HVAD SKER DER FOR POST-SERVICE I DEN LOKALE BRUGS.

Hyggehjørnet d.  21. august. 2014, skrevet af Polarfar
Vist: 10458 gange.

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
21-08-2014 12:49:03
Svar/Indlæg:
2309/846
SÅ er det f..me ved at være nået kogepunktet ... mit pis altså. Snotskovle, blondiner, inkompetente brugsmedarbejdere i hobetal. Skal afhente en pakke i SuperBrugsen onsdag i sidste uge, der er efterladt af den lokale GLS pakketransport. Gik forventningsfuld ind i butikken og hen til disken markeret med PAKKEUDLEVERING. Ventede så 3 minutter på at der kom en fodslæbende ung dame hen og spørger hvad hun kan hjælpe med. Ventetiden gik med at stirre skiftevis på de tre andre piger inden for 8 meters radius, der alle var iført en rød trøje med Brugsen logo. Ingen reaktion fra nogen af dem. Nå, men jeg forklarer hende så mit forehavende, giver hende den seddel jeg har fået i min postkasse med pakkenummer, navn osv, og hun kigger på hylden lige bag hende. Der står 5 pakker i forskellig størrelse, fra omtrent på størrelse med en madkasse, til en på størrelse med en mellemstor mikroovn. Hun gennemgår hylderne slavisk, men finder ikke min pakke. Så kigger hun på hylden for Post Danmark pakker, men heller ingen gevinst her. Nu dukker der så en ældre medarbejder op, og de gennemgår i fællesskab - igen - både hylden med de 5 pakker fra GLS, og alt hvad der i øvrigt står af papkasser. No cigar.
Jeg spørger undrende hvordan det kan være at jeg har fået en pakkeseddel fra GLS hvoraf det fremgår at pakken har været i butikken fra for to dage siden, og derfor burde være der, og om de nu er HELT sikre på at det ikke er en af de fem pakker på hylden. Så tager de fat igen, og nu tages pakkerne ned fra hylden, så jeg kan følge med i fremgangsmåden. Ved pakke nummer tre er der gevinst, kan jeg se fra min position bag skranken. Men ak, medarbejderen stiller pakken tilbage på hylden ??? og ryster opgivende på hovedet !
Jeg åbner selvfølgelig munden og gør opmærksom på at det nok er den hun lige havde fat i, men jeg får bare et bedrevidende blik og besked om at klistermærkerne ikke passede sammen ?! A'WA!forenfisk...
Jeg gør hende nu opmærksom på det helt geniale i at undertegnede har et navn der er helt fuldstændig unikt i danmark. Faktisk findes der kun 79 personer i hele DK med mit efternavn - men det var ikke det hun gik efter. Næh - for GLS mærker deres forsendelser med en lille hvid stribe, med nogle krimskrams-tegn på, der så kan scannes. Mærket fylder 3 x 6 mm. At der så er en navnemærkat på på 8 x 12 cm, med mit unikke efternavn på, skrevet med skriftstørrelse 32 sort på hvidt, det fik hende ikke til at rokke så meget som en millimeter i troen. Og de var TO OM DET ....

Det var sidste uge. I dag skal jeg så sende en pakke med Post Danmark. Den måler 20 x 5 x 15 cm og vejer 154 gram. Easy peasy tænker jeg - der er jo POST DANMARK service ved skranken i SuperBrugsen.
Mig ind igen - denne gang 6 minutters ventetid, der til sidst bliver afbrudt af en halvsur mand i grøn uniform, der spørger de tre tilstedeværende i rød trøje, og inden for 8 meters radius, om de ikke lige kan finde et ledigt menneske der kan betjene kunder. Denne gang er det en mørkhåret skønhed på omkring 17 år, der glad stiller sig bag skranken og spørger hvad hun kan gøre. Jeg forklarer hende mit forehavende, og afslutter sætningen med "-og den skal sendes som pakke". Hvorefter hun sjosker hen til et lille skab ved siden af kassen, bruger 1 minut på at rode rundt i papirlapper og brochurer, og returnerer i triumf med en håndfuld frimærker ! Jeg gentager at den skal sendes som pakke, og jeg derfor skal bruge en pakkelabel. Nu kan jeg så se på hendes tomme blik, at hendes kompetenceniveau for længst er overskredet, og med dirrende hænder får hun fjumret en mobiltelefon frem mens hun fremstammer
"det ved jeg ikke noget om, jeg skal lige ringe til en der ved noget". GUDSKELOV kommer der nu en anden medarbejder i rød trøje løbende - muligvis fordi mit i forvejen volumniøse korpus er ved at eksplodere i en tsunami af eder og forbandelser og en halvt fordøjet frokost. Det lykkes dog, ved at opbyde al min viljestyrke, at holde de to stykker med makrel i tomat nede, og efter yderligere 1 minut er medarbejder nummer to tilbage med en pakkelabel 0-5 kg. BIB - og at betale 100 kr ......Ethundrede danske kroner for at sende 154 gram koreansk konsum-elektronik fra en skranke i SuperBrugsen i Gelsted, efter opbud af det totale fravær af service. Jeg vendte på hælen og gik uden at sende pakken, og fik på vej ud afreageret på en palle med Änglamark grillkul ... magen til L...
Har nu fundet Gul&Gratis hjemmeside, og brugt deres G-Porto service, der er en online Post Danmark pakkelabel Gør-Det-Selv service. Her koster det 39 kroner at få pakkelabel på, og så kan man slippe for at andre "servicerer" ens forsendelser.
Servicesamfundet er officielt dødt. Vi er kommet ud over kanten og er på vej direkte ned i afgrunden, hvor man kun kan høre KANDIS og drikke tynd lunken fadøl. HVAD F#¤)¤(#/ SKER DER ! 😎 :no:
AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2014 12:57:38
Svar/Indlæg:
1300/30
HAHA kan kun være 100% enig i at begrebet service er gået tabt RIGTIG mange steder i dette land!

Er lidt nysgerrig, i den første situation, hvor du skulle have en pakke, fik du den? og i så fald hvordan så de ud i hovederne da de fandt ud af de var inkompetente?

Prebbish

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2014 13:01:32
Svar/Indlæg:
648/5
Haha det må virkelig være den største omgang galde jeg har læst på forummet 🤣

Men jeg kan godt forstå dig, det er helt skørt med serviceniveauet rundt omkring 😕

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2014 13:13:46
Svar/Indlæg:
2131/173
Der er vel ingen der bliver tvunget til at høre Kandis.
Forhåbentligt..

las

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2014 13:15:01
Svar/Indlæg:
2151/51
Hahah 🙂

Det minder lidt om sidst jeg skulle sende en pakke. Der stod på PostDKs hjemmeside at det ville koste 80 men kom alligevel af med 100, jeg gad ikke brokke mig, skulle bare videre.. Men det endte alligevel med at tage knap 30 minutter inkl. ventetid.

Tre seddeler med mit og modtagers navn og adresse skulle der simpelthen udfyldes (?) - Nu printer jeg også selv labels ud og smider på, jeg magter ikke det andet der.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af las d. 21-08-2014 13:16:32.

wilson

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2014 13:26:31
Svar/Indlæg:
781/21
Fantastisk historie, du er ikke alene. 🤣 Jeg har haft nogle underlig episoder i min lokale Super Vest.

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2014 13:48:28
Svar/Indlæg:
1599/100
Jeg har selv været oppe og slås med SuperBrugsen, post.dk bestemt sig for at sende mine pakker der til når jeg ikke var hjemme. En gang var jeg ved at få et flip da den ko bag disken sparkede rundt, ja SPARKEDE rundt med min kasse, som indeholdte 3x 280x kort.

Anden gang, alle var flinke osv, men tog 40mins at finde mine pakker.

Har brokket mig mange gange til Post.dk. Nu har du heldigvis besluttet at sende mine pakker de rigtige steder.

Som udgangspunkt sender jeg ALLE mine pakker via gul og gratis G-porto, så skal jeg intet anden end forbi et posthus, se den lange kø, smide min pakke i en kurv og gå, mens jeg får dræber blik fra folk som ikke kender de metoder.

G-porto er bare guld værd. (selvom det ikke fungere knap så godt som det gjorde i starten)

Alt er med t&t, som giver mig og modtager en sikkerhed, og priserne er langt bedre end post.dk's egen.

p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2014 14:10:58
Svar/Indlæg:
3100/53
Man skal væbne sig godt med tålmodighed når man arbejder med post danmark.

Min sidste oplevelse var i den lokale Føtex hvor jeg skulle hente en pakke. Ugen forinden havde jeg været derinde for at hente en pakke hvor damen sagde "den kan jeg altså ikke finde, prøv at komme igen i morgen". Dagen efter kunne en mere kompetent medarbejder fortælle mig at den havde lagt der hele tiden.

Da jeg så ugen efter kom igen kl 15 min i lukketid fik jeg igen af vide "den er her altså ikke". Hertil blev jeg arrig og svarede at samme nummer lavede de i sidste uge, og at jeg ikke forlod skranken eller butikken før de havde fundet min satans pakke. 3 medarbejdere med sved på panden og 10 min senere gik jeg derfra med min pakke.

Man skulle næsten tro at de ikke gad deres job 🤣

Renissen2

Senior Skribent
Tilføjet:
21-08-2014 14:16:46
Svar/Indlæg:
2045/273
He he 🤣

Jamen det går sågu da godt i det lille kongerige.

shilka

Overclocker
Tilføjet:
21-08-2014 14:54:00
Svar/Indlæg:
1395/12
Nu vi snakker om post danmark er jeg så også den eneste der finder det et ripoff og gebyr grib for post danmark og forlange et import gebyr på 160 kr! på en pakke der har kostet ca 90 kr kr.

Har sådan set ikke noget imod og betale moms og til told og skat men hvorfor FANDEN skal post post danmark have 160 kr hvornår har de harft noget med import og gøre?

Syndes det røverri ved højlys dag og et ripoff og forlange så højt et gebyr og det er 160 kr lige meget om det er for 80 kr 800 kr eller 8000 kr så det giver ingen mening for mig, er tvunget til at importere fordi de ting jeg gerne vil eje IKKE sælges i Danmark

Og ja jeg vil give Polarfar ret i at service er super ringe heldigvis fordi post danmark er flyttet ind i supermarkeder i dag, har prøvet mange gang hvor der står 2-3 i kiosken 3 meter væk og glor ud i luften imens post dele er helt tom.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af shilka d. 21-08-2014 14:56:40.

Blackwater

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2014 14:55:24
Svar/Indlæg:
869/100
Hold nu kæft hvor det ligner sig selv det her problem,over hele landet sku. Jeg oplevede at skulle hente en pakke i den største butik, og formentlig ældste købmandsbutik i Hundested. Igen en mørkhåret skønhed på 17 (gad vide om det er standarden?) "ja altså jeg beklager meget, men vi har smidt nøglen væk til det rum pakkerne er i" .. Grine eller græde grine eller græde .. jeg gik uden at sige noget .. Røg vist over i Granatchok! 😩 😩

clokker

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2014 15:05:18
Svar/Indlæg:
755/6
prøve nu først at bestille noget gaver til jul og hent dem ved posten i brugsen. 😛 under 1 time går der ingenting.I hver tiifæld ikke i lystrup. 😲

Kaffe

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2014 15:26:54
Svar/Indlæg:
422/10
Har hentet en del pakker her p det sidste, også i Gråsten brugsen hvor gennemsnit arbejds tempo ligger mellem en baggende skovsnegl og en selvdød ild salamander.

de fatter bjælde af at finde pakker, selv om man gestikulerer med arme og ben, forklarer dem at pakken de har haft mellem hænderne en dusin gange og lagt tilbage på hylden, er den jeg skal have.

glad for Tankstationen nærved har GLS modtagelse. for efter tiden bliver det også brugt Gul og Gratis G-porto når nogen skal forsendes eller GLS vis muligheden forligger.

pekr

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2014 15:51:10
Svar/Indlæg:
119/2
Gul og Gratis +1

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2014 17:02:48
Svar/Indlæg:
4222/223
Efter at pestdk har udliciteret diverse brugsforeninger, og købmænd til og stå for udlevering/forsendelse. Så er det bare gået mere og mere ned ad bakke.

For nyligt har den lokale købmand(superbest i viby SJ) fået fjernet muligheden for folk og sende pakker. Så man gerne skal helt til Roskilde for og sende. Eller, man smutter over i stations kiosken, og får sendt med gls

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2014 17:45:40
Svar/Indlæg:
1300/30
Bruger selv døgnposten og kan klart anbefales. Der burde være én til at finde i jeres lokalområde 🙂

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2014 18:04:01
Svar/Indlæg:
2897/83
Det er tidligere postmedarbejdere der arbejder i min post/brugs. Aldrig problemer der :)

kerovan

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2014 18:32:38
Svar/Indlæg:
146/18
Hahahaha.. det er fandme god underholdning ;)

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2014 21:05:07
Svar/Indlæg:
8947/160
Bruger kun gls og g-post. Af samme grunde som ovenfor. 100kr er bare for meget, især når ingen fatter hat. Men det værste har gls dog stået for (på en ok tank i Gilleleje) Der stod en teenager der var klar til at modtage min pakke samt penge uden at jeg have fået en pakkelabel, jeg spørger ham om ikke de skal vide hvor pakken skal hen hvortil han bare kigger meget forvirret på mig og siger nååeehh jo. Han går så ind og kigger i diverse skuffer for at finde den label jeg havde bedt ham om at finde, og efter 3-4 min hvor han rodede sig mere og mere i håret, erkender han at han fatter minus, og spørger om ikke jeg kan komme tilbage en anden dag hvor HAN ikke er på arbejde. På det tispunkt var der kommet en pæn kø som alle havde fulgt med i det store pakkemysterie, og alle brød ud i højlydt latter.... Jeg tænker,...er der ingen der instruerer de unge i hvordan de skal udføre deres arbejde?. Billedet er mere eller mindre det samme de andre steder, så nu har jeg fundet en enkelt butik hvor en af medarbejderne i det mindste har styr på det. Og ellers bruger jeg g-post som jeg netop har opdaget faktisk er det eneste fornuftige,. Tak til lillekiller for at overtale mig til at bruge det. 😉

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
21-08-2014 21:14:50
Svar/Indlæg:
6368/477
Genial formulering!

Fik du nogensinde din GLS pakke, eller røg den tilbage til afsender?

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
21-08-2014 23:49:16
Svar/Indlæg:
2826/100

Well, er da glad for jeg ikke er den eneste der har problemer med dem.. var ellers begyndt at tro at mit navn bare var en magnet til at trække fejl med hensyn til post danmark 😀

Men hvis du vil have lidt statistik så kan jeg da afsløre at der kun er 2 pakker som er leveret korrekt ud af de sidste 13 pakker jeg skulle have, SÅ hvis du vil undgå post fejl skal du ikke flytte til Padborg, der er det kun værre.

gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
22-08-2014 00:16:21
Svar/Indlæg:
1001/5
Jeg har også selv store problemer med GLS og også en smule med PostDK. Dog er UPS, DDP og mange af de andre nu fine nok.

Men det er nu en gang dig selv der vælger at ikke ville betale de 100kr SOM DET KOSTER. det står SORT PÅ HVIDT på Postdanmarks hjemmeside i en div på 750px X 700px. Men du har det totale fravær fra at forstå det, så nu gider jeg altså heller ikke hjælpe dig længere. Nu vender jeg musen op på lukkeikonet og på vejen der op kan det da nok være jeg lige trykker og hiver lidt i baggrunden! Magen til L... 😀 🤣

Tjek evt. her. http://postdanmark.dk/da/Sider... og køb pakkeporten online og spar 20-40% 😉

Nogle er optimister, og nogle andre er åbenbart pessimister. 😉

shadow1

Overclocker
Tilføjet:
22-08-2014 00:33:37
Svar/Indlæg:
273/31
vær glad for der er så kort vente tid
i min lokale superbrugs er det hurtigt hvis man kun venter 15 minutter som en extra "service" har de nye åbningstider for post afdelingen hver måned som kun kan ses hvis man går ned i butikken

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2014 16:37:15
Svar/Indlæg:
5474/39
Case 2
Du kan ikke forvente for meget af en 17 årige.
Hun har ikke fået undervisning i sende pakkepost. Desværre er ofte butikkerne lader små passe butikken fordi er billig timeløn.

Hendes normale arbejdesområde er passe brugsen ikke post. Jeg forstår ikke hun tilstår til en start ikke har forstand på opgaven. derefter søger hjælp ved dem skal har ansvaret for posten.

Jeg oplevet af og til ungarbejde i Bilka ikke altid forstår deres "Præmie-systemer osv." Det kræver træning, ingen verdensmester fra først dag.

1 case,
tja, GLS har lavet en sikkerhed omkring deres pakkeudlevering. Gør pakken skal registeres udleveret før du kan få den. Undre mig over, at de 2 ikke kan læse dit navn.

Pelinox

Superbruger
Tilføjet:
22-08-2014 21:00:00
Svar/Indlæg:
949/9
Heldigvis har det nye posthus(Føtex) i Kolding ansat de gamle fra det oprindelige posthus. Køerne er længere, men derudover fin service.

Men hvis du kommer efter lukketid og skal henvende dig til Føtexs personale så kan det tage sin tid 🙂