Okay, så jeg har simpelthen rendt panden mod muren.... Har set mig blind i junglen af bærbare, notepads, ultrabooks, tablets og andre batteridrevne dimser.
Jeg leder efter en bærbar som kan tilfredsstille nogle ganske simple behov. Den må gerne have en nogenlunde i5, den skal minimum have 8GB RAM. Dedikeret grafik er ikke noget krav, men cool nok hvis det er der (men normalt koster det bare mere!) SSD ville være lækkert, men kan jeg selv smide i, hvis det er billigere. Skærmopløsning skal helst være full HD, og skærmstørrelse omkring 15 tommer. (Jeg er lidt i tvivl om 1080 er for meget til 15 tommer, men jeg har ikke haft mulighed for at se det med egne øjne endnu!)
Er mest af alt faldet over Lenovo's Z50-70 serie. Synes de ligger ret lunt i svinget både med ydelse og pris... Men kan det gøres bedre?
Jeg købte sådan en Z50 laban (bare med i7 i stedet) til 5999 i Bilka for nogle uger siden, og jeg må sige jeg er vanvittigt glad for det køb. :) Den holder samtidig pænt godt på strømmen, hvilket overraskede mig en del.