et par spørgsmål ang. Synology DS414

Synology d.  12. august. 2014, skrevet af Gromm
Vist: 3072 gange.

Gromm
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2014 20:50:34
Svar/Indlæg:
129/36
Hej folkens

jeg har en Synology DS414 som jeg er ganske glad for :)
men har et par ting som jeg ikke kan få til at virke

1:
Det drejer sig om at min Synology har 2 netværks porte, og tænkte at den så osse kunne fungere som router.. har bikset en del med det, desvære uden held...

min ISP er Stofa (Fiber) som jeg sætter i den ene port og den anden i min switch til alle mine andre enheder (Sonos, kamera, osv.)

jeg har selvfølgelig startet DHCP server på den og det virker osse ganske fino.. selve LAN køre fint.. men det er som om det ikke kan "se" internettet .. Har ledt efter steder hvor man evt. kunne vælge den ene port til WAN port som på en router.. desvære uden held

nogen der ved om jeg kunne gøre noget forkert.. eller kan det ikke lade sig gøre måske??

2:
jeg har opsat den som VPN server (PPTP) og der virker egentlig osse fint nok.. jeg kan kommer i kontakt med mine enheder ved at skrive ip adressen i browsern på en VPN client.. så som sådan virker det ... MEN
det virker ikke som LAN .. dvs. går jeg på en computer som er tilsluttet min VPN server .. så finder den igen ting ej heller selve arkiver som synology´en deler ..

ved ikke om jeg fik det skrevet forståligt ellers bare spørg :)



Det var mine 2 Synology problemer. hvis nogen har gode idéer vil jeg meget gerne høre dem :)

Mvh
Lars
unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
12-08-2014 21:23:46
Svar/Indlæg:
5258/240
Til 1

Jeg har selv kigget lidt efter det og umiddelbart er det ikke muligt i forhold til hvad jeg har fundet

Til Nr 2

Når du har oprettet en VPN tunnel til din nas fungere det som om at du sidder der hjemme på dit län. Du skal altså bare bruge dine normale iper.


Gromm
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2014 07:39:16
Svar/Indlæg:
129/36

Til 1

Jeg har selv kigget lidt efter det og umiddelbart er det ikke muligt i forhold til hvad jeg har fundet

Til Nr 2

Når du har oprettet en VPN tunnel til din nas fungere det som om at du sidder der hjemme på dit län. Du skal altså bare bruge dine normale iper.

unnamet skrev d. 12-08-2014 21:23:46


det virker egentlig osse fint nok.. men jeg kan kun finde en enhed ved at taste dens ip adresse. der står ingenting under "netværk" i windows eller "enheder" i MacOS