Lenovo Ideapad U410 Touch touchpad problem

Bærbar d.  05. august. 2014, skrevet af amsel
Vist: 1149 gange.

amsel

Erfaren rotte
Tilføjet:
05-08-2014 11:26:22
Svar/Indlæg:
2/2
Hej

Jeg modtog min Lenovo Ideapad U410 Touch for nogen tid siden, men stødte hurtigt ind i et problem med dets touchpad. Når jeg benytter tastaturet virker touchpad'et ikke de første sekunder eller lignende efterfølgende - det er som om, den lige skal vækkes. Det er specielt irriterende i Word, hvis jeg vil skifte til eks. hævet skrift ved et hurtigt "slag" på touchpad, hvilket simpelthen ikke er muligt.

I starten oplevede jeg også problemer med at bruge musen og tastaturet samtidigt. Cursoren ville først genoptage sin bevægelse efter den blev "vækket" af min fortsatte bevægelse.

Jeg kører pt. Synaptics Touchpad Driver 16.3.4.0. Når jeg prøver at installere den nyeste driver (17.0.19) får jeg (af en eller anden årsag) fejlmeddelelsen: "Installationen mislykkedes".

Jeg håber, nogen har en god idé til en løsning på problemet. 🙂
På forhånd tak!

-amsel
Mr.

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2014 11:55:36
Svar/Indlæg:
2518/53
Samme med og uden lader til?

Har det noget at sige hvis du laver om på strømstyring?, prøv både at lave strømstyrings plan og ydeevne om + med og uden lader til.

Du skal klart have testet med nyeste driver.
Hvad sker der når du fjerner touchpad driver?
Kan du pakke nyeste driver ud og selv vælge at update driver?

Test med nyeste bios og nyeste touchpad driver.

Læs faq hos lenovo om den og se om andre har samme problem.

amsel

Erfaren rotte
Tilføjet:
05-08-2014 14:19:41
Svar/Indlæg:
2/2
Tak for dit svar!
Desværre har jeg ikke haft held med dine forslag.
Strømstyringsplanerne (med/uden oplader) lader ikke umiddelabrt til at have nogen indflydelse på problemet.

Jeg forsøgte mig diverse indstillinger i forbindelse med installationen af Synaptics nyeste Touchpad Driver 17.0.19, så som at sætte kompatibilitetstilstand for .exe-filen til andre Windows-versioner - uden held. Det skal siges, at denne driver ikke er opgjort på Lenovos egen support-side.

Jeg skulle have den nyeste bios (i følge Lenovos support side).

Jeg glemte at nævne, at mine problemer med at benytte musen og tastaturet SAMTIDIGT (altså ikke "hovedproblemet") blev forbedret ved at ændre på indstillingerne for "PalmCheck" (sat til "Minimum") og "Berøringsfølsomhed" (sat til "Let berøring") i Synaptics driveren.