vil de ikke snart til ændre på lovgivningen. ugifte snart har samme lovgivning, som dem er gift. Det bliver en fælles betegnelse for samlevende.
for eksempel har man i 2014 ændret på reglerne omkring ugifte også skal forsørge hinanden. Det er muligt leve på en indkomst. Det tidligere var adskilt.
Hvis du ved hun ikke har gæld og ejer cirka samme. Jeg ikke se problemet i, at det deles ligeligt uheldet er ude skal skilles.
Kender ikke store til emnet.
Offtorpic
Jeg kan godt lide Statens finansudspil. Lad os skub skub til taget. Prøve på få maksimalt gang i Danmark. Centaleuropa døjer med 0% vækst og tæt på gå i stå. Det er fedt, at Danmark tør kæmpe for 2% vækst. 🙂
Det er samme historie i Danmark med kun er staten tør invester kæmpe beløber kræver for videre udvikle samfundet. 🙂
Gaza krigeren også en underlig størrelse.
Alt om samlever er vist sagt :D
MEN der er ingen der kommer ind på ejerskifte forsikring.
DU SKAL købe en ved et af de gode selkaber , ved ikke om du så programmet i tv i gå... noget med boligmarider... puha!!
Jeg købte selv hus den 1/6 og skulle bare lige lave køkken alrum. Nu er det den 27/8 og der går i alt fald en månede før det er indflytnings klar endnu..
Der var inte på tilstands rapporten eller energi eller el raporten....
MEN da vi gik i gang med at brude ned fandt håndværkerne:
Rotter
Mus.
Vandskade.
Råd i taget.
utæt tag.
Vandskade i badeværlse 1
Vandskade i badevæsle 2
Vandskade i køkken
95% ulovligt el.
Så det der skulle være et lækkert hus til 2mil+ var til start med ikke mere vær end max 1.2 mil blev det vurderet til.
Have jeg ikke haft en ejer skade forsikring så!!!
Men vores selskab har betalt alt uden de store problemer 😀
SÅ KØB EN!! og lad vær at være nærrig.. vores kostede 22000 og har kostede 5000 i selvrisiko men pt er akonto regningen til selskabet på over 500 000+ moms....
Spørgsmålet er nok nærmere om du kan få lov til at låne penge til et hus, hvis det kun er dig til at betale for lånet.
Hvis I er enige om at få børn sammen, så forventer I også at blive sammen resten af livet?
Så få hende med i lånet af huset, så kan du låne mere og I er to til at betale til det. - Men så har hun desværre også ret til halvdelen af huset hvis I går fra hinanden.
Nu har jeg selvfølgelig ikke en anelse om hvor meget du tjener i måneden, om du er selvstændig, eller har vundet 10 mio i lotto 🙂
Ellers prøv at snakke med banken om det, de vil glædeligt give dig et tilbud, og en vurdering om hvor meget du kan låne for.
#11 Hvis dit primære bekymring går på, at du ikke vil aflevere halvdelen af huset (og halvdelen formuen i det hele taget), så skal du blot undgå at sætte en ring på hendes finger.
Som jeg linkede til, så vil ugifte samboende som udgangspunkt få, det de nu engang ejer, hvis de går fra hinanden. Ejerskabet af et hus (via det tinglyste skøde), er uomtvisteligt dit. Indbo kan til gengæld være sværere at afgøre, da det kan være købt for fælles penge.
Du nævner, at du skal have et værksted. Jeg vil anbefale, at de ved køb af maskiner gemmer samtlige kvitteringer og kontoudtog, så du, i tilfælde at tvivlstilfælde, kan beviser at det er købt for dine penge.
Jeg kan se, at der i tråden er kommet rigtig mange andre råd, end det du lige spurgte til, så som forsikringer.
Når du som står og skal købe en ejendom, så bør du altid have to eksperter med på sidelinjen. En advokat (der oftest kigger købsaftalen igennem og klarer tinglysning af skødet/købsaftalen, og som du derfor i samme forbindelse kan få råd fra om bodelingen, hvis I går fra hinanden) og en bank-/realkreditrådgiver. Sidstnævnte kan råde dig til det finansielle, herunder valg af lån, men han/hun kan tillige fortælle dog om alle de forsikringer, som du bør tegne. Derudover kan han/hun lægge et budget for dig, så du ved om du kan sidde med huset alene.
/Ersgaard
Der har for nyligt været en retssag oppe om dette emne, kan ikke huske hvornår eller hvor i landet, men der blev udfaldet, at grundet de havde levet sammen i mange år "under ægteskabslignende forhold", blev de pålagt at dele boet 50/50.
Skal du uden om dén hurtle, skal du kunne dokumenterer ned til den mindste bøjede 5 øre, at du har betalt samtlige udgifter til hytten.
Det nemmeste er nok at lave en "lejekontrakt" til kæresten, så er du på den sikre side.
med "ægteskabslignende forhold" menes:
-I har boet sammen (samme folkeregister addresse) i mere end 12mdr (eller også var det 24mdr, kan jeg ikke huske nøjagtigt)
-I har haft fælles økonomi i tilsvarende tid
Mener der er 1-2 ting mere, men kan ikke huske dem, men disse to ting er de væsentligste.
Har i som jeg en økonomi, hvor der er et budget, hvor der indbetales til budgettet tilsvarende hvad man har af indkomst, eller 50/50 for den sags skyld, så har i fælles økonomi.