Lenovo Yoga2 13" til skole? Alternativer?

Diverse d.  14. august. 2014, skrevet af Lexio
Vist: 2873 gange.

Lexio

Enthusiast
Tilføjet:
14-08-2014 12:31:31
Svar/Indlæg:
2/1
Hej jeg har kigget meget rundt og har set og læst en del reviews

Det skal være en 13,3" skærm for at give mig nok plads på skærmen, også så jeg ikke får firkantede øjne. Full HD er vel rimeligt at kræve "in this day and age".

Ville jo gerne holde det på et lavt budget, men skal også være noget man kan blive glad for på længere sigt.
Budgettet er altså 5-7.000 kr. så en Yoga vil være i den dyre ende. (Men fås vidst fra 6-7.500 kr.)

OS skal være fuld Windows så jeg kan installere legacy programmer og skal bruge Officepakken.
Hardwaren er jo ikke så vigtig i en ultrabook når der ikke skal spilles eller vild redigering. Ville gerne have have SSD 128GB pga. stille, ingen varme og ingen støj.

Skal ikke bruge alverdens lagerplads på den også vil jeg gerne have at den skal kunne holde strøm til en "hel dag" dvs. 6 timers drift er vel minimum kravet så der ikke er behov for at have oplader med til dagligt. (Det meste bliver jo nok notater, små skiftelige opgave og hjemmeside surfing eller onlineprogrammer)

Har haft kig på en del, men Yoga'en er nok den jeg hælder mest til, tror den opfylder alt på nær SSD.

Dem jeg har haft i overvejelserne er:
Surface 3 Pro (er her ikke endnu og er dyr, ikke god at skrive på)
Lenovo Flex 14 (ritig pris, men lidt stor måske også misser man "tablet funktion", men 1366x768)
Lenovo U330p (prisen er god, god batteritid, god vægt, men igen 1366x768)
Samsung Atic Book 9 (koster 9000 for den med god skærm og kun 128 GB SSD, ellers rigtig godt bud)
HP Spectre 13 (Med rigtig tablet funktion, men koster godt over 10000 kr.)
Lenovo Thinkpad Yoga (fed maskine hvis man havde pengene)
Dell XPS 12/13" (Begge to er godt over mit budget)
Lenovo Yoga2 Pro (Vild opløsning jeg ikke kan bruge, og mange penge for at få en 256GB SSD)

Så for at opsummere for jer, spørger jeg om Yoga2 13" er et godt valg? Og om i kender andre gode muligheder som jeg ikke har haft kigget på som måske kunne opfylde mine behov og budget? Og hvad med Yoga2 13" med en i3 ville jeg blive glad for den med mine ellers simple behov?

Lusingando

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2014 13:45:02
Svar/Indlæg:
171/14
Dells XPS 13 kan IKKE anbefales, den har en voldsomt irriterende hylelyd som Dell ikke har kunne gøre noget ved.

Alt med navnet Thinkpad kan varmt anbefales. Sidder selv på en X230, og selvom opløsningen er lav er den super duper til skolebrug. Købte den brugt på DBA til en god pris! :)

Har gramset på Thinkpad Yoga og den er super lækker. Ligeledes er T440S, dog fandt jeg min egen X230 til så god en pris at jeg ikke kunne sige nej.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2014 17:00:02
Svar/Indlæg:
4536/104
#0 jeg har Yoga 13 (1´eren), og ved ikke helt om jeg vil anbefale dem. Overordnet er de super gode, men har haft en del problemer med wifi´en(specielt efter opdate til win8.1 , Så med mindre du er klar på at finde en extern wifi transmitter/usb stick, eller at åbne den og replace den indbyggede til noget af bedrer kvall, så bør du nok finde et alternativ.

når så det er sagt, så er det også den eneste størrer ulempe jeg er rendt ind i med Yoga´erne.

slupper

Overclocker
Tilføjet:
14-08-2014 19:36:42
Svar/Indlæg:
124/3
#2 det problem er fixet. Der er ingen problemer med de Yoga 2 vi har haft i butikken. Men de kommer også preinstalleret med win 8.1, så tror det muligvis er et anden wifi kort der sidder idem.

Lexio

Enthusiast
Tilføjet:
14-08-2014 23:15:29
Svar/Indlæg:
2/1
#2 Okay, havde ellers også kigget på en ac modtager hvis det var, tror de fås til 250 kr ca. så det tænkte jeg var en mulighed hvis der skulle blive problemer. Ellers lyder det godt. 2'eren har fået lidt ekstra batteri-tid ikke også?

#3 Lyder godt. Det kan godt være det er sådan en Yoga det skal være.

Tænker dog ikke jeg kommer til at bruge den tablet funktion, men man kan vel også sige det er lidt en gimmick. Men nogle siger jo den er god i sofaen.

Det kan ikke rigtigt svare sig med i3 kan det? Det er ingen turbo boost, men har hørt at haswell har problemer med throttling fordi der faktisk ikke kan trække nok watt? eller varme? Har ihvertfald hørt nogen nævne at den faktisk ikke rigtig vil turbo boost.