du må kigge det forkerte sted , ellers er det online billeder fra fx. Google Drev, Picasse eller lign.. mener når du ser et billede kan du trykke menutasten for at se egenskaber (og derved se dets placering).
Jeg kan trøste dig med, at du ikke er den eneste, der bruger tid på, at finde ud af smartphones div. muligheder. Jeg er selv kommet sent igang med min, så når min søn bliver færdig med sin ferie i udlandet, bliver han "tvangsindlagt" til en grundig "smartphone-istisk" indlæring til hans gamle far 🤣
Jeg kunne helt sikkert selv finde ud af det, men brugt tid til det ene, er jo brugt tid fra det andet, og jeg har masser af projekter i ilden 😀
Man kan også lave en Dropbox konto og installere dropbox app'en på sin telefon. Så overføres alle billeder og videoer automatisk til Dropbox og dermed også til PC'en. Dropbox kan sættes op til at overføre billeder når man er på wifi, så det koster ikke datatrafik.
Google+ gør det også og den ligger jo endda på telefonen allerede. Men der skal man så vist nok selv downloade billederne til sin PC bagefter.
Ingen roden med kabler eller noget. Det er sgu da nemt så. :)
Endelig, så når jeg sætter usb kabel i min Samsung telefon, så får jeg valget mellem Medieenhed MTP og Kamera PTP. Afhængigt af hvad der vælges, så er der altså nogen ting jeg ikke har adgang til fra PC'en. Men ellers så er det som flere har nævnt, bare at finde mappen DCIM på enten telefon eller SD kort. Billeder kan ligge begge steder og du vælger i kamera softwaren hvor de skal gemmes.