Senior Skribent
Tilføjet:
21-08-2014 12:49:03
Svar/Indlæg:
2309/846
SÅ er det f..me ved at være nået kogepunktet ... mit pis altså. Snotskovle, blondiner, inkompetente brugsmedarbejdere i hobetal. Skal afhente en pakke i SuperBrugsen onsdag i sidste uge, der er efterladt af den lokale GLS pakketransport. Gik forventningsfuld ind i butikken og hen til disken markeret med PAKKEUDLEVERING. Ventede så 3 minutter på at der kom en fodslæbende ung dame hen og spørger hvad hun kan hjælpe med. Ventetiden gik med at stirre skiftevis på de tre andre piger inden for 8 meters radius, der alle var iført en rød trøje med Brugsen logo. Ingen reaktion fra nogen af dem. Nå, men jeg forklarer hende så mit forehavende, giver hende den seddel jeg har fået i min postkasse med pakkenummer, navn osv, og hun kigger på hylden lige bag hende. Der står 5 pakker i forskellig størrelse, fra omtrent på størrelse med en madkasse, til en på størrelse med en mellemstor mikroovn. Hun gennemgår hylderne slavisk, men finder ikke min pakke. Så kigger hun på hylden for Post Danmark pakker, men heller ingen gevinst her. Nu dukker der så en ældre medarbejder op, og de gennemgår i fællesskab - igen - både hylden med de 5 pakker fra GLS, og alt hvad der i øvrigt står af papkasser. No cigar.
Jeg spørger undrende hvordan det kan være at jeg har fået en pakkeseddel fra GLS hvoraf det fremgår at pakken har været i butikken fra for to dage siden, og derfor burde være der, og om de nu er HELT sikre på at det ikke er en af de fem pakker på hylden. Så tager de fat igen, og nu tages pakkerne ned fra hylden, så jeg kan følge med i fremgangsmåden. Ved pakke nummer tre er der gevinst, kan jeg se fra min position bag skranken. Men ak, medarbejderen stiller pakken tilbage på hylden ??? og ryster opgivende på hovedet !
Jeg åbner selvfølgelig munden og gør opmærksom på at det nok er den hun lige havde fat i, men jeg får bare et bedrevidende blik og besked om at klistermærkerne ikke passede sammen ?! A'WA!forenfisk...
Jeg gør hende nu opmærksom på det helt geniale i at undertegnede har et navn der er helt fuldstændig unikt i danmark. Faktisk findes der kun 79 personer i hele DK med mit efternavn - men det var ikke det hun gik efter. Næh - for GLS mærker deres forsendelser med en lille hvid stribe, med nogle krimskrams-tegn på, der så kan scannes. Mærket fylder 3 x 6 mm. At der så er en navnemærkat på på 8 x 12 cm, med mit unikke efternavn på, skrevet med skriftstørrelse 32 sort på hvidt, det fik hende ikke til at rokke så meget som en millimeter i troen. Og de var TO OM DET ....
Det var sidste uge. I dag skal jeg så sende en pakke med Post Danmark. Den måler 20 x 5 x 15 cm og vejer 154 gram. Easy peasy tænker jeg - der er jo POST DANMARK service ved skranken i SuperBrugsen.
Mig ind igen - denne gang 6 minutters ventetid, der til sidst bliver afbrudt af en halvsur mand i grøn uniform, der spørger de tre tilstedeværende i rød trøje, og inden for 8 meters radius, om de ikke lige kan finde et ledigt menneske der kan betjene kunder. Denne gang er det en mørkhåret skønhed på omkring 17 år, der glad stiller sig bag skranken og spørger hvad hun kan gøre. Jeg forklarer hende mit forehavende, og afslutter sætningen med "-og den skal sendes som pakke". Hvorefter hun sjosker hen til et lille skab ved siden af kassen, bruger 1 minut på at rode rundt i papirlapper og brochurer, og returnerer i triumf med en håndfuld frimærker ! Jeg gentager at den skal sendes som pakke, og jeg derfor skal bruge en pakkelabel. Nu kan jeg så se på hendes tomme blik, at hendes kompetenceniveau for længst er overskredet, og med dirrende hænder får hun fjumret en mobiltelefon frem mens hun fremstammer
"det ved jeg ikke noget om, jeg skal lige ringe til en der ved noget". GUDSKELOV kommer der nu en anden medarbejder i rød trøje løbende - muligvis fordi mit i forvejen volumniøse korpus er ved at eksplodere i en tsunami af eder og forbandelser og en halvt fordøjet frokost. Det lykkes dog, ved at opbyde al min viljestyrke, at holde de to stykker med makrel i tomat nede, og efter yderligere 1 minut er medarbejder nummer to tilbage med en pakkelabel 0-5 kg. BIB - og at betale 100 kr ......Ethundrede danske kroner for at sende 154 gram koreansk konsum-elektronik fra en skranke i SuperBrugsen i Gelsted, efter opbud af det totale fravær af service. Jeg vendte på hælen og gik uden at sende pakken, og fik på vej ud afreageret på en palle med Änglamark grillkul ... magen til L...
Har nu fundet Gul&Gratis hjemmeside, og brugt deres G-Porto service, der er en online Post Danmark pakkelabel Gør-Det-Selv service. Her koster det 39 kroner at få pakkelabel på, og så kan man slippe for at andre "servicerer" ens forsendelser.
Servicesamfundet er officielt dødt. Vi er kommet ud over kanten og er på vej direkte ned i afgrunden, hvor man kun kan høre KANDIS og drikke tynd lunken fadøl. HVAD F#¤)¤(#/ SKER DER ! 😎 :no: