Jep, kender godt til de forskellige backup typer.. Har arbejdet en del med det igennem mit arbejde 😉
Som jeg skrev i #4 ville den ene mulighed være at få en backup løsning som benytter versionering (eller incremental backup hvis det skal være helt politisk, en incremental backup i sig selv overskriver dog stadig de filer der er lavet ændringer på, så uden versionering vil det ikke være en mulighed), men de eneste løsninger jeg kender og har erfaring med på det punkt er IBM tivoli og Commvault..
begge de 2 er dog ret overkill til at tage fil backup (plus de ligger nok lidt i overkanten af budgettet 😛)
Derudover kræver de at jeg har en maskine til at stå og sørge for backuppen (ikke at det som sådan er et problem, kan jo altid bygge en lille ITX maskine til det), men det vil stadig være at foretrække hvis det er noget NAS'en kan lave direkte.
Jeg ved der findes en masse Pakker til både Qnap og Synology som ikke ligger i de to firmaers repositories, så det kunne jo være nogen herinde som havde rodet med nogen af dem eller havde en fungerende løsning.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af martinta d. 30-07-2014 14:39:57.