Samsung galaxy note 1, & micro usb to ethernet adapter?

Diverse d.  30. juli. 2014, skrevet af IT-man
Vist: 4686 gange.

IT-man

Erfaren rotte
Tilføjet:
30-07-2014 22:45:04
Svar/Indlæg:
95/41
hej jeg er på udkig efter noget rej jeg skal bruge til opsætning af kunders internet.
jeg har fundet frem til at det bedste og nemmeste setup er:

1 stk. samsung galaxy note 1
1 stk. micro usb to ethernet adapter (LAN RJ-45)

jeg ville høre om det nu også er muligt at få lan adgang til en samsung galaxy note 1, gennem denne adapter?

nogen der har nogle ideer til hvor eg skal købe sådan en adapter?
jeg har set dem på mange "kina sider" men holder det i længden? jeg vil gerne give lidt ekstra for at have en garanti for at det virker når det kommer frem!!!

-eg mener nu at det som samsung køre med er et micro HDMI? men når man skal finde over nettet, så hedder det åbenbart "mini usb", nogen der ved hvorfor?

håber nogen kan hjælpe mig med dette lille projekt. Tak!
syncmarster

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2014 22:59:09
Svar/Indlæg:
318/82
Hvorfor ikke bruge wifi? Prøv lige at google min-usb og micro-hdmi. Det er to forskellige kabler.

IT-man

Erfaren rotte
Tilføjet:
31-07-2014 10:32:34
Svar/Indlæg:
95/41
#1 jo eg er godt klar over at det ikke er det samme type kabel. jeg skriver bare at når man googler micro HDMI så kommer der en type frem som giver mening! men når man så skal købe det gennem en kina side så kalder de det samme kabel for mini USB? jeg er ikke i tvivl om hvilket jeg skal have men det er bare lidt mærkeligt at de gør det forkert?

når man bruger WIFI så kan man ikke justere ret meget før den ryger af igen. det er nemmere at have LAN forbindelse til den slags, da man skal være connected hele tiden!

WlN

Overclocker
Tilføjet:
31-07-2014 13:37:53
Svar/Indlæg:
29/0
Denne må da nok kunne bruges.

http://www.amazon.com/Smays-Et...

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2014 12:00:48
Svar/Indlæg:
4120/115
Tror desværre du vil løbe ind i problemer, med at få det til at virke... Android er jo ikke tænkt, som et "host" system, men mere en klient. Det er jo i bund og grund en mobil telefon, som udgangspunktet har været, at den selv skulle være en enhed der kunne kobles til en pc.

Om Android er blevet så avanceret, at den kan bruge USB interfacet omvendt, det ved jeg ikke. Men næste problem er nok, om driverne vil være en del af android, eller om de skal tilføjes systemet på en eller anden måde (hvis de overhovedet findes?)

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
01-08-2014 14:32:12
Svar/Indlæg:
4033/364
det er nok ikke helt umuligt, men der er nok en del udfordringer:

1) Det kræver nok en rooted enhed (så du fx kan bruge VNC)

2) Netværket:

men så kræver det omvendt også at du har åbnet for port 5800 / 5900 til din enhed - da den højst sandsynligt ikke kan være både på ethernet/wifi og mobilt netværk samtidigt.

Alternativt skal du have en VPN forbindelse til firmaets netværk

og så er der selvfølgelig hele sikkerheden om firmaets netværk overhovedet tillader en enheden (medmindre den kommer i ADet etc).

3) Strøm
med et OTG microUSB adapter så trækker den strømmen fra porten, ergo den lader ikke imens.. så skal du have en USB hub også tilknyttet så den også har strøm på enheden.. (dunno om av-cables kabel med strøm lader enheden, eller leverer strøm til USB enheden (fx ekstern HDD).

ang. portnavnene - så understøtter Note MicroUSB (det fysiske format)
- den understøtter også MHL , der gør det muligt via et adapter at sætte det til fjernsynet (typisk via micro HDMI > HDMI kabel eller et HDMI > HDMI kabel)

samt OTG (On-the-Go) dvs. at man f.eks. kan sætte en mus til via et adapter..(han microUSB i den ene ende og hun almindelig USB i den anden)

http://www.av-cables.dk/usb-ot...

Det som #3 linker til er egentlig indbygget OTG kablet.

Så intet med mini-USB (Det er et andet format)

4) driveren til netværk (hvis det krævet) - det er ikke sikkert at Samsung har lagt den ind, ej heller administrationsdelen til netværk.. .

IT-man

Erfaren rotte
Tilføjet:
04-08-2014 09:05:44
Svar/Indlæg:
95/41
okay. det lyder spændende men eg vil da prøve at se om det er noget jg kan få tin at virke på en eller anden måde!

takker for hjælpen indtilvidere, folkens! :D