AMD har stadig ikke en eneste processor som er kraftigere end den 4 år+ gamle i7-980X 😲
AMD har stadig ikke en eneste processor som er kraftigere end den 4 år+ gamle i7-980X 😲
Har Intel det?
Reelt har udviklingen omkring CPU til desktop-maskiner stået stille i mange, mange år.
På den anden side, så er de bedste CPU'er til ekstrem-OC 8-kernede AMD'er.
Jo en fx-9370 og fx-9590
Jo en fx-9370 og fx-9590
Faktisk så lidt at man kan sige at udviklingen har stået stille lige siden.
Intel laver kun nye produkter for at kunne malke markedet (og især fanbois). Der er intet nyt under solen.
Er nu ellers ret glad for mine 8 kerner 🙂 og oc potentiale er der rigeligt af.
Jeg kan presse min fra de 3.5 ghz op til 4.9 ghz og her er den 3dmark 2013 stabil.
Jeg skal dog ned i 4.66 ghz for at den er prime95 stabil. Og det skyldes varme udviklingen for når den nærmer sig de 60 grader så bliver den ustabil og så er min corsair h100i ikke god nok til at kunne holde tempt nede.
AMD's 8-kernede CPU'er er ÆGTE 8-kernede CPU'er.
Intels 80386 er også ÆGTE 1-kernede CPU'er.
Det er dig (og andre) der misforstår kernebegrebet. Der er ikke inkluderet FPU i en kerne. Det har der aldrig været.
Desuden er Intels HT noget juks. En kerne kan ikke afvikle to tråde på samme tid. Det kræver to kerner for at kunne afvikle to tråde på samme tid (uden at det går ud over den øvrige ydelse). Intels HT trækker to tråde gennem den samme L1-cache og det er noget snavs, især når den er så begrænset som den er.