Lyd via HDMI på Asus G75V

Bærbar d.  28. august. 2014, skrevet af Allan. A
Vist: 525 gange.

Allan.
 
Overclocker
Tilføjet:
28-08-2014 20:46:25
Svar/Indlæg:
145/26
Hejsa herinde.

Jeg har et spørgsmål vedrørende lydoutput gennem HDMI på denne maskine.

Min kæreste har en Acer med nogenlunde samme specifikationer, dog med et dårligere grafikkort, men hendes transportere automatisk lyden ud gennem HDMI porten til vores tv, når hun sætter den til med HDMI til vores tv.

Problemet ligger i at min Asus G75V ikke kan vil køre lyden ud gennem HDMI- Jeg har aktiveret det inde under afspilningsenheder, og så kommer der lyd, men den skruer automatisk ned for lyden i windows og når jeg regulerer den op på højttalerikonet, skruer den selv ned igen til den står i bund. Grafikkortet er Nvidia GTX 670M 3GB.

Jeg ved ikke hvad jeg gør galt, men den burde da kunne sende lyden ud gennem HDMI-porten til tv´et og videre fra tv´et ud gennem optisk lyd som virker med alle vores andre apparater kan.

Håber nogen kan hjælpe.
Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2014 10:19:38
Svar/Indlæg:
2518/53
Hvad sker der hvis du slå speakers fra og kun har hdmi slået til?


Allan.
 
Overclocker
Tilføjet:
29-08-2014 12:03:03
Svar/Indlæg:
145/26

Hvad sker der hvis du slå speakers fra og kun har hdmi slået til?

Mr. WoLF skrev d. 29-08-2014 10:19:38


Det er også prøvet. Hvis du har den bar åben med lydstyrke hvor man kan skrue op og ned, og jeg skruer den op, så skruer den selv ned igen.

Min kærestes Acer med samme specifikationer, chipset osv, slå automatisk over på HDMI lyd, derfor burde en computer som min gøre præcis det samme. Jeg kunne dog leve med a skulle gøre det manuelt, men når jeg gør det virker det heller ikke. Der kommer dog fint billed på tv´et fra den.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Allan. A d. 29-08-2014 12:05:31.