Klistret Logitech G15 tastatur ?

Diverse d.  26. august. 2014, skrevet af ByteMe
Vist: 5225 gange.

ByteMe

Overclocker
Tilføjet:
26-08-2014 23:25:52
Svar/Indlæg:
389/19
Hej

Jeg fandt mit gamle Logitech G15 tastatur frem fra skabet i dag. Det er den gamle version, enormt stort og med blåt lys i.
Det virker stadig fint, men det gummi eller sillicone eller hvad det nu er som tastaturet er betrukket med, er blevet enormt klistret og ulækkert at røre ved. Er der noget man kan gøre ved det? Jeg har prøvet med en fugtig klud, både med rent vand og med lidt opvaskemiddel, men det var håbløst. Kluden klæbede bare fast i gummiet der nærmest minder om fluepapir.

Nogen forslag til hvad der kan fjerne det klister uden at splitte tastaturet ad?
Mr.

Superbruger
Tilføjet:
27-08-2014 04:04:54
Svar/Indlæg:
2518/53
Acetone skal du nok ikke prøve med men tror sprit kunne være lige sagen til det problem.
Test med lidt sprit på en´ tast som ikke bruges meget og man ved hvad er hvis der ikke står noget på den på.

foyn44

Superbruger
Tilføjet:
27-08-2014 04:52:23
Svar/Indlæg:
262/72
Prøv med 3-dobbelt Salmiakspiritus blandet op med vand. Det lugter ad h til, så god udluftning er nødvendig. Fås i matas.

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2014 06:43:49
Svar/Indlæg:
2211/331
Brug gummi/plastic hansker,lidt upraktisk Måske men også lidt Kinky 😲

Confidenze

Overclocker
Tilføjet:
27-08-2014 10:41:23
Svar/Indlæg:
217/59
Jeg havde samme model, og det jeg gjorde da mit blev for ulækkert var at skille hele skidtet ad.

Først tager du tasterne af. Det er utroligt omstændigt, men det giver dig mulighed for at rengøre dem over det hele så der ikke sidder noget "klister" (husk at tørre skærmen af også) på dem.

Så kan du skrue overdelen af sådan at du kan du fjerne silikone membranen nedenunder (hvis jeg husker rigtigt) og vaske den med en klud.

Hvis du har mod på det kan du også skille det mere ad, men det burde ikke være nødvendigt.
Jeg skilte mit ad i så mange dele det kunne og samlede det igen efter grundig rengøring, og det er ikke overdrevet når jeg siger at det var som at få et nyt tastatur!

Det er bestemt arabejdet værd.

ByteMe

Overclocker
Tilføjet:
27-08-2014 10:53:23
Svar/Indlæg:
389/19
#4 jo, men nu er det jo ikke tasterne eller skærmen der er problemet. Det er den sorte kant udvendigt på selve tastaturet og på klap-op skærmen. Især er det skærmens kant og bagside der er blevet klæbrig og det er ikke sket på grund af noget der er spildt på det. Tastaturet har lagt i den originale kasse i et skab de sidste 3 år og der er åbenbart sket en eller anden kemisk reaktion i det plastmateriale der er brugt som har gjort det klæbrigt. :(

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
27-08-2014 11:59:32
Svar/Indlæg:
2470/41

Pak det ind i folie.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2014 13:11:44
Svar/Indlæg:
4112/53
Det er plastikken/gummiet der er begyndt at gå i opløsning. Hvad der virker på at fjerne klisteret, ved jeg ikke.