslinje - som jeg har :yes: Det er dèt system, der går dybest ned i bassen. Jeg har haft alle andre systemer, og selv bygget flere hundrede af dem, da jeg var en del yngre, en del tyndere, og håret ikke var sølvfarvet Basrefleks, lukkede, transmisionslinje, horn. Med slavebasser, solobasser, push/pull basser osv.

Dem der kunne spille højest var et par hornhøjttalere på over 550 liter/stk. Jeg kan desværre ikke huske navnet på dem, men de var amerikanske. Min lille SU lejlighed på 22 kvadratmeter blev fyldt ret godt op 🤣 De var kun på 50 watt men driftseffekten var så lav, at en lille lommetransistorradio kunne få alle vægge og køkkengrej til at danse med. Da jeg også sanddæmpede dem, kom de op på over 200 kilo stk. så jeg montered kraftige møbelhjul under dem.

De ville ha` været ret fede at ha´ i dag - lige bortset fra!!!. AT det jo ikke er realistisk, at sætte sådan et par kæmpe kommoder til sin pc 🤣

Og dette var så en historie fra den virkelige verden :yes: 😲 🤣

Forstod du det nu?
Mvh. - Kim

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af korsk d. 05-08-2014 18:05:15.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2014 21:32:50
Svar/Indlæg:
1431/233
46# nu leder manden jo efter PC HØJTALERE og ikke en kæmpe hifi løsning. og til det ville de jo være fine.

Men lad nu manden selv vurdere og så hold dine snæver synet holdninger for dig selv. 😉

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2014 23:58:44
Svar/Indlæg:
20170/383

Du kan lige så godt droppe det.
Du er opppe imod HWT's selvbestaltede og alvidende Hi-Fi guru og orakel. Hans ord er lov. Færdig bum basta slut osv..

Så pak du bare dine egne holdninger og erfaringer væk. De betyder intet i hans, og dermed HWT's og alle andres univers.

😎

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
06-08-2014 07:55:06
Svar/Indlæg:
2470/41
Hallo!

Og så skal det bare kunne spille højt, uden at forvrænge, tung bass er et must!! ;)

Det kan altså ikke lade sig gøre med at de bud I kommer med her i tråden!

Der skal store kabinetter til med højkvalitetsindmad!

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
06-08-2014 07:56:50
Svar/Indlæg:
2470/41

Jeg læser bare hvad der spørges efter og ikke hvad der skal erstattes.

I andre læser hvad der skal erstattes og finder noget der er lige så dårligt. Jeg håber at du kan se forskellen.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
06-08-2014 08:04:58
Svar/Indlæg:
2470/41

Så det er ikke realistisk at sætte store højttalere til en PC?

Hvorfor er det ikke realistisk?
Er det bare dig der ser en kæmpe begrænsning i en PC's formåen når det kommer til lyd?

Det her er det der ønskes:

Så ved både du og jeg at det ikke lader sig gøre med en eller anden lille satellitløsning med en subwoofer til. Kravene er ikke ændret fra martintostis, så det er stadig Og så skal det bare kunne spille højt, uden at forvrænge, tung bass er et must!! ;) der gælder.

Hvis du spurgte efter en løsning og fik et svar der ikke levede op til dine krav, hvordan ville du så have det?

Jeg har i øvrigt nogle lign. krav til lyden ved min PC og det krav kan ikke opfyldiges af nogle billige højttalerenheder i et billigt kabinet og med en billig forstærker solgt samlet til en alt for lav pris.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2014 09:23:08
Svar/Indlæg:
1431/233
52# Jo det er da sikkert et fint sæt du har henvist til.
Men det er jo ikke lige just pc højtalerer.

Det er jo mere hifi anlæg. og uanset hvad du syntes er fint,
er det pc højtalere manden søger.
Som han skriver vil han gerne ha dem med indbygget forstærker, og det er jo ikke ligefrem den løsning du henviser til.'