Hvad har du af dele nu?
Hvad skal system bruges til?
Hvor mange penge til hw?
Du får ikke det vilde boost af det skift. Ikke i spil ihvertfald.
Jeg opgraderede min kammerats Q9650 @ 4.2 til en FX8150 @ 4.8 og tro det eller ej, i nogle spil var ydelsen lavere. Især i hans MMO's som ofte er ret CPU intensive og nærmest aldrig kan udnytte ret mange kerner. Det er netop problemet med FX CPUerne, spillene understøtter ikke mange kerner ret godt og det går ud over FPS.
Men det gjorde altså at han solgte det igen og købte en i5-4670K som kørte langt bedre.
Jeg ville gå efter noget i5-4690K hvis jeg var dig.
Du får ikke det vilde boost af det skift. Ikke i spil ihvertfald.
Jeg opgraderede min kammerats Q9650 @ 4.2 til en FX8150 @ 4.8 og tro det eller ej, i nogle spil var ydelsen lavere. Især i hans MMO's som ofte er ret CPU intensive og nærmest aldrig kan udnytte ret mange kerner. Det er netop problemet med FX CPUerne, spillene understøtter ikke mange kerner ret godt og det går ud over FPS.
Men det gjorde altså at han solgte det igen og købte en i5-4670K som kørte langt bedre.
Jeg ville gå efter noget i5-4690K hvis jeg var dig.
nu er der en del forskel på en FX-8150 og en FX-8320 så vidt jeg ved?
#11 Jeg skal ikke bestemme hvad ud skal vælge, men det er altså ikke meget man sparer ved at vælge AMD i dag, når man tænker på at ydelsen også er derefter og at den bruger flere watt i det lange løb, især hvis du OCer - Som jeg mener er et must med disse CPUer, hvis de kan skal kunne følge nogenlunde med.
Rift er meget CPU krævende, det er alle MMOs. Men kan ikke umiddelbart finde nogle CPU tests.
Planetside: http://www.hardwarepal.com/pla...
Selv i3 slår FX8350 her. Med en minimum fps på 32 er det absolut ikke spilbart i mine øjne. Selv med OC til 4.5 GHz ligger den stadig helt nede på 36, hvor i5-4670K ved samme hastighed ligger på 54 fps minimum.
Sådan ser billedet desværre ud i rigtigt mange spil.