Bruger efterhånden tablets og andet trådløst udstyr rigtig meget i hjemmet og haven, men wifi fra én router er ikke rigtig nok til at dække det hele. Jeg har yousee og har har deres Netgear cg3000 som jeg har bugt indtil for nyligt, men lige fået cg3700 da jeg havde problemet med at få den lovede båndbredde med cg3000. Det har cg3700 nu afhjulpet. Problemet p.t er placeringen af routeren den er placeret i kælderen pga det er der jeg har stikket ind og fordi det er der jeg har Pcére med trådet netværk, så det giver mening. Men ud fra et wifi synspunkt er det ikke optimalt, da vi har 3½ etage. Jeg skal ikke langt væk fra routeren før det ikke længere er muligt at streame video i ordenlig kvalitet. Hvad har jeg af muligheder? kan man ikke få en boks lige ved stikket ind hvor man så fordeler ud til eks. én switch til mine trådede enheder) og ud til eks. 2-3 wifi sender som kan dække alle vores trådløse enheder? Jeg gider ikke gå på kompromi med hastighed og forbindelse... det skal bare virke med om jeg er i på potten, i haven eller på loftet.
Jeg har har købt en extender,,,netgera 3000 den fungere fint til surf osv.. ude i hænge-køjen i haven.. Men det var som om den "smadrede" det øvrige wifi.
Du kan jo også overveje homeplug, og bruge dit hus ledningsnet som netværk og sætte en wifi ekstender i stik kontakten hvor det er nødvendigt. Jeg har selv lige modtaget en devolo dlan 500 wireless+, mangler bare lige at få koblet til. Men jeg har en kollega da har det installeret og siger det er den bedste investering han har lavet i netværk
Det der er med WiFi extender er at de jo ikke kan sende et bedr signal ud end de selv kan modtage fra den originale kilde.
Derfor er det en balancen mellem signal afstand og signal styrke. Hvis du sætter den extenderen tæt på routeren så får du høj styrke men kort rækkevidde.. OG omvendt, hvis du sætter den langt væk så får du en høj rækkevidde, men lav styrke..