Skærm - Er det enten eller?

Diverse d.  26. august. 2014, skrevet af Confidenze
Vist: 1962 gange.

Confidenze

Overclocker
Tilføjet:
26-08-2014 11:15:51
Svar/Indlæg:
217/59
Hej HWT.

Jeg har en lækker full HD IPS skærm som jeg er glad for, men går og flirter med tanken om at skifte op til 2560 x 1440.
Egentlig ville jeg også gerne se at komme over 60 Hz grænsen, men hvad er mine muligheder egenlig hvis det ikke skal koste lige så meget som den nye ROG Swift?

For mig at se er det enten totalt billigt 1920 eller mega dyrt 2560... Er der ikke noget midt imellem?

/Confidenze
gabbo

Superbruger
Tilføjet:
26-08-2014 12:20:52
Svar/Indlæg:
392/41
hva med en korea ips skærm der kan oc, men ellers er det kun rog swift

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2014 15:11:10
Svar/Indlæg:
1599/100
Undskyld jeg blander mig men, hvorfor hedder de Korea IPS? Hvad er mærket? Hvor fåes de? Kvalitet?

las

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2014 15:22:22
Svar/Indlæg:
2151/51
De der koreanske overclockede IPS skærme kan overhovedet ikke sammenlignes med Swift eller gaming TN skærme i det hele taget. Har set to af dem. Var ikke imponeret.

IPS panelet i sig selv er ikke egnet til gaming i samme grad som TN. Der er også flere der snakker om dette i reviews af Swift skærmen. Det er noget med at latency ikke er ens over hele skærmen på et IPS panel og når Hz stiger så mister man mange af fordelene ved IPS (Prøv og se nogle reviews)

I dag er det desværre lidt enten/eller, men ROG Swift er et skridt i den rigtige retning. Dog for dyr efter min mening.

Personligt så sidder jeg med en Dell U2711 og FPS er ikke særligt fedt her på. Kom fra 120 Hz TN, savner det ofte i spil og faktisk også til dels på skrivebordet. Der er åbenlys forskel i hvor flydende vinduer, scrolling på hjemmesider osv. er. 60 Hz har aldrig været nok efter min mening, men man vender sig til det. Men det er jo ikke ens betydende med at det er godt. Man kan vende sig til mange ting ;)

Personligt så køber jeg ikke noget som helst før vi ser en sammenligning af Gsync og FreeSync/Adaptive Sync, for jeg magter ikke tearing på min næste skærm. Jeg vil have min. 1440p igen og gerne i 144 Hz men det skal ske på minimum et 8-bit TN panel.