hvis man modtager et stykke hardware som er brugt/beskadiget, og man gør firmaet opmærksom på dette, hvem skal så betale fragten til returnering af produktet ifølge rma lovgivningen?
I henhold til købelovens §78 stk 4, så skal sælgeren; "Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79."
Altså køber du i en fysisk butik, så er det dit ansvar at få det tilbage til butikken, men er der tale om "fjernsalg" - altså fx en webshop, jamen så er det deres ansvar. Men som oftest er det nemmest hvis du bare selv sender tilbage, og så kræver beløbet tilbage.
Men du har ret til, at få dækket transporten af varen. Om de så selv vil komme og hente den, eller de bruger et kurerfirma.
beklager bump af tråden, men jeg går ud fra at loven med at sælgeren skal betale fragt også gælder hvis man har købt et stykke hardware og det stopper med at virke imens man stadigvæk er dækket af reklamationsretten?