pak den ind i mad-film og påstå hårdnakket,"sådan var den da jeg købte den" og lad dem bevise at det er usandt.
Hvilket produkt var det? Nogle produkter har software hvor de ikke kan og maa videresaelge produktet efter boksen har vaeret aaben. Det gaelder fx. mobiltelefoner og GPS'er, saa vidt jeg ved.
Tager jeg i bilka og - kigger på f.eks en Ipad, trækker en bon, betaler, og dribler over til vareudlevering og de langer en kasse over disken, hvorpå der ikke er film på (mener også der et et klistermærke udenpå den film) så vil ekspedienten af mig få besked på at finde en ny.
Ellers skal der være skiltet med demo eller lign. og så vil jeg forvente en reduktion i prisen i forhold til en spritny.
Bilka vil i mine øjne få et tab på at den retur, og hvis ikke alle de andre kunde skal betale for det, ja, så skal ham/hende der hiver emballagen af en vare uden nødvendigvis at ville købe det.
#4 Der står jo på bonen at vare skal returneres i intakt og uåbnet emballage. Og når vi snakker Tablet, TV (med smart TV), Mobiler mm. er det et underskud for Bilka at tage den retur når pakken har været åbnet, da de derfor ikke kan sælges til fuld pris igen, men skal sættes ned og sælges som demosalg.
Reglerne er her for 14dages tid siden blevet strammet noget mere end de var førhen, bla med at vi ikke bare tager alt retur.
Tingene der står i butikkerne som er åbnet / flået op, er oftest kunderne der synes de absolut skal flå kassen op for at se hvad der er inden i, og så tager en anden hvis de vil købe varen. Hvis man spørge personalet, vil vi som oftest mere end gerne vise varen, hvor VI pakker tingene ud og pænt ned i kassen igen. Dette kan selvfølgelig ikke lade sig gøre med Tablets og lign, da vi så får samme problem som længere oppe, men vi har som regel har en udstillingsmodel i butikken vi kan vise frem.
Intakt emballage er i vores øjne det samme som uåbnet emballage, hvis vi bryder varen i butikken har vi nogle plomberings mærker vi kan sætte på varen igen, som gør at varen kan byttes, ligesom man kan få sat på CD'er og DVD'er ved kassen.
Du skriver i #0:
omkring produktets emballage var der en plastfilm. På denne film sad der et klistermærke hvorpå det stod at ved returnering skal emballage være intakt Dette vil jeg kalde at gøre opmærksom på, at varen skal leveres tilbage med folie på, hvis den skal returneres. Dette sidder ligeledes også på kasserne på Smart TV.
Men som tidligere sagt, så er det op til varehuschefen eller den hus ansvarlig den dag at bedømme om den skal tages retur. En god ide kan også være at tage fat i afdelingschefen i Elektronikken, da han også kan tage stilling til om han/hun vil tage den retur igen.
Bare af nysgerrighed, hvilken model skulle de da have været? 🙂
Bare af nysgerrighed, hvilken model skulle de da have været? 🙂
Google Nexus